29.03.2011

محکوم شدن دو ایرانی به اعدام در کویت به اتهام جاسوسی برای ایران

رادیوفرانسه: یک دادگاه کویت دو شهروند ایرانی و یک کویتی را به اتهام جاسوسی برای جمهوری اسلامی ایران به اعدام محکوم کرد. وزیراطلاعات جمهوری اسلامی ایران گفته است این اتهامات بی پایه و اساس است و کویتی ها نتوانسته اند کوچک ترین دلیل و مدرکی دال بر ارتباط ایران با این گروه ارائه کنند

یک دادگاه کویت دو شهروند ایرانی و یک کویتی را به اتهام جاسوسی برای جمهوری اسلامی ایران به اعدام محکوم کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از کویت هر سه نفر از سربازان ارتش کویت بوده اند.
این خبرگزاری دردنبالۀ خبر خود می نویسد علاوه برسه نفری که به خاطر تعلق داشتن به یک گروه جاسوسی به نفع جمهوری اسلامی ایران به مجازات مرگ محکوم شده اند، یک شهروند سوری و یک خارجی دیگر به زندان ابد محکوم و یک زن و یک مرد که تابعیت ایران را دارند تبرئه شده اند.

سه محکوم به اعدام و شهروند سوری محکوم به زندان ابد به هنگام بازداشت آنان درارتش کویت به عنوان سرباز خدمت می کرده اند. دستگیری این عده در ماه اوت سال پیش صورت گرفته است.

آراء صادره توسط دادگاه کویتی قطعی نیست و محکوم شدگان می توانند در دادگاه تجدید نظر و پس از آن در دیوان عالی کشور فرجام خواهی کنند. محاکمۀ این عده در پشت درهای بسته صورت گرفته است.

جمهوری اسلامی ایران داشتن هرگونه ارتباط با این گروه را تکذیب کرده است. حیدرمصلحی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران گفته است این اتهامات بی پایه و اساس است و کویتی ها نتوانسته اند کوچک ترین دلیل و مدرکی دال بر ارتباط ایران با این گروه ارائه کنند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates