21.04.2011

ایران خود را برای مقابله به مثل با بحرین آماده می کند

رادیوفرانسه: حسين سبحانی‌نيا، عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس و نماینده مردم نیشابور در واکنش به تصويب طرح تعطيلی سفارت ايران در منامه از سوی پارلمان بحرين گفت: در صورتی که بحرين، اين طرح را اجرايی کند، بدون شک عکس‌العمل حداقلی ايران،‌ مقابله به مثل خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نماينده مردم نيشابور افزود : در صورتی که بحرين چنين اقدامی را به دليل فشارهای آمريکا و کشورهای غربی عملی کند، دست به اشتباه جبران ناپذيری زده است.

وی گفت : سفارتخانه ايران در منامه بايد عکس العمل مناسبی را برای برخورد با اين گونه حرکت‌ها نشان دهد تا بتواند از منافع کشور در شرايط کنونی منطقه‌ به خوبی دفاع کند.

او می گوید : آمريکا و کشورهای غربی در تلاش هستند تا منافع کوتاه مدت خود را در منطقه تأمين کنند و به منافع کشورهای عربی توجهی ندارند. مصلحت اين است که بحرين، خودش را با همگرايی منطقه‌ای تطبيق دهد و از وابستگی به غرب پرهيز کند،‌ و در آن صورت است که امکان حفظ و تأمين منافع خودش را خواهد داشت.

علاوه بر طرح به تصویب رسیده توسط پارلمان بحرين مبنی بر تعطيل کردن سفارت ايران در اين کشور، بحرین خواستار بازپس ‎گيری زمين اين ساختمان از ايران شده‌است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates