30.05.2007

رأی مجلس بحرين به مخالفت با شرکت در حمله به ايران

بی‌بی‌سی: بحرين از پايگاههای اصلی ارتش آمريکا در خاورميانه و مقر ناوگان پنجم نيروی دريايی آمريکاست
مجلس نمايندگان بحرين با تصويب طرحی از دولت اين کشور خواست رسماً اعلام کند که در صورت حمله آمريکا به ايران، به هيچ شکل از اين حمله حمايت نخواهد کرد و اجازه نخواهد داد که خاک و امکانات بحرين برای حمله به آمريکا مورد استفاده قرار گيرد.
از چهل عضو مجلس نمايندگان بحرين، 32 نماينده هنگام رأی گيری حضور داشتند که در ميان آنها تنها شيخ جاسم سعيدی که به جمعيت اسلامگرای سنی مذهب سلفی تعلق دارد به اين طرح رأی ممتنع داد و بقيه همگی رأی مثبت دادند.

به نظر می رسد بحرين نخستين کشوری باشد که مخالفت با حمله احتمالی آمريکا به ايران به صورت قانون از تصويب مجلس آن می گذرد.

اما مخالفت قانونگذاران بحرينی با مشارکت در حمله احتمالی آمريکا به ايران در شرايطی ابراز می شود که کشورشان از پايگاههای اصلی ارتش آمريکا در خاورميانه و مقر ناوگان پنجم نيروی دريايی آمريکاست.

در حمله آمريکا به عراق بحرين به عنوان يکی از پايگاههای اصلی حمله آمريکا و متحدانش به عراق مورد حمله قرار گرفت.

در ميان اميرنشينهای عربی حاشيه خليج فارس، بحرين و کويت تنها کشورهايی اند که دارای مجلس قانونگذاری منتخب مردم هستند.

در حالی که در بحرين به منظور جلوگيری از مشارکت کشورشان در حمله به ايران قانون تصويب کرده اند، در کويت برای آمادگی جهت حمله احتمالی آمريکا به ايران هيئتی مرکب از نمايندگان وزارتخانه های کشور، دفاع، نفت و بهداشت و همچنين سازمانهای آتش نشانی و دفاع مدنی تشکيل شده است.

دولت آمريکا در جلب حمايت دولتهای عربی حاشيه خليج فارس در اعمال فشار به ايران تلاشهای زيادی کرده و مقامات بلندپايه آمريکايی، از جمله وزيرخارجه اين کشور به اين منظور سفرهايی به اين کشورها داشته اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates