28.04.2011

هشدار آمريکا به ترکيه در مورد تحريم های ايران

صدای‌آمریکا: ديويد کوهن، مقام ارشد وزارت خزانه داری ايالات متحده، می گويد آمريکا نگران است که ايران تحريم های بين المللی را با سوء استفاده از مناسبات تجاری خود با ترکيه، دور بزند. آقای کوهن به مقامات دولتی و بانکی ترکيه هشدار داد که با مؤسسات مالی تحريم شده ايرانی، معامله نکنند. معاون وزير خارجه در امور تروريسم و اطلاعات مالی اين سخنان را در استانبول، بيان داشت.

ترکيه به رغم اختلاف مواضع با آمريکا در ارتباط با توسعه منابع انرژی و مناسبات بازرگانی خود با ايران، تعهد کرده است که از تحريمهای بين المللی پيروی کند.

آقای کوهن به مقامات ترکيه هشدار داد که بانکهای بين المللی طرف معامله با ايران در خطر قطع ارتباط با سيستم مالی آمريکا قرار دارند.

در خبری ديگر که در ستون نظرات روزنامه استريلين آمده است استراليا – به عنوان يکی از حاميان قدرتمند تحريم های بين المللی عليه برنامه هسته ای جمهوری اسلامی- خود را ملزم به رعايت مفاد تحريم های مصوب شورای امنيت عليه آن کشور می داند؛ اما اين روزنامه می نويسد استراليا بايد به طور جدی تر محدوديت های مصوب سازمان ملل متحد برای سفر مقامات ايرانی را به اجرا درآورد؛ و جا به جايی قاچاق سرمايه هايی را که برای کمک به تروريسم يا در راه خريد تجهيزات نيروگاههای هسته ای آن کشور صرف می شود، مسدود کند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates