22.04.2011

به اتهام کشتن سه‌شهروند اهوازی، «بازداشت هشت عضو گروه خلق عرب در خوزستان»

رادیوکوچه: به گزارش خبرگزاری‌ها و رسانه‌های داخلی ایران، روز پنج‌شنبه، ۱ اردیبهشت، جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان خوزستان از بازداشت هشت نفر به اتهام دست داشتن در حملات مسلحانه در اهواز خبر داده است.

وی در خصوص این خبر اعلام کرد که هشت نفر اعضای گروه خلق عرب در ارتباط با کشتن سه تن از شهروندان اهوازی، دستگیر شده‌اند.

به گزارش رسانه‌های دولتی ایران، این مقام نیروی انتظامی گفته است که دستگیری این هشت نفر در ساعات اولیه بامداد پنج‌شنبه و در جریان «یک عملیات اطلاعاتی» با هم‌کاری ماموران وزارت اطلاعات و یگان اطلاعاتی نیروی انتظامی اهواز صورت گرفت.

جانشین نیروی انتظامی خوزستان دستگیری این هشت نفر را با حادثه حمله به یک پاس‌گاه ایست و بازرسی نیروی انتظامی در منطقه ملاشیه اهواز مرتبط دانسته است.

به گفته او، روز ۲۶ فروردین ماه سال جاری، دو راکب یک دست‌گاه موتور سیکلت به این پاس‌گاه نزدیک شدند و به سوی ماموران تیراندازی کردند که در جریان آن، یک مامور نیروی انتظامی کشته و دو مامور دیگر زخمی شدند.

این مقام نیروی انتظامی خوزستان افزوده است که این حادثه به کشته شدن یک عابر غیرنظامی و زخمی شدن یک غیرنظامی دیگر هم منجر شد اما در مورد قربانی سوم این تیراندازی اطلاعی نداده است.

در مورد نحوه شناسایی این افراد و ارتباط آنان با دو موتور سیکلت‌سوار مسوول حادثه تیراندازی روز ۲۶ فروردین نیز جزییات بیش‌تری در دست نیست.

این نخستین بار است که رسانه‌های داخلی ایران به نقل از یک مقام رسمی استان خوزستان از وقوع حمله مسلحانه منجر به تلفات در روزهای اخیر خبر می‌دهد هر چند پیش‌تر، برخی گزارش‌ها از نا‌آرامی در خوزستان حکایت داشته است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates