26.04.2011

سردار نقدی خواستار نقش آفرینی مستقیم ایران در کشورهای عرب شد

رادیوفرانسه: سردار پاسدار محمد رضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین جمهوری اسلامی ایران، طی سخنانی در ارتباط با رویدادهای یمن و بحرین گفت “اگر امروز شرایط به ما اجازه نمی دهد که مستقیماً در عرصۀ نبرد حضور پیدا کنیم، وظیفه داریم تا این شرایط را تغییر داده و به طور مستقیم در صحنه نقش آفرینی کنیم.”

باید یادآوری کنیم که بحرین و دیگر کشورهای عرب خلیج فارس اخیراً بارها جمهوری اسلامی ایران را به مداخله در امور داخلی خود متهم کرده اند اما بلند پایگان جمهوری اسلامی ایران از جمله وزیر امورخارجۀ این کشور این اتهام را قویاً رد کرده اند.

سردار پاسدار نقدی پس از انتقاد از کسانی که قصد دارند انقلاب و اسلام را در مرزهای ایران محصور کنند و لعنت فرستادن بر این افراد گفت در چنین شرایطی چگونه می توان درخواست کمک خواهران وبرادران مسلمان یا به گفتۀ او “ندای یا للمسلمون” را نادیده گرفت. رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مورد هویت این افراد توضیحی نداد.

سردار نقدی افزود “متأسفانه عده ای تصور می کنند که در برابر ظلمی که به ملت های مسلمان روا داشته می شود هیچ مسئولیتی متوجه ما نیست و از این رو با ترفندهای مختلف می کوشند ما را با مسائل داخلی سرگرم کنند تا از وظیفۀ اصلی مان غافل شویم.”

موضع گیری های جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات سیاسی اخیر در کشورهای عرب و به ویژه در ارتباط با کشورهای عرب واقع در خلیج فارس، باعت بروز تنش شدیدی میان این کشورها و ایران شده است. در پی بروز این تنش ها ست که بحرین سفیر خود در تهران را به منامه فراخوانده است و کویت شماری از دیپلمات های جمهوری اسلامی ایران را از کویت اخراج کرده است. اقدامی که اقدام متقابل تهران را در پی داشته است.

عربستان سعودی نیز که در پی اعزام یک نیروی هزارنفری به بحرین مورد انتقاد شدید تهران قرار گرفته است تا کنون چند بار ایران را از مداخله در امور کشورهای عرب بر حذر داشته است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates