29.04.2011

قهر احمدی‌نژاد به مجلس کشیده شد

خودنویس: در حالی که غیبت احمدی‌نژاد از جلسات هیئت دولت ادامه دارد، نمایندگان اصول‌گرای مجلس دو جلسه فوق العاده برای بررسی شرایط پیش آمده دولت تشکیل داده‌اند.

در حالی که غیبت احمدی‌نژاد از جلسات هیئت دولت ادامه دارد، نمایندگان اصولگرای مجلس دو جلسه فوق‌العاده برای بررسی شرایط پیش آمده دولت تشکیل داده اند. به گزارش خبر آنلاین نمایندگان فراکسیون اصولگرایان چهار شنبه شب و پنجشنبه در مورد وضعیت دولت جلسه داشته‌اند.

در جلسه چهار شنبه عمومی مجلس درباره بررسی لایحه بودجه در حالی که رئیس مجلس بارها از نمایندگان می​خواست که با حواس جمع، پیگیر مصوبات باشند و در رای​گیری​ها شرکت کنند، نمایندگان در گروه‌های چند نفره تجمع کرده و درباره دولت صحبت می‌کردند. تا محمدرضا خباز نماینده کاشمر در تذکری گفت: «الان مجلس ملتهب است و نمایندگان دسته جمعی این طرف و آن طرف جمع می​شوند و به دنبال بحث​های مهمی هستند.» او از لاریجانی خواست تا جلسه را غیرعلنی کند تا نمایندگان حرف​های‌شان را با خیال راحت در این جلسه غیرعلنی بزنند و مشخص شود که بیرون از مجلس چه خبر است. خباز افزود: «ما الان، دو‌دل هستیم. یک دل‌مان در مجلس و یکی بیرون از مجلس، دو دل نمی​توان به بررسی بودجه پرداخت.» سرانجام هم نمایندگان اصولگرای مجلس یکی پس از دیگری جلسه علنی را ترک می​کردند تا در جلسه مجمع عمومی فراکسیون اصولگرایان شرکت کنند. تا آنجا که این جلسه در ساعت ۱۸:۲۵ از رسمیت افتاد. ابوترابی‌فرد رئیس جلسه هم اعلام کرد که به دلیل برگزاری جلسه فوق​العاده فراکسیون اصولگرایان، جلسه را تعطیل می‌کند. او موضوع این جلسه را عنوان نکرد اما تمامی لابی‌ها و مذاکرات عده​ای نمایندگان در حاشیه جلسه علنی گویای آن است که این جلسه به بررسی وضعیت دولت و شایعات اخیر مربوط خواهد بود.

همچنین در جلسه روز پنجشنبه، علی لاریجانی، محمدحسن ابوترابی، مرتضی آقا تهرانی و عزیز اکبریان سخنرانی کردند. هنوز جزئیاتی از این جلسه گزارش نشده اما به نظر می‌رسد در این دو جلسه درباره اختلاف محمود احمدی‌نژاد و آیت‌الله خامنه‌ای درباره برکناری مصلحی وزیر اطلاعات و قهر چند روزه احمدی‌نژاد مذاکره شده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates