30.03.2011

واکنش دفتر ریاست‌جمهوری به ادعای اخیر درباره مشایی

فرارو: معاون سیاسی دفتر رییس جمهوری در واکنش به ادعای مطرح شده در مورد تلاش رئیس دفتر رئیس جمهور برای تشکیل هفت حزب جدید در آستانه انتخابات گفت: «عده ای که به بهانه مقابله با جنگ نرم دشمن، تقاضای بودجه های چند میلیاردی کرده اند و با پیگیری شخص آقای مشایی و دستور مساعد دکتر احمدی نژاد به این بودجه ها دست یافته اند خوب نیست که این اعتبارات مالی را صرف بهانه جویی‌ها و مخالف خوانی‌های زنجیره‌ای علیه دولت و رییس جمهور کنند».

بهداد، معاون سیاسی دفتر رییس جمهوری در واکنش به اظهارات ‘حمیدرضا فولادگر’ عضو کمیسیمون ماده 10 احزاب در گفت و گو با یک وب سایت خبری که گفته بود،« حدود هفت که ‘به نظر می رسد’ از سوی آقای مشایی حمایت می شوند از این کمیسیون درخواست مجوز کرده‌اند» از این موضوع اظهار بی اطلاعی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت بهداد ضمن ابراز بی اطلاعی از ادعای حمایت رئیس دفتر رئیس جمهور از راه‌اندازی برخی احزاب تصریح کرد: «اگر این خبر درست باشد، عده ای که نسبت به آن ابراز نگرانی کرده اند باید اعلام کنند که دقیقا از چه چیزی نگران هستند».

وی افزود: «اگر آنها طرفدار تحزب هستند که قاعدتاً باید از این خبر استقبال کنند و اگر مخالف تحزب هستند باید دلایل خود را اعلام کنند».

معاون سیاسی دفتر رییس جمهوری تصریح کرد: «اگر آنها مخالف تحزب نیستند و فرایند قانونی اعطای مجوز به احزاب جدید را می دانند چرا برای فضاسازی و ایجاد جنجال در این زمینه احساس نیاز و تکلیف کرده اند؟»

وی خاطرنشان کرد: «برای تاسیس احزاب و فعال شدن حزبها و تشکل های قانونی مقرراتی روشن وجود دارد و هر یک از شهروندان می توانند در چارچوب قوانین مربوطه تقاضای خود برای تاسیس حزب را ارایه بدهند و چنانچه شرایط قانونی وجود داشته باشد مجوز فعالیت بگیرند و فعالیتهای خود را قانونمند و روشن کنند».

بهداد اظهار داشت: «به نظر می رسد که عده ای از مدعیان حوزه سیاست درباره موضوعات عادی و متعارف دچار سردرگمی شده اند و با بحران تصمیم گیری روبه رو هستند».

بهداد در ادامه با بی‌پایه و اساس دانستن ادعای مخالفت دولت با احزاب اظهار داشت: «شخص رییس جمهور و دولت مردمی و مکتبی ایشان همواره تاکید داشته اند که بعضی باندها و محافل برای تحقق مقاصد غیرملی خود از نام حزب استفاده می کنند، بی آن که به الزامات فعالیتهای حزبی پایبند باشند».

وی تصریح کرد: «برخی که به فعالیتها و تحرکات محفلی عادت کرده اند به طور طبیعی با فعالیتهای سازمان یافته و قانونی در حوزه سیاسی مخالفند و از این که با سازمان یافته شدن فعالیت رقبا دست آنها به عنوان عناصر محفلی و باندی عیان خواهد شد نگران و بیمناک هستند».

معاون سیاسی دفتر رییس جمهوری در بخش دیگری از گفت وگوی خود خاطرنشان کرد: «از این که برخی رسانه‌ها و اهالی سیاست از هر گمانه زنی این گونه بهره برداری تبلیغاتی کنند و به جنجال‌آفرینی بپردازند می توان فهمید که آنها نسبت به مسایل مهم و اصلی کشور بی توجه هستند و از هر سوژه دم دستی و حتی ساختگی برای عرض اندام استفاده می کنند».

بهداد همچنین تصریح کرد: «عده ای که به بهانه مقابله با جنگ نرم دشمن، تقاضای بودجه های چند میلیاردی کرده اند و با پیگیری شخص آقای مشایی و دستور مساعد دکتر احمدی نژاد به این بودجه ها دست یافته اند خوب نیست که این اعتبارات مالی را صرف بهانه جویی‌ها و مخالف خوانی‌های زنجیره‌ای علیه دولت و رییس جمهور کنند».

وی خاطرنشان کرد: «چنانچه روزی اسناد این موضوع منتشر شود معلوم می شود که چه کسانی پیش از دیگران و بیش از دیگران باید به ملت و نظام پاسخگو باشند».

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates