30.03.2011

اختلافات بر سر جشن نوروز به پاره کردن تصاویر کوروش کبیر رسید

صدای‌آمریکا: چند سایت هوادار دولت گزارش کرده اند، در آستانه برگزاری جشن جهانی نوروز در تهران، صدها بنر نصب شده در مسیر جاده تخت جمشید توسط عواملی که این خبرگزاریها آنها را «خودسر» نامیده اند، پاره شده است.

محرمانه نیوز در این باره نوشته است: «بنرهای منقوش به تصاویر تخت جمشید؛ کوروش کبیر و پاسارگاد با شعارهایی مبنی بر اینکه شیراز و فارس مهد ایران است، در حالی در محورهای شیراز ـ تخت جمشید، شیراز ـ پاسارگاد و دروازه‌های ورودی استان فارس نصب شده بود، توسط عوامل خودسر پاره و نابود شده است.»

این گزارش افزوده است: «هیچ یک از بنرهای مرتبط به تمدن پارس از چاقوی عوامل خود سر در امان نمانده و همگی نابود شده است.»

این سایت در گزارش خود گفته است با همه مخالفت های جریان مقابل دومین جشن جهانی نوروز با شرکت سران چندین کشور در تهران برگزار شد.

این سایت آنگاه از نیروهای امنیتی و انتظامی خواسته است: «با بررسی این موضوع با عوامل توهین کننده به آیین های باستانی و فرهنگ و ریشه ملت ایران برخورد شایسته و ملت شاد کن داشته باشند.»

در همین حال ایرنا و خبرگزاریها دولتی خبر از برگزاری جشن جهانی نوروز دادند.

سایت مشرق نیز مصاحبه ایسنا با حمیدبقایی رئیس سازمان میراث فرهنگی را پیش از سال نو بررسی کرده که این مقام دولتی گفته بود: هزینه برگزاری جشن جهانی نوروز سه میلیارد تومان است که ازمحل لایحه بودجه سال نود تامین می شود.

سایت الف (پایگاه احمد توکلی) در برخورد به برگزاری جشن دولتی نوروز به نقل از یک «وبلاگ نویس ارزشی» آورده است: « نمی دانم باز کدام همایش بود که داشت مکتب ایرانی را به خورد مخاطب می داد و تاسف بارتر از همه اینکه موضوع هم بود رقص های محلی قومیت ها!!! آدم ها با لباس های مختلف محلی به روی سن می رفتند و می رقصیدند و صدا و سیما هم با افتخار پخش می کرد که دارد کار فرهنگی می کند !!! یکی در بحرین در خون می رقصد و دیگری در تهران در تلویزیون»

اما ابصارنیوز با اشاره به جریان های مخالف برگزاری جشن نوروز توسط دولت نوشته است: «کسانی که سعی می‌کند اصول را تغییر دهند تا اصولگرایی قرائت آن‌ها را پیدا کنند لذا این سوال را برای ما به وجود می‌آورد که آیا ماکیاول اصولگرا بود یا اصولگرایان ماکیاول؟!»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates