29.04.2011

جنگ بالا می‌گیرد؛ شرط صدا و سیما برای احمدی‌نژاد

خودنویس: به نظر می‌رسد صدا و سیما از نهادهای زیر نظر رهبری، برای گفتگوی زنده احمدی‌نژاد شرط شفافیت و اعلام موضع درباره حکم حکومتی رهبری را گذاشته باشد.

به گزارش یکی از وب‌سایت‌های (هفت‌صبح) نزدیک به رحیم مشایی، «قرار است احمدی‌نژاد در گفتگویی مستقیم با مردم به بازگویی عملکرد دولت در هدفمند کردن یارانه‌ها و نیز برخی مشکلات به وجود آمده در این مسیر و برخی مسایل دیگر بپردازد، اما ابهاماتی در مورد پخش زنده این گفتگو به وجود آمده است. برخی منابع مخالف دولت برای احمدی‌نژاد تعیین تکلیف کرده و مدعی شده اند که پخش زنده منوط به اعلام موضع قبل از برنامه است. این منابع حتی علاوه بر زمان و چگونگی مصاحبه، رسانه اعلام موضع کننده را هم برای رییس جمهور مشخص کرده! و اعلام کرده‌اند که رییس جمهور قبل از برنامه زنده با ایرنا و یا سایت خود مصاحبه کرده و اعلام موضع کند. این منابع حتی گفته‌اند رییس جمهور معطل هفته بعد نماند.»

به نظر می‌رسد اصول‌گرایان حامی آیت‌الله خامنه‌ای خواستار موضع گیری صریح احمدی‌نژاد درباره حکم حکومتی درباره مصلحی هستند، چیزی که تا به امروز احمدی نژاد به آن تمکین نکرده است.

این وب‌سایت در خبر دیگری ادعا می‌کند که احمدی‌نژاد در صورت زنده نبودن در این گفتگو شرکت نخواهد کرد و اجازه پخش برنامه ضبط شده را نخواهد داد.

البته در این خبر نامی از منابع برده نشده اما به نظر می‌رسد حامیان سید علی خامنه‌ای در صدا و سیما، این خواسته‌ها را مطرح کرده‌اند. در جریان استعفای وزیر اطلاعات و بازگرداندن او توسط خامنه‌ای اختلافات میان رئیس دولت و رهبر بالا گرفته تا جایی که احمدی‌نژاد یک هفته است که در محل کار خود حاضر نشده.

در پی این درگیری ها بسیاری از محافظه کاران سنتی از جمله فرمانده سپاه و مداحان سنتی حامی رهبری به شدت احمدی‌نژاد و رحیم مشایی را تهدید کرده‌اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates