28.05.2007

كروكر در پايان مذاكره با ايران: مي‌دانيم ايراني‌ها در عراق هستند! توافق گسترده‌اي بر سر سياست‌گذاري در عراق صورت گرفت

خُسن آقا: در این مذاکرات عملا آمریکا به جهانیان نمایش داد و گوشزد کرد که ایران در خرابکاری‌های عراق دست دارد و با این روش ایران را بطور عملی یک دولت تروریست معرفی کرد.
یقینا از این به بعد آمریکا ابزارهای یک حمله نظامی را فراهم خواهد کرد.
ایسنا: سفير آمريكا در عراق در پايان گفت‌وگوهاي خود با سفير ايران در بغداد طي كنفرانس خبري اعلام كرد: ما در اين گفت و گو نيامده بوديم كه دلايل اثبات‌ كننده‌اي براي فعاليت‌ ايراني‌ها در عراق ارايه بدهيم، بلكه ما خود مي‌دانيم كه ايراني‌ها در عراق هستند و فعاليت مي‌كنند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از شبكه‌ي تلويزيوني الجزيره، رايان كروكر، سفير آمريكا در عراق طي كنفرانس كوتاهي پس از پايان نشست چهار ساعته‌ي ايران و آمريكا به پرسش برخي از خبرنگاران خارجي پاسخ گفت.

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر آن كه آيا در اين ديدار پيامي نسبت به تمايل آمريكا يا خواست آمريكا براي برقراري و عادي‌سازي روابط با ايران ارايه شد و هم‌چنين از ايران به آمريكا، گفت : همان طور كه مي‌دانيد از مهمترين نقاط توافق دو جانبه براي برگزاري اين گفت و گو آن بود كه محور اصلي اين گفت وگو بر مسايل داخلي عراق متمركز باشد. بنابراين هيچ گونه گفت و گويي در اين زمينه كه بتواند گوياي ارايه‌ي يك پيام باشد انجام نگرفت.

كروكر همچنين در پاسخ به سوال ديگري مبني بر آن كه شما پيش از اين گفت و گو اعلام كرده‌ بوديد كه درباره‌ي فعاليت‌هاي ايراني‌ها در عراق و ورود اسلحه از ايران به عراق گفت و گو خواهيد كرد، گفت: هدف اصلي ما آن بود كه در اين زمينه تلاش بيشتري داشته باشيم ودر اين ارتباط سخن بگوييم اما طرف ايراني آمادگي اين موضوع را نداشت همچنين ما آمده‌ بوديم كه بگوييم اين گونه فعاليت‌ها در عراق از سوي ايران نه تنها براي عراق بلكه براي تمامي منطقه خطرناك است.

سفير آمريكا در بغداد همچنين گفت: به هر حال ما نيامده بوديم كه در اين گفت و گو مدارك و اسناد جهت اثبات فعاليت ايراني‌ها در عراق ارايه بدهيم زيرا كه ما مي‌دانيم ايراني‌ها درعراق هستند و فعال مي‌باشند.

كروكر تاكيد كرد: همان طوري كه همه مي‌دانند اين شايسته نيست كه ديپلمات‌ها بخواهند درباره‌ي موضوعي به صورت عميق و گسترده توضيح بدهند و من نيز مبادرت به چنين كاري نمي‌كنم.

وي همچنين گفت: دولت عراق در اين گفت و گوي دو جانبه حضور داشت و اين دولت اين گفت و گوها را رهبري مي‌كرد.

سفير آمريكا همچنين تاكيد كرد: موضوع اصلي اين گفت و گوها بيشتر در ارتباط با مسايل داخلي عراق و نحوه‌ي حل و فصل كردن اين موضوع متمركز بود.

وي هم‌چنين عنوان داست: اين ديدار چهار ساعته ديدار كاري بوده و توافق گسترده‌اي بر سر سياست‌گذاري در عراق صورت گرفت. ايران بايد رفتارش را تغيير داده و كمك به شبه‌نظاميان، آموزش و تامين بودجه آنها را متوقف كند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates