30.03.2011

صدا و سیما اخبار اعتراض‌ها در سوریه را پوشش نمی‌دهد، تلاش حاکمیت برای پنهان کردن تحولات سوریه از مردم

دیگربان: وب‌سایت «عصر ایران» وابسته به محمدباقر قالیباف حکومت سوریه را حکومتی دیکتاتوری٬ استبدادی و سرکوب‌گر آزادی معرفی کرد و از سکوت صدا و سیما درباره تحولات این کشور انتقاد کرد.

این سایت در یادداشتی که روز سه‌شنبه (نهم فروردین) منتشر کرده٬ نوشته که حکومت فعلی سوریه با کودتای نظامی به قدرت رسیده و بشار اسد صدای هیج مخالفی را تحمل نکرده و آن‌ها را سرکوب می‌کند.

عصر ایران نوشته که «وضعیت آزادی‌های سیاسی در سوریه به مراتب بد‌تر از بسیاری از کشورهای عربی است که میزبان اعتراضات بوده یا هستند.»

این سایت در ادامه یادداشت خود از مسئولان صدا و سیما پرسیده است: «سیستم بسته حکومت سوریه با دیگر استبداد‌ها در کشورهایی مثل تونس٬ مصر٬ لیبی٬ یمن٬ بحرین٬ اردن و… چه تفاوتی دارد که در صدا و سیما اولی نادیده گرفته می‌شود و درباره دومی اطلاع رسانی می‌شود.»

عصر ایران در یادداشت خود نوشته که شبکه‌های پرس‌ تی‌وی و العالم که متعلق به ایران هستند در برخی بخش‌های خبری خود به صورت گذرا تحولات سوریه را پوشش داده‌اند٬ اما شبکه‌های داخلی از پوشش این تحولات برای مردم داخل ایران خودداری کرده‌اند.

این سایت با انتقاد از سیاست دوگانه صدا وسیما در نحوه پوشش تحولات سوریه از مقام‌های این سازمان پرسیده است: «فرق اتباع بیگانه و خارجی با مردم ایران چیست که اولی حق دارد از صدا و سیمای ایران متوجه ناآرامی در سوریه شود و دومی نه.»

عصر ایران در پایان یادداشت خود آورده که «تلویزیون دولتی سوریه در زمان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ ایران، اخبار آن را منتشر کرد و از سیاست سکوت خودداری نکرده بود.»

مقام‌های جمهوری اسلامی که در ماه‌های اخیر از تحولات جهان عرب استقبال کرده و ادعا می‌کنند این تحولات ریشه در «بیداری اسلامی» دارد تاکنون ترجیح داده‌اند در خصوص اتفاقات سوریه سکوت کنند.

پیش‌تر سایت «الف» متعلق به احمد توکلی نیز در پاسخ به اعتراض مخاطبان خود در این خصوص نوشته بود هرچند حکومت سوریه مورد تائید ایران نیست٬ اما رسانه‌های ایران از آنچا که به رسانه‌های جهانی اطمینان ندارند تاکنون حاضر نشده‌اند اخبار این رسانه‌ها در خصوص تحولان سوریه را پوشش دهند.

یادداشت «عصر ایران» در انتقاد از سیاست‌های دوگانه جمهوری اسلامی در برخورد با ناآرامی‌های سوریه و سایر کشور‌های جهان سند روشنی مبنی بر نگرانی روحانیون حاکم بر ایران از تسری این اعتراض‌ها به داخل ایران است.

مقام‌های جمهوری اسلامی به شدت نگران سرنگونی مهم‌ترین هم‌پیمان استراتژیک خود در جهان عرب هستند، به طوری که در روز‌های اخیر گزارش‌هایی نیز از اعزام نیرو‌های ایرانی به سوریه برای همکاری با نظامیان این کشور در سرکوب اعتراض‌ها منتشر شده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates