08.04.2011

وزیر دفاع آمریکا ایران را به اخلال در منطقه متهم کرد

رادیوفرانسه: وزیر دفاع آمریکا، رابرت گیتس، در پایان سفر خود به عربستان سعودی ایران را متهم کرد که قصد ایجاد آشوب در بحرین و در “جاهای دیگر” را دارد. در وضعیت کنونی منطقه، ریاض و واشنگتن نسبت به سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران بسیار بدبین‌اند و ایران را متهم می‌کنند که با آلت دست قرار دادن شیعیان، قصد توطئه علیه برخی دولت‌های سنی را دارد

وزیر دفاع آمریکا، رابرت گیتس، که چهارشنبه شب از عربستان سعودی به طور غیرمنتظره به بغداد رفت، پیش از عزیمت، در شهر ریاض ایران را متهم کرد که قصد ایجاد آشوب واخلال در منطقه را دارد.

وزیر دفاع آمریکا طی سفر خود به عراق با نخست وزیر نوری‌المالکی، و رییس جمهوری جلال طالبانی دیدار خواهد کرد. قرار است که او ملاقاتی هم با مسعود بارزانی، رییس اقلیم خودمختار کردستان داشته باشد.
قبل از بغداد، رابرت گیتس در پایتخت عربستان سعودی با ملک عبدالله دیدار کرد.
در وضعیت کنونی منطقه، ریاض و واشنگتن نسبت به سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران بسیار بدبین‌اند و ایران را متهم می‌کنند که با آلت دست قرار دادن شیعیان، قصد توطئه علیه برخی دولت‌های سنی را دارد.
رابرت گیتس، در ریاض صریحاً گفت: “ما مدارکی داریم دال بر این که ایران سعی در سوءاستفاده از اوضاع بحرین را دارد و می‌خواهد در جاهای دیگر نیز مشکل ایجاد کند”.

در عراق، رابرت گیتس با سربازان آمریکایی دیدار خواهد کرد. آمریکا در حال حاضر کمتر از پنجاه هزار نیرو در عراق دارد که اکثراً به آموزش نیروهای محلی مشغولند.
عملیات نظامی آمریکا در عراق در تابستان سال ۲۰۱۰ پایان گرفت و از آن زمان به بعد تعداد نیروهای آمریکایی در این کشور به تدریج کاهش یافت.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates