02.04.2011

از سوی سایت «عماریون» صورت گرفت: تائید دخالت نظامی ایران در بحرین و سوریه

دیگربان: سایت محافظه‌کار «عماریون» در یادداشتی گزارش‌ها در مورد دخالت نظامی جمهوری اسلامی و حزب‌الله لبنان در امور داخلی بحرین را تائید کرد و خواستار گسترش این دخالت‌ها شد.

این سایت روز پنجشنه (۱۱ فروردین) نوشته که «با توجه به قدرت گرفتن روزافزون ایران و دخالت عربستان در اوضاع کشورهای عربی بالاخص بحرین، نیاز به مداخله ایران و یا هم پیمانانش {در امور داخلی کشور‌های عربی} به وضوح دیده می‌شود.»

«عماریون» به صراحت به حضور نیرو‌های نظامی ایران و حزب‌الله لبنان در بحرین اشاره کرده و نوشته است: «هم اکنون نیاز به حضور بیشتر رزمندگان حزب‌الله {در بحرین} چه ایرانی و غیر ایرانی حس می‌گردد.»

آن‌طور که این سایت ادعا کرده است اعزام نیرو ی نظامی بیشتر از سوی جمهوری اسلامی و حزب‌الله لبنان در «مناطق درگیر» خواست «منطقی» مردم است.

«عماریون» نوشته که تجربه جمهوری اسلامی در مبارزات داخلی و جنوب لبنان ضرورت اعزام نیرو‌ی نظامی به کشور‌های عربی به خصوص بحرین را دوچندان کرده است.

این سایت از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته با انتشار فراخوانی از جوانان ایران بخواهند برای مبارزه با ارتش عربستان و دیگر نیرو‌های نظامی وابسته به آمریکا و غرب برای حضور در مناطق درگیر داوطلب شوند.

این یادداشت در شرایطی منتشر می‌شود که برخی گزارش‌ها از حضور مخفیانه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی و شاخه نظامی حزب‌الله در بحرین و سوریه حکایت دارد.

آن‌طور که برخی رسانه‌ها نوشته‌اند این نیرو‌ها در سوریه مشغول سرکوب اعتراض‌های مردمی هستند و در بحرین نیز با نیرو‌های مسلح عربستان مبارزه می‌کنند.

مقام‌های بحرینی در روز‌های اخیر بار‌ها از جمهوری اسلامی خواسته‌اند در امور داخلی این کشور دخالت نکنند.

بحرین هفته گذشته در واکنش به ادامه دخالت‌های تهران٬ سفیر خود از تهران را فراخواند و سفیر جمهوری اسلامی را از منامه اخراج کرد.

——-
مطلب سایت عماریون:
موج بیداری اسلامی و نیاز به دانش آموختگان جوان جنگ نرم
ما باید در تمام مناطق درگیری حضور پیدا کنیم
با توجه به موج بیداری اسلامی و جایگاه قدرت نرم در انقلابها نیاز به وجود افسران جوان دانش آموخته و با تجربه و آگاه از فنون جنگ آوری در دنیای امروز به وضوح حس شده و در صورت وقوع هر حادثه ای شهادت فیضی است عظیم.
“عماریون”- سرویس سیاسی- حسین ش. صالح زاده؛ در تاریخ معاصر ، سیاست علم قدرت بوده و هست و این قدرت در هر زمانی به گونه ای خودنمایی می کند. زمانی به گفته مائو از لوله تفنگ خارج میشد. پس از آن سلاحهای پیشرفته تر ، اقتصادی بزرگتر ، تولید ناخالص ملی بیشتر و … ملاک قدرت قرار گرفت. با توجه به نیاز تمامی حکومتها ، گروهها و حتی ایدئولوژی ها به امنیت در ابعاد مختلف در جهان پر تلاطم امروز ، قدرت سرلوحه فعالیت سیاسی همه قرار دارد. به فرموده امام راحل :

مسلمانان باید بدانند تا زمانی كه تعادل قوا در جهان به نفع آنان برقرار نشود ، همیشه منافع بیگانگان بر منافع آنان مقدم می شود.

هم اکنون قدرت بصورت قدرت هوشمند یا قدرت نرم خودنمایی می نماید. قدرتی که نیاز به سلاح و پول نداشته اما به سادگی دولتها را تغییر می دهد. قدرت هوشمند Smart Power پیشینه ای چند صد ساله دارد و اگر به روند تغییرات در مقیاس جهانی برای چند صد سال گذشته بنگریم شاهد عقبه نظری آن خواهیم بود از جمله رویدادهای سخت و نرمی که حوزه تأثیرگذاری مشخص داشته و نهایتاً برآیند آنها به قدرت هوشمند بدل شده است. این در حالیستکه این قدرت پس از عقبه نظری و گاهی عقیدتی نیاز مبرمی به بخش اجرایی بالاخص به افسران جوان و بدنه اطلاعاتی و اطلاع رسانی دارد. تعبیر مقام معظم رهبری در خصوص نامیدن جوانان به افسران جوان جنگ نرم در این چارچوب قابل بررسی است. نیاز به افسران جوان در جنگ نرم امروزی در کشورهای عربی به وضوح دیده میشود. افسرانی که آموزش و تجربه مورد نیاز را در دیگر جنگ ها کسب کرده اند !

هم اکنون قدرتهای جهان را در چارچوب قدرت به 3 بخش تقسیم می کنند. اول قدرت های بین المللی و فرامنطقه ای از جمله امریکا ، اتحادیه اروپا و … که حوزه قدرت خود را به اقصی نقاط جهان تسری بخشیده اند و روزانه در تلاش برای حفظ اقتدار خود هستند. تلاشی که با قدرت گرفتن قدرتهای منطقه ای تاکنون ناکام بوده و عضو گیری امریکا از دیگر کشورهای جهان در حمله به لیبی را میتوان تضعیف این قدرتها قلمداد کرد.

دوم قدرتهای منطقه ای که در مناطق خود قدرت های بزرگ و مهمی بوده و روز به روز در حال بسط دایره نفوذ خود می باشند. این قدرتها در منطقه خود دارای بیشترین نفوذ و قدرت می بوده و بصورت نامحسوس کشورهای اطراف خود را مدیریت می کنند. هر گونه ورودی به حوزه نفوذ این کشورها توسط قدرتهای بین المللی یا قدرتهای منطقه ای دیگر با بازخورد شدید توسط این قدرتها مواجه می گردد. به عنوان مثال میتوان از ایران ، برزیل ، هند و … بعنوان قدرتهای منطقه ای یاد کرد. در میان کشورهای اسلامی ایران ، اندونزی و برخی عربستان را در این چارچوب به شمار می آورند. قدرت های منطقه ای با دیدی فرا ملی سعی در افزایش نفوذ در منطقه خود را دارند و این دید در چارچوب قدرت نرم به نفوذ ایدئولوژی و ارزش های خود به دیگر کشورهای منطقه منجر خواهد شد. تمامی قدرتهای بزرگ منطقه ای در فکر گسترش نفوذ خود در اقصی نقاط عالم و تبدیل به قدرتهای بین المللی می باشند. به فرموده امام راحل :

البته ما این واقعیت و حقیقت را در سیاست خارجی و بین الملل اسلامی مان بارها اعلام نموده ایم كه درصدد گسترش نفوذ اسلام در جهان و كم كردن سلطه جهانخواران بوده و هستیم .حال اگر نوكران امریكا نام این سیاست را توسعه طلبی و تفكر تشكیل امپراتوری بزرگ می گذارند، از آن باكی نداریم و استقبال می كنیم.

به جرأت میتوان گفت ایده تبدیل ایران به یک قدرت منطقه ای و نهایتاً بین المللی را امام در بیش از 25 سال پیش مطرح و طرح ریزی نمودند. در خصوص عربستان دایره نفوذ این کشور بیشتر به حوزه کشورهای عربی معطوف شده و دخالت نظامی این کشور را در بحرین میتوان فعالیتی برای جلوگیری از نفوذ قدرت نرم ایران در منطقه برشمرد. با توجه به جایگاه عربستان به عنوان قدرت شماره 1 در حوزه کشورهای عربی خلیج فارس کوچکترین رویداد در داخل این کشور اثرات بزرگی در منطقه داشته و حتی در صورت وقوع حوادثی بزرگ در این کشور میتوان به آزادی سریعتر دیگر کشورها بالاخص بحرین امیدوار بود. به فرموده امام راحل :

راهپیمایی مكه و مدینه است كه بسته شدن شیرهای نفت عربستان را به دنبال دارد. راهپیماییهای برائت در مكه و مدینه است كه به نابودی سرسپردگان شوروی و امریكا ختم می شود و درست به همین جهت است كه با كشتار دسته جمعی زنان و مردان آزاده از آن جلوگیری می شود ، و در پناه همین برائت از مشركین است كه حتی ساده دلان می فهمند كه نباید سر بر آستان شوروی و امریكا نهاد. ملت عزیز و دلاور ایران مطمئن باشند كه حادثه مكه منشأ تحولات بزرگی در جهان اسلام و زمینه مناسبی برای ریشه كن شدن نظامهای فاسد كشورهای اسلامی و طرد روحانی نماها خواهد بود.

با توجه به قدرت گرفتن روزافزون ایران و دخالت عربستان در اوضاع کشورهای عربی بالاخص بحرین ، نیاز به مداخله ایران و یا هم پیمانانش به وضوح دیده میشود. با توجه به وجود سابقه ، دانش و تجربه مبارزه در ایران ، جنوب لبنان و دیگر گروههای مبارز و نیاز به این آگاهی ها در دیگر کشورها بالاخص بحرین و با توجه به جایگاه فراملی جمهوری اسلامی ایران مداخله مستقیم برای حمایت از خواست مردم کاملاً منطقی و حتی مورد نیاز است ! به فرموده امام راحل :

من به صراحت اعلام می كنم كه جمهوری اسلامی ایران با تمام وجود برای احیای هویت اسلامی مسلمانان در سراسر جهان سرمایه گذاری می كند و دلیلی هم ندارد كه مسلمانان جهان را به پیروی از اصول تصاحب قدرت در جهان دعوت نكند و جلوی جاه طلبی و فزون طلبی صاحبان قدرت و پول و فریب را نگیرد.

و سوم دیگر کشورهای ضعیفتر در جهان . غالباً با نظام های دست نشانده و حجم اختلافات فراوان و به فرموده امام راحل:

در بخش قرنطینه سیاسی كه متاسفانه اكثر ملل ضعیف عالم و خصوصاً مسلمانان در آن محصور و زندانی شده اند، هیچ حق حیات و اظهار نظری وجود ندارد، همه قوانین و مقررات و فرمولها همان قوانین دیكته شده و دلخواه نظامهای دست نشاندگان و در برگیرنده منافع مستكبران خواهد بود.

با توجه به تمامی این موارد و جایگاه قدرت منطقه ای کشورمان ، دخالت رقیب منطقه ای ایران یعنی عربستان در اوضاع بحرین ، قدرت رو به افول امریکا ، آرمانها و دستور العملهای امام راحل ، وجود افسران جوان جنگ نرم در ایران ، حزب ا… لبنان و حتی سوریه و دیگر کشورها ، فشار مضاعف وارد شده به مردم بحرین ، یمن و … چرا تاکنون ایران بصورت مستقیم پا به این عرصه ننهاده است ؟ متأسفانه تعریف و تمجید برخی شبکه های خبری غربی در عدم ورود و توان ایران در مدیریت اوضاع از راههای دور را میتوان فریبی برای دور نگهداشتن ما از اتفاقات پیچیده فعلی عنوان کرد. با توجه به شرایط دیپلماتیک و احتمال وقوع برخی اتفاقات و بزرگنمایی آنها در رسانه ها برای ضربه زدن به ایران میتوان به شیوه های دیگری به این حوزه ورود نمود. استفاده از توان اجرایی و سازماندهی رزمندگان حزب ا… ، استفاده از دانشجویان و طلاب جوان علوم دینی غیر ایرانی ، استفاده از تشکل های غیر دولتی ایرانی برای حمایت از مردم کشورهای عربی و …. همگی میتوانند اهداف ایران را در حوزه قدرت نرم در شرایط فعلی منطقه به ظهور برسانند. در این چارچوب برخی تلاشهای رزمندگان حزب ا… در کمک به مردم بی دفاع بحرین کاملاً ستودنی و تلاشی برای احقاق حقوق از دست رفته ملتها و برقراری حکومت عدل و داد در لوای پرچم توحید خواهد بود.

با توجه به این موارد در صورتیکه عزم جدی در دولتمردان ایران برای یاری مردم مظلوم کشورهای عربی بالاخص بحرین دیده شود و همچنین اعلام یک فراخوان عمومی توسط نهادهای غیر دولتی که قطعاً توسط جوانان ایرانی مورد استقبال فراگیر قرار خواهد گرفت در کنار وجود مرزهای آبی گسترده و بالاخص ترس عجیب نیروهای امنیتی کشورهای منطقه از توان عملیاتی جوانان ایرانی یا رزمندگان حزب ا… قطعاً تغییرات اساسی در چینش نیروهای خارجی بالاخص عربستانی در بحرین مشاهده خواهد شد ! هم اکنون نیاز به حضور بیشتر رزمندگان حزب ا… چه ایرانی و غیر ایرانی حس می گردد.

قطع و یقین نشستن و نظاره کردن کمکی به مردم ضعیف کشورهای عربی نمی کند. عدم وجود توان اطلاعاتی و اطلاع رسانی درون گروهی و برون مرزی ، عدم وجود تجربه کافی و رهبری واحد در کنار باران گلوله نیروهای خارجی نقاط ضعف این مبارزات می باشد. به فرموده امام راحل:

راستی اگر بسیج جهانی مسلمین تشكیل شده بود ، كسی جرات اینهمه جسارت و شرارت را با فرزندان معنوی رسول اللّه – صلی اللّه علیه و آله و سلم – داشت؟ امروز یكی از افتخارات بزرگ ملت ما این است كه در برابر بزرگترین نمایش قدرت و آرایش ناوهای جنگی امریكا و اروپا در خلیج فارس صفآرایی نمود.

ایشان در فرازی دیگر می فرمایند :

به فكر نگه داشتن وضع موجود نباشید، بلكه به فكر فرار از اسارت و رهایی از بردگی و یورش به دشمنان اسلام باشید، كه عزت و حیات در سایه مبارزه است و اولین گام در مبارزه اراده است و پس از آن، تصمیم بر اینكه سیادت كفر و شرك جهانی، خصوصا امریكا را بر خود حرام كنید.

راستی اگر مسلمانان مسائل خود را به صورت جدی با جهانخواران حل نكنند و لااقل خود را به مرز قدرت بزرگ جهان نرسانند، آسوده خواهند بود؟ هم اكنون اگر امریكا یك كشور اسلامی را به بهانه حفظ منافع خویش با خاك یكسان كند، چه كسی جلوی او را خواهد گرفت؟ پس راهی جز مبارزه نمانده است، و باید چنگ و دندان ابرقدرتها و خصوصا امریكا را شكست.

نهایتاً ذکر این مطلب ضروریست که دفاع از گسترش لوای توحید در جهان از وظایف هر جوان مؤمن و مسلمانی است که ندای هل من ناصر مردم بحرین را شنیده اند و شهادت در این راه گنجی است نایاب ! به فرموده امام راحل :

من دست و بازوی همه عزیزانی كه در سراسر جهان كوله بار مبارزه را بر دوش گرفته اند و عزم جهاد در راه خدا و اعتلای عزت مسلمین را نموده اند می بوسم.

امروز خمینی آغوش و سینه خویش را برای تیرهای بلا و حوادث سخت و برابر همه توپها و موشكهای دشمنان باز كرده است و همچون همه عاشقان شهادت، برای درك شهادت روزشماری می كند. جنگ ما جنگ عقیده است، و جغرافیا و مرز نمی شناسد و ما باید در جنگ اعتقادیمان بسیج بزرگ سربازان اسلام را در جهان به راه اندازیم.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates