29.05.2007

قاضی حداد بازیگر مناسب خود را جهت سناریوی شوم جعل نشریات دانشجویی یافت: احسان منصوری حلقه مفقوده نشریات موهن!

خبرنامه امیرکبیر:
قاضی حداد طی اظهارات یک طرفانه خود طی هفته های گذشته علیه دانشجویان دانشگاه امیرکبیر، امروز بار دیگر با تاکید بر سخنان خود از دستگیر شدن حلقه مفقوده چاپ نشریات دانشجویی موهن در دانشگاه امیرکبیر خبر داد. به نظر می رسد قاضی حداد با دستگیر شدن احسان منصوری، دبیر سیاسی انجمن اسلامی، بازیگر مناسب خود را جهت طرح سناریوی جعل نشریات دانشجویی یافته است.

معاون امنيت دادستان تهران همچنین اعلام کرد با دستگيري حلقه مفقوده پرونده دانشگاه اميركبير، عاملان و مقصران اصلي انتشار نشريات موهن تا هفته آينده مشخص مي‌شوند.

حداد معاون امنيت دادستان تهران در گفتگو با خبرگزاري فارس از دستگيري حلقه مفقوده عاملان انتشار نشريات موهن در دانشگاه اميركبير به نام احسان منصوري خبر داد و گفت: اين فرد يكي از افراد متبط با اين قضيه است و با دستگيري اين فرد به زودي بسياري از مسايل و مطالب در اين خصوص روشن خواهد شد.

وي گفت: ايشان از دانشجويان امير كبير است و تحقيقات در مورد وي ادامه دارد.

معاون امنيت دادستان تهران تصريح كرد: با دستگيري اين حلقه مفقوده تهيه كنندگان و چاپ و انتشاردهندگان نشريات موهن و ارتباط اين افراد مشخص خواهد شد.

حداد با تاكيد بر اينكه از نظر ما مقصران اصلي اين قضيه مديران مسئول نشريات هستند، گفت: مديران مسئول در اظهارات خود فرافكني كرده و قضيه را به عهده افراد ديگري مي‌اندازند كه ما آن افراد را دستگير و از آنها تحقيقات به عمل آورديم تا موضوع روشن شود.

وي در پايان تاكيد كرد: تا پايان هفته و قطعاً تا هفته آينده مقصران اصلي اين حادثه مشخص مي‌شوند.

گفتنی است خبرگزاری فارس از ساعات ابتدایی توزیع نشریات مجعول در دانشگاه امیرکبیر نقش بوق تبلیغاتی این سناریو را بر عهده گرفت و از همان زمان مرتبا گزارش ها و خبرهایی جهت انتساب مطالب موهن به دانشجویان عضو انجمن اسلامی این دانشگاه می پردازد.

در رابطه با اظهارات سراسر کذب و تبلیغاتی قاضی حداد، روابط عمومی انجمن اسلامی بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد:

مدتهاست که پرونده جعل نشریات دانشجویان همفکر با انجمن اسلامی دانشجویان به دلیل عدم مدرک مستند و محکمه پسندی که افکار عمومی آن را باور کند، در تلاطم است و سیر پر فراز و نشیبی را طی می نماید.

قاضی حداد، معاون امنيت دادستان تهران در تلاش است تا به نوعی اتهام این پرونده را متوجه دانشجویان دانشگاه امیرکبیر کند. این در حالی است که بسیاری از مسئولین در رده های مختلف حاکمیت و بسیاری از نیروهای کهنه کار سیاسی بر بی گناهی دانشجویان در این پرونده صحه گذاشته اند.

این بار اما قاضی حداد در مصاحبه خود با اشاره به احسان منصوری، دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر ، به نوعی موضع گیری نموده است که از وی به عنوان حلقه مفقوده عاملان انتشار نشريات موهن در دانشگاه اميركبير نام برده است.

این اظهارات در حالی صورت می گیرد که قاضی حداد، در اظهارات هفته های گذشته خود گفته بود که بطور قطع مدیران مسئول نشریات، عامل توهین هستند و وی از این مساله خبر دارد. از سوی دیگر اکنون در حالیکه مدیران مسئول اعترافی مبنی بر انجام این عمل نکرده اند و وزارت اطلاعات در بیانیه ای آشکارا اعلام نموده بود که عاملان دست اندرکار این پرونده دستگیر شده و به جرم خود اعتراف کرده اند، اظهارات قاضی حداد مبنی بر متهم نمودن احسان منصوری به عنوان عامل انتشار و توزیع نشریات کاملا تهی از حقیقت است. از این منظر مشخص نیست که چه مقام مسئولی در دستگاههای مختلف در این پرونده دخیل است و نهاد تصمیم گیر در این پرونده چه کسی است؟

مشخص نمودن این نکته از سوی قاضی حداد، که قطعا تا هفته آینده مقصران این پرنده مشخص می شوند، بطور کاملا آشکاری نشان از مشخص بودن تصمیم وی در انتساب اتهام نشر مطالب موهن به دانشجویان دانشگاه امیرکبیر به هر قیمت ممکن است.

از بازداشت احسان منصوری، دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان توسط نیروهای ناشناس چندین روز می گذرد و شیوه بازداشت وی که با هجوم به منزل اقوام وی صورت گرفته و با ضرب و شتم خانواده وی همراه بوده است بیشتر شبیه آدم ربایی توسط نیروهایی است که در چندین سال گذشته موظف به هجوم به سخنرانیهای منتقدانه نسبت به حاکمیت بوده اند.

این نیروها که تاکنون مشخص نشده وابسته به چه نهادی هستند در هنگام ورود به منزل اقوام احسان منصوری نه تنها با ورود به زور و بدون اجازه ایشان از نوامیس منزل اقوام این دانشجو هتک حرمت می نمایند، بلکه بدلیل ناخرسندی از نبود احسان منصوری در منزل، اقدام به ضرب و شتم تنها نامحرم آن منزل می نمایند.

اکنون قاضی حداد به عنوان معاون امنیت دادستان به جای سناریونویسی برای دانشجویی دیگر، بایستی پاسخ گوید که این نیروها که با ورود به منزل اقوام احسان منصوری بی شرمانه پرده دری نمودند که بودند و چه ارتباطی با دادستانی دارند؟

شکستن کتف احسان منصوری که با اعمال خشونت این نیروها علیه وی صورت داده است، به دستور چه کسانی صورت گرفته که منجر به بستری شدن وی در بهداری زندان اوین شده است؟

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) غائله دانشگاه امیرکبیر را سناریویی سوخته می داند و اعلام می دارد هر چقدر جریانی در تلاش باشد تا نگاه افکار عمومی را به سمت دانشجویان متوجه کند از پیش مشخص است چه کسانی در این غائله ذینفع بوده اند و چه کسانی متضرر و این نیازی به توضیح ندارد.

روابط عمومی انجمن اسلامی دانشجویان
دانشگاه صنعتی امیرکبیر(پلی تکنیک تهران)
هفتم خردادماه ۱۳۸۶
همچنین طی هفته های گذشته انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر بیانیه های متعددی در خصوص حوادث این دانشگاه منتشر نموده است. بخش هایی از این بیانیه ها که طرح شوم سناریوسازان علیه دانشجویان امیرکبیر را افشا می کند به شرح زیر است:

«از آن جا که مدیران مسئول این نشریات در زمانی که هنوز بازداشت نشده بودند بارها صراحتا و موکدا انتشار مطالب موهن را تکذیب کرده بودند، تیم امنیتی طراح پروژه دریافته است که حتی در صورتی که موفق شوند در مدت بازداشت این دانشجویان را تحت فشار مجبور به اعتراف در این زمینه نماید، این مسئله برای همگان روشن و واضح است که مدیران مسئول تحت فشارهای غیرانسانی و شکنجه مجبور به بیان چنین مطالبی شده اند. لذا به نظر می رسد این تیم قصد دارد با دستگیری دانشجویان دیگر انتشار مطالب موهن را به ایشان نسبت دهد. تلاش وافر برای دستگیری احسان منصوری، دبیر سیاسی انجمن اسلامی امیرکبیر، علی عزیزی، نایب دبیر دفتر تحکیم و عضو انجمن اسلامی امیرکبیر، و عباس حکیم زاده، عضو دیگر شورای مرکزی انجمن پلی تکنیک با روش های گانگستری و القای ترس شاهد خوبی بر این مدعاست. جالب آن که نیروهای امنیتی که هفته گذشته یکی از اعضای این انجمن را به دفتر پیگیرهای وزارت اطلاعات احضار نموده اند در سخنان ابتدایی خود مدعی شده اند که دانشجویان بازداشت شده اعتراف نموده اند که دانشجوی احضار شده در تایپ مطالب موهن نقش داشته است و چندین بار با پافشاری بر این امر این دانشجو را تحت فشار قرار می دهند. اما پس از انکار و تکذیب تایپ این مطالب از سوی وی، به او گفته می شود که دانشجویان بازداشت شده او را به عنوان تایپ کننده مطالب موهن معرفی نکرده و دانشجوی دیگری را معرفی کرده اند که ایشان در پی دستگیری او هستند. این اظهارات متناقض همه از تلاش نیروهای امنیتی جهت انتساب مطالب موهن به دانشجویان دانشگاه امیرکبیر به هر نحو ممکن پرده برمی دارد.» (بیانیه تحلیلی شماره ۳ انجمن اسلامی- ۵ خردادماه)

«در پی تلاش وافر دو هفته گذشته نیروهای امنیتی به منظور دستگیری احسان منصوری و یورش چندین باره به منزل خانواده و چند تن از اقوام این عضو انجمن اسلامی برای دستگیری او به نظر می رسد تیم امنیتی طراح پروژه جعل نشریات دانشجویی دانشگاه امیرکبیر، در سناریوی خود نقشی ویژه برای احسان منصوری در نظر گرفته بودند که بدون بازداشت وی حلقه های شوم این سناریو تکمیل ناپذیر بود.» (بیانیه روابط عمومی انجمن اسلامی- ۶ خردادماه)

«پس از شکست مفتضحانه غائله پلی تکنیک که با جعل نشریات دانشجویی نزدیک به انجمن اسلامی این دانشگاه آغاز شده بود، جریانی که آغازگر این پروژه بود برای دفاع از حیثیت از دست رفته خود در تلاش است با بازداشت مدیران مسئول نشریات جعل شده پیکان اتهام را بار دیگر به سوی آنها بازگرداند. به نظر می رسد تیم امنیتی طراح پروژه جعل نشریات دانشجویی دانشگاه امیرکبیر، در سناریوی از پیش طراحی خود نقشی برای دبیر سیاسی انجمن اسلامی در نظر گرفته است که گویا بدون حضور و دستگیری وی این سناریو ناقص می ماند. لذا با هماهنگی حراست دانشگاه، نیروهای امنیتی به منزل احسان منصوری برای ربودن او هجوم می برند، اما موفق به یافتن این فعال دانشجویی نمی شوند.» (بیانیه روابط عمومی انجمن اسلامی- ۲۸ اردیبهشت)
«پس از دو هفته میدان داری و عربده کشی پیاده نظام نیروهای اقتدارگرا، اظهارات پیش داورانه و تاسف آور قاضی حداد، معاون امنیتی دادگاه انقلاب، در خصوص پرونده دانشجویان پلی تکنیک مایه تعجب و تاسف است. وی که گویا خود قاضی این پرونده است، پیش از حتی تکمیل شدن تحقیقات پرونده در مصاحبه ای با خبرگزاری فارس عنوان داشته که علیرغم تکذیب مدیران مسئول این نشریات، وی اطمینان دارد که چاپ این نشریات «قطعا توسط همین افراد انجام شده است». پس از این اظهارات است که وی ۳ دانشجوی مراجعه کننده را به بند ۲۰۹ اوین و کارشناسان(!) امنیتی این بند می سپارد تا گویا آن چه بدان اطمینان دارد(!) با اعمال فشارهای غیر انسانی بر دانشجویان از زبان ایشان بیرون کشیده شود. زهی انصاف و شرافت! قاضی که در تمامی سیستم های حقوقی و اخلاقی بایستی نماد بی طرفی و عدالت در رسیدگی به اتهامات باشد پیش از انجام هر گونه تحقیقات به داوری پرداخته و پیشاپیش حکم مجرمیت دانشجویان مظلوم بازداشت شده را صادر می کند. این اظهار نظر طبق ادله شرعی، قانونی و عقلی به معنی نقض بی طرفی قاضی حداد در این پرونده و عدم صلاحیت وی برای سرپرستی تحقیقات بی طرفانه در خصوص این پرونده است. به راستی در حالی که مراجع مسلم تقلید شیعیان در خصوص تکذیب مدیران مسئول نشریات جعل شده حکم به پذیرش شرعی تکذیبیه ۴ مدیر مسئول می دهند و شرعا ایشان را از این اتهام مبرا می دانند و اصرار بر انتساب این توهین ها به دانشجویان مسلمان را غیرشرعی و گناه می شمارند، چگونه یک قاضی که بایستی پاسدار حقوق شرعی و قانونی متهمان باشد به خود اجازه می دهد با نقض بی طرفی و در کمال بی اخلاقی اعلام کند علیرغم تکذیب دانشجویان بازداشت شده وی اطمینان دارد که این اقدام توسط آن ها انجام شده است؟! علم رسوایی این ادعای قاضی حداد زمانی بیش از پیش به اهتزاز درمی آید که وی نه تنها هیچ قرینه، شاهد و دلیلی برای این ادعای کذب ارائه نمی کند، بلکه تمامی قراین و شواهدی را که مبنی بر بی گناهی مدیران مسئول نشریات جعل شده و دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در این پروژه شوم وجود دارد نادیده می گیرد.» (بیانیه تحلیلی شماره ۲ انجمن اسلامی- ۲۲ اردیبهشت)

«پس از اظهارات چندین باره سخنگوی قوه قضاییه در خصوص دستگیری چند غیردانشجوی عامل انتشار مطالب موهن، و اعلام شکایت مدیران مسئول از افرادی که علیرغم تکذیب ایشان همچنان انتشار مطالب موهن را به ایشان نسبت می دادند، نیروهای امنیتی با دستپاچگی به سرعت اقدام به دستگیری مدیران مسئول نشریات کرده و پرونده ای را در دادگاه انقلاب و زیر نظر قاضی حداد، که سابقه طولانی در صدور احکام ناعادلانه و سنگین برای فعالین مدنی از جمله دانشجویان دارد، گشودند و از قاضی حداد خواستند برای مقابله با سخنان سخنگوی قوه قضاییه طی اظهاراتی که به معنای عدول آشکار قاضی پرونده از جایگاه بی طرفانه و خروج وی از دایره اخلاق، عدالت و انصاف است، از مجرمیت قطعی دانشجویان بازداشت شده سخن به میان آورد. در حالی که قاضی حداد در همان مصاحبه صراحتا از عدم پذیرش این اتهام توسط دانشجویان بازداشت شده سخن گفته است. این مسئله از ترس طراحان سناریو از احتمال دخالت بی طرفانه قوه قضاییه در این پرونده و تلاش آنها برای سوق دادن روند بررسی قضایی این پروژه به سمت محکوم شدن دانشجویان بازداشتی و جلوگیری از شناخت طراحان و عاملان اصلی این پروژه کثیف حکایت دارد.» (بیانیه تحلیلی شماره ۳- ۵ خردادماه)

«انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر برای چندمین بار اعلام می کند که هر گونه پروژه ای مبتنی بر اعتراف گیری تحت شکنجه های غیرانسانی از دانشجویان محکوم به شکست است. به مسئولین امنیتی پرونده دانشجویان مظلوم بازداشت شده توصیه می کنیم دست از سناریوهای سوخته و نخ نما شده اعتراف گیری تحت فشار بردارند. چرا که این گونه سناریوها مدتهاست که هیچ گونه ارزش و اعتباری در نزد عموم مردم و در نگاه دانشجویان نداشته و پس از آن بار دیگر دانشجویان مظلوم با سرافزاری و سربلندی به جمع دوستان خود و به عرصه فعالیت های دانشجویی و اجتماعی باز خواهند گشت و ننگ برخوردهای غیرانسانی بر پیشانی آمرین و عاملین این کار باقی مانده و جز بی آبرویی نهادهای امنیتی ثمری نخواهد داشت.» (بیانیه تحلیلی شماره ۳- ۵ خردادماه)

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates