25.04.2011

نامه لاریجانی به احمدی‌نژاد

سفیر: رئیس مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور مصوبه هیأت دولت مبنی بر انتقال صددرصد سهام شرکت مادرتخصصی سازمان چاپ و انتشارات را غیرقانونی اعلام کرد و خواستار اعلام نظر قطعی دولت طی یک هفته شد.

به گزارش پایگاه خبری سفیر، در نامه علی لاریجانی به احمدی نژاد آمده است: بازگشت به رونوشت تصویب‌نامه هیأت محترم وزیران به شماره ۷۳۴۰۱/ت۴۰۳۹۸هـ مورخ ۱۲/۵/۱۳۸۷، موضوع: « انتقال مالکیت سهام سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی»، متعاقب بررسی‌ها و اعلام نظر مقدماتی « هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین» و مستنداً به صدر ماده واحده و تبصره (۴) الحاقی به « قانون نحوه اجرای اصول هشتاد و پنجم (۸۵) و یک‎صد و سی و هشتم (۱۳۸) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی» و ماده (۱۰) آئین‌نامه اجرائی آن، مراتب متضمّن اعلام نظر قطعی جهت اقدام لازم در مهلت مقرّر قانونی و اعلام نتیجه به این‎جانب ابلاغ می‌گردد. بدیهی است پس از انقضای یک هفته مهلت مقرّر در قانون، آن بخش از مصوّبه که مورد ایراد قرار گرفته است ملغی ‌الاثر خواهد بود.

در حالی لاریجانی خواستار اعلام نتیجه به او تا یک هفته دیگر شده که خبر می‌رسد احمدی‌نژاد بعد از بازگشت از سفر سنندج و ایلام همچنان به نهاد ریاست جمهوری نیامده است و جلسه روز گذشته هیات دولت نیز به ریاست محمدرضا رحیمی برگزار شد.

برخی از منابع، دلیل عدم حضور رئیس‌جمهور در نهادریاست جمهوری را کسالت عنوان کرده‌اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates