04.05.2011

شعیب بن صالح جا زد!: حضور همزمان احمدی نژاد و مصلحی در جلسه دولت

بی‌بی‌سی: در پی ابقای حیدر مصلحی، محمود احمدی نژاد به مدت ۱۱ روز از حضور در در ریاست جمهوری خودداری کرد

هفده روز بعد از آغاز تنش میان محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری و حیدر مصلحی وزیر اطلاعات، سرانجام صبح امروز این دو مقام دولتی همزمان در جلسه هیات دولت ایران حضور یافتند.

این در حالی است که پیشتر، جلسه ۳۱ فروردین دولت در سنندج (در جریان سفر استانی به کردستان) و نیز جلسات ۴ و ۷ اردیبهشت هیات وزیران در تهران، با حضور حیدر مصلحی و در غیاب محمود احمدی نژاد برگزار شده بود؛ و جلسه ۱۱ اردیبهشت نیز، با حضور آقای احمدی نژاد و در غیاب آقای مصلحی به پایان رسیده بود.

حضور همزمان رئیس دولت و وزیر اطلاعات در جلسه امروز ۱۴ اردیبهشت (چهارم مه) هیات وزیران، به دنبال اوج گیری حملات عده ای از محافظه کاران علیه محمود احمدی نژاد صورت گرفته که وی را به خاطر پافشاری بر اختلاف خود با حیدر مصلحی پس از ابقای وی توسط آیت الله خامنه ای، مورد انتقاد قرار داده اند.

در دو مورد از شدیدترین انتقادات علیه آقای احمدی نژاد، دیروز مجتبی ذوالنور، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه گفت که اگر آیت الله خامنه ای حمایت خود از رئیس جمهوری را متوقف کند، “او حق تصرف در امور را ندارد و طاغوت می شود”؛ و محمدتقی مصباح یزدی عضو با نفوذ مجلس خبرگان نیز تاکید کرد که روسای جمهوری اگر منصوب رهبر نباشند “طاغوت” هستند و اطاعت از آنان “حرام” است.

آقای ذوالنور در صحبت های دیروز خود همچنین تاکید کرد: “ولایت مداری و تبعیت از حرف رهبری این نیست که هر جا رهبری حرف و خواسته من و چیزی را که من اعتقاد دارم را تأیید کنند و من هم کارم را انجام دهم، و هرجا جور دیگری شد، عمل من چیز دیگری باشد.”

وی همچنین، اظهارات رئیس جمهوری در مورد وجود رابطه “پدر و فرزندی” میان وی و آیت الله خامنه ای را “انحرافی” دانست و گفت: “رابطه با رهبر معظم انقلاب باید رابطه امام و مأموم باشد؛ این رابطه، رابطه مطیع و مطاع است؛ این حرف ها یعنی چه که رابطه ام با رهبری رابطه پدر و فرزندی است؟”

“پیشتر، جلسه ۳۱ فروردین دولت در سنندج و نیز جلسات ۴ و ۷ اردیبهشت هیات وزیران در تهران، با حضور حیدر مصلحی و در غیاب محمود احمدی نژاد برگزار شده بود؛ و جلسه ۱۱ اردیبهشت نیز، با حضور آقای احمدی نژاد و در غیاب آقای مصلحی به پایان رسیده بود”

قبل از برگزاری جلسه یکشنبه گذشته هیات دولت ایران با حضور محمود احمدی‌نژاد، عزت الله ضرغامی رئیس رادیو – تلویزیون حکومتی اعلام کرده بود که آقای احمدی‌نژاد به وی گفته است “دشمنان ملت ایران از درک رابطه پدر و فرزندی رهبر انقلاب و رئیس جمهوری عاجز و ناتوانند”.

آقای ضرغامی در حالی به دیدن محمود احمدی نژاد رفته بود که ۱۱ روز از غیبت وی در دفتر کار خود می گذشت و بسیاری از رسانه ها دیل این غیبت را مخالفت آقای احمدی نژاد با ابقای وزیر اطلاعات به دستور آیت الله خامنه ای دانسته بودند.

ساعاتی پیش از حضور محمود احمدی نژاد در جلسه یکشنبه هیات دولت، موسی غضنفر‌آبادی نماینده بم در مجلس هشتم گفته بود که یک شب قبل، تعدادی از اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس (فراکسیون اکثریت قوه مقننه ایران) با محمود احمدی‌نژاد دیدار کرده‌اند.

آقای غضنفر‌آبادی در اظهارات خود، از صحبت‌های نمایندگان در مورد “احتمال طرح عدم کفایت رئیس جمهوری در مجلس” خبر داده و پاسخ آقای احمدی‌نژاد را نقل کرده بود که حکایت داشت: “عدم کفایت دلیل می‌خواهد. مگر بنده چه کار کرده‌ام؟”
برخورد با عده ای از نزدیکان دولت

همزمان با شدت گیری انتقادات محافظه کاران به محمود احمدی نژاد و رئیس دفتر او اسفندیار رحیم مشایی، تعدادی از سایت های محافظه کار مدعی بازداشت تعدادی از افراد نزدیک به دولت به خاطر ادعای ارتباط با “‘غیب” شده اند.

“ولایت مداری و تبعیت از حرف رهبری این نیست که هر جا رهبری حرف و خواسته من، و چیزی را که من اعتقاد دارم آن را تأیید کنند و من هم کارم را انجام دهم، و هرجا جور دیگری شد، عمل من چیز دیگری باشد”

نماینده ولی فقیه در سپاه

در همین ارتباط، پایگاه خبری “اعتدال” دیروز از بازداشت تعدادی از افراد نزدیک به آقای مشایی از جمله “برخی مدعیان علوم غریبه” خبر داد و این در حالی است که پیش از آن، اخباری در مورد بازداشت عباس امیری فر امام جماعت نهاد ریاست جمهوری و از روحانیون نزدیک به آقای مشایی منتشر شده بود.

روز گذشته، همچنین مجتبی ذوالنور در بخش دیگری از اظهارات خود در جمع تعدادی از طلاب، در پاسخ به سوالی در مورد “ارتباط تیم آقای احمدی نژاد با افراد خاصی که گفته می شود توانایی های خاصی دارند”، از فردی به نام “یعقوبی” یاد کرده بود که “مانند بعضی از مرتاض ها توانمندی هایی دارد”.

دو روز پیش هم، سایت “آینده” از دستگیری فردی به نام “عباس. غ” به جرم “رمالی و جن گیری” نوشته و همزمان، سایت “یکشنبه” از رسانه های هوادار محمود احمدی نژاد، با منحصر دانستن ادعای “ارتباط با اجنه” به “چند مورد خاص”، خواستار توضیح قوه قضاییه در مورد بازداشت “عباس غفاری” شده بود.

سایت آینده با معرفی عباس غفاری به عنوان فردی که “مهارت خاصی در امور متافیزیکی از جمله ارتباط با عوالم دیگر… دارد و رابطه نزدیکی با آقای م. داشته”، مدعی شده بود که پس از دستگیری او، “یکی از مقامات پیگیری و درخواست های مکرر و کم سابقه ای” برای آزاد کردن او انجام داده است.

“همزمان با شدت گیری انتقادات محافظه کاران به محمود احمدی نژاد و رئیس دفتر او اسفندیار رحیم مشایی، تعدادی از سایت های محافظه کار مدعی بازداشت تعدادی از افراد نزدیک به دولت به خاطر ادعای ارتباط با “‘غیب” شده اند”

همزمان با انتشار خبر دیروز بازداشت عباس امیری فر، ایسنا به نقل از عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران گزارش کرد بود که علت بازداشت “ع.الف”، دست داشتن در تهیه فیلم “ظهور نزدیک است” بوده است.

در ماه های اخیر، توزیع گسترده و رایگان فیلمی به نام “ظهور نزدیک است”، که در آن محمود احمدی‌نژاد همان “شعیب بن صالح” دانسته شده که عده ای از شیعیان او را از یاران امام دوازدهم شیعیان می دانند، با انتقاد بسیاری از روحانیون مواجه شده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates