24.04.2011

یونجه برای طویله همایونی !

مهدی خزعلی: این آقای اکبر اعلمی هم مطلب جالبی راجع به یونجه زار مجلس نوشته است، اما من احساس می کنم از ترس قاضی القضاة حرفش را خورده است، حق دارد، این دوستان شوخی هم سرشان نمی شود، اول سایتت را فیلتر می کنند و بعد خودت را، واقعاً زبان طنز را هم بریده اند، قهوه تلخ هم که تعطیل شده است و مهران گرفتار پسر قبله عالم است، ما که نتوانستیم یونجه بکاریم، شاید مهران در سریالش برای طویله همایونی کاری کرد، سال جهاد اقتصادی است و باید از همه امکانات بهره برداری بهینه کرد، اگر در طویله همایونی یونجه بکارد، از تولید به مصرف است و صرفه و صلاح جهانگیر شاه دولوست !

90/2/1 مهدی خزعلی

اما مطلب خواندنی آقای اعلمی:

یونجه بجای چمن در محوطه مجلس!؟

در نخستين دوره مجلس شوراي اسلامي و در غیاب نظارت استصوابي شورای نگهبان که ترکیب نمایندگان را مردم تعیین می کردند، نمایندگانی از همه گروه‌ها حضور داشتند و از اين حيث، مجلس اول را می توان متنوع‌ترين و یکی از پرشورترین و کارامدترین مجالس قبل و پس از انقلاب در کشور دانست.

به دلیل تنوع دیگاه ها و وجود رقابت های تنگ میان نمایندگان طیف های مختلف سیاسی و نظارتی که هریک از جریانات سیاسی بر یکدیگر داشتند، این مجلس حال و هوای دیگری داشت.

صرفنظر از تنوع دیدگاه ها و بالندگی سیاسی موجود در مجلس اول، از حیث اقتصادی هم اغلب وکلای مردم سعی می کردند که به پیروی از شعارهای اول انقلاب خود را برخاسته از طبقات پائین جامعه و مدافع پابرهنه ها معرفی کنند.

تا جائی که برخی از نمایندگانی هم که دارای اتومبیل شخصی مدل پائینی بودند، از ترس شماتت مردم و همکاران خود، اتومبیل خود را در کوچه پس کوچه های پاستور پارک می کردند تا چشم نامحرم به ان نیافتد و در نزد مردم به زندگی و استفاده از وسایل طاغوتی و فاصله گرفتن از مردم کوچه و بازار و پابرهنه ها متهم نشوند.

امتناع آیت الله طالقانی از نشستن بر صندلی های سرخ پاستور را هم می توان در همین راستا و حرکتی نمادین و متناسب با حال و هوا یاولیه انقلاب توصیف کرد.

از جمله رویدادهای جالب توجه اين دوران، مربوط به زماني است كه یکی از اعضای هیات رئیسه(كارپرداز) مجلس، دستور داد تا چمن‌هاي مجلس را کنده و به جاي آنها يونجه بکارند!

وی در توجیه این اقدام خود اظهار داشته بود كه براي چه ما به چمن‌ها آب بدهيم، حالا که قرار است این زمین ها را آبیاری کنیم لا‌اقل به چيزي آب می دهيم كه دام های کشور از ان برخوردارشوند!

گفته می شود، هاشمي‌رفسنجاني که در این دوره ریاست مجلس را برعهده داشته در جلسه هيات رئيسه، در واکنش به این استدلال کارپرداز مجلس خطاب به او گفته است: ” ایا فكر نمي‌كنيد كه وقتي در مجلس چمن را به يونجه تبديل مي‌كنيد اين امر مفهوم خاصي را در جامعه ايجاد كند و توهين به نمايندگان تلقی شود.”!؟

به هرحال همانطور که پیش بینی شده بود، اعتراضات به اين اقدام کارپرداز بالا گرفت و سرانجام وي مجبور شد تا چمن‌هاي محوطه مجلس را از دوباره احیا كند.

گرچه انروزها این اقدام کارپرداز با واکنش های منفی مواجه شد، اما باتوجه به موقعیت و جایگاهی که مجلس امروز در مناسبات قدرت پیدا کرده و از کارائی لازم برخوردار نیست، و نظر به گرانی اب و برق مصرفی و فضای وسیعی که ساختمان مجلس بهارستان در تهران اشغال کرده است، به نظر می رسد که جایگزین شدن یونجه و شبدر بجای چمن در محوطه سبز این نهاد و اختصاص آن به دام ها، ادامه کار مجلس را تا حدودی توجیه و ضمن بالا بردن بهره وری ان از هزینه های جاری و تحمیل شده به اقتصاد کشور نیز خواهد کاست!

البته با توجه به اینکه طبق دستور اکید و بلامنازع احمدی نژاد(ملقب به شعیب بن صالح!)، مجلس دیگر در راس امور قرار ندارد، پیشنهاد می شود که انجام این اقدام مهم و تاریخی و بهره برداری از محصول بدست امده هم به وزارت کشاورزی دولت وی واگذار شود تا تحت نظارت جناب احمدی نژاد صورت گیرد و طبق سنت مالوف این اقدام تاریخی هم “برای اولین بار” بنام وی ثبت شود!!

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates