04.04.2011

گزارش وزارت اطلاعات درباره لباس شخصی‌ها

خودنویس: حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات اعلام کرده است که در ارتباط با «نیروهای خودسری که حرف‌های خود را به رهبری منتسب» می‌کنند، گزارش‌هایی به دستگاه قضایی ارایه شده است.

وزیر اطلاعات جمهوری‌اسلامی اعلام کرده است که با توجه به سخنان صادق لاریجانی مبنی بر «لزوم برخورد با اقدامات قانون‌شکنانه برخی نیروهای خودسر که بعضا حرف های خود را منتسب به ولایت می‌کنند»، وزارت اطلاعات گزارش‌هایی را تهیه و به قوه قضاییه این کشور داده است.

وی البته مشخص نکرده است که این گزارش‌ها مربوط به چه پرونده‌هایی است، اما برخی از ناظران معتقدند منظور وزیر اطلاعات حمله و فحاشی به فائزه هاشمی‌رفسنجانی است.

پیش از این صادق لاریجانی، در سخنانی گفته بود:«عده‌ محدودی به خود اجازه می‌دهند خارج از چارچوب‌های شرعی هر کاری که می‌خواهند انجام دهند. در کوچه و خیابان راه می‌افتند و علیه کسی که خود به آن میل ندارند، شعار می‌دهند و خود نیز محاکمه و اجرا می‌کنند. ما نمی‌توانیم این وضعیت را تحمل کنیم.»

وی افزوده بود:«در همین چند روز اخیر نسبت به برخی مسوولان و خانواده‌های آنان هتاکی شد. این ظلم است. ظلم که شاخ و دم ندارد. اگر ما به مسوول یا خانواده‌اش انتقادی داریم، هر کاری راه خود را دارد و این به این معنا نیست که در خیابان‌ها راه بیفتیم و اجازه داشته باشیم هر حرفی بزنیم.»

سخنان وی تنها چند روز پس از آن مطرح شده بود که فیلمی از هتاکی به فائزه هاشمی، دختر اکبر هاشمی رفسنجانی، منتشر شد که در آن چند نفر که خود را «بچه حزب‌اللهی‌های شاه عبدالعظیم» معرفی می کنند، به فائزه هاشمی و پدرش ناسزا می گویند.

برخی از مخالفان، این نیروها را منتسب به سپاه پاسداران می‌دانند.سپاه پاسداران اما تابستان گذشته با صدور بیانیه‌ای هرگونه ارتباط میان این نیروی نظامی و لباس شخصی‌ها را رد کرد و آن‌ها را نیروهای خودسر نامید.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates