23.03.2011

ترکیه: کشف اسلحه در هواپیمای ایرانی

رادیوفرانسه: به گفتۀ یک آژانس خبری ترکیه، هواپیمای باری ایرانی که برای بازرسی در فرودگاه دیاربکر نگاه داشته شده بود، حامل اسلحه و تجهیزات نظامی است. این خبر از سوی مقامات دولتی ترک تأیید نشده است. سفیر ایران در ترکیه نیز هیچ توضیحی در این باره نداد. این دومین هواپیمای متعلق به جمهوری اسلامی ایران است که طی کمتر از یک هفته مجبور به فرود در خاک ترکیه می شود.

روز شنبۀ گذشته منابع امنیتی ترکیه گفتند که یک هواپیمای باری ایرانی را که عازم سوریه بوده، مجبور به فرود در فرودگاه دیاربکر کرده‌اند. در جریان تلاش مسئولان ترکیه برای وادار کردن هواپیما به فرود، هواپیماهای شکاری ارتش ترکیه به حال آماده باش درآمده بودند.

امروز، سه‌شنبه ابتدا مقامات ترک اعلام کردند که هواپیمای ایرانی که یک “ایلیوشین” غیرنظامی است، همچنان در دیاربکر نگاه داشته شده‌ و بازرسی ادامه دارد.
دوشنبه شب، خبرنگار خبرگزاری فرانسه که در محل حضور داشت، دیده بود که پلیس ترکیه تمامی محمولۀ هواپیما را خارج کرده و برای بازرسی، روی باند فرودگاه نظامی دیاربکر قرار داده است.

در مرحلۀ بعد، خبرگزاری ترک “دوگان”* خبرداد که مأموران ترک در این هواپیما اسلحه و تجهیزات نظامی پیدا کرده اند. این خبر هنوز از سوی هیچ منبع رسمی ترک تأیید نشده است.
سفیر جمهوری اسلامی در ترکیه نیز در این مورد حاضر به ارائۀ هیچ توضیحی نشد.

خبرگزاری دوگان می‌افزاید که کارکنان هواپیمای جمهوری اسلامی اینک در بازداشت هستند.

خبرگزاری فرانسه یادآوری می کند که این دومین هواپیمای متعلق به جمهوری اسلامی ایران است که طی کمتر از یک هفته مجبور به فرود در خاک ترکیه می شود.
روز چهارشنبه هفته گذشته نیز یک هواپیمای ایرانی که عازم شهر حلب در سوریه بود در ترکیه به زمین نشانده شد، ولی به گفتۀ مسئولان ترک هیچ چیز غیر عادی در این هواپیما یافت نشد.

جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با فعالیت های هسته ای و سوء ظن غربی ها به تلاش تهران برای دست یابی به سلاح اتمی، مشمول مجازات های تصویب شده در سازمان ملل متحد است.
ممنوعیت صادرات و واردات اسلحه یکی از این تحریم هاست.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates