28.05.2007

بابک زمانیان، پس از تحمل ۳۸ روز انفرادی با وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد شد

خبرنامه امیرکبیر:
بابك زمانيان، از فعالان دانشجويي دانشگاه اميركبير با توديع قرار وثيقه ۵۰ ميليون توماني آزاد شد.

علي عزيزي، عضو انجمن اسلامي منتخب دانشجويان دانشگاه امير كبير با اعلام اين خبر گفت: اتهام زمانيان «اقدام عليه امنيت ملي» بوده است كه ايشان اين اتهام را نپذيرفته است. وي تمام ۳۸ روزي را كه در بازداشت بود، در سلول انفرادي به سر برده است.

وي افزود: امروز ساعت ۳۰/۱۱ در اعتراض به سلب امنيت دانشجويان، تجمعی در اين دانشگاه برگزار مي‌‏شود. دانشجويان خواستار آزادي كليه فعالان دانشجويي به‌‏ويژه فعالان دانشگاه اميركبير و لغو احكام كميته انضباطي و بركناري رييس انتصابي دانشگاه اميركبير هستند.

بابک زمانیان در تجمع جمعی از مالباختگان مقابل مجتمع قضایی مبارزه با مفاسد اقتصادی که در مجاورت خوابگاه وی قرار دارد به اشتباه بازداشت شد. پس از بازداشت وی و استعلام از دانشگاه، به گفته قاضی حداد، مدیریت دانشگاه امیرکبیر با ارسال پرونده ای قطور برای وی از مسئولین امنیتی درخواست کرد که این دانشجو را در بازداشت نگه دارند. به همین علت علیرغم این که کلیه افرادی که در آن تجمع دستگیر شده بودند آزاد شدند، بابک زمانیان به بند امنیتی ۲۰۹ اوین منتقل شد.

در طول مدت بازداشت بابک زمانیان، بسیجیان دانشگاه امیرکبیر اتهامات اخلاقی فراوانی را علیه این دانشجو در نشریات و سایت خبری خود منتشر کردند. همچنین پس از انتشار نشریات جعلی در دانشگاه، روزنامه کیهان و مسئولین بسیج دانشگاه امیرکبیر سخن از اعترافات بابک زمانیان در زمان بازداشت در این خصوص سخن گفتند. آن ها مدعی شده بودند که بابک زمانیان به دست داشتن اعضای انجمن در انتشار این نشریات اعتراف کرده و از نقشه انجمن اسلامی جهت انجام یک «عملیات انتحاری» پرده برداشته است.

پس از آزادی بابک زمانیان مشخص شد کلیه ادعاهای بسیج و سایت ها و روزنامه های وابسته به اقتدارگرایان در این خصوص کذب محض بوده است. گفتنی است بابک زمانیان هم اکنون نزد خانواده خود به سر می برد. اخبار تکمیلی در این خصوص متعاقبا ارسال خواهد شد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates