30.05.2007

سرقت مسلحانه در شهرك غرب تهران

بازتاب: سه مرد مسلح صبح امروز در جريان حمله به خودرو حمل پول بانك صادرات شعبه «زرافشان شمالي» با مجروح كردن دو مامور حمل پول، وجوه نقد داخل خودرو را سرقت كردند و متواري شدند؛ اقدامات پليسي با توجه به مسروقه بودن خودرو متهمان از سوي كارآگاهان پليس آگاهي آغاز شده است.

به گزارش ايسنا، حدود ساعت 8 صبح روز چهارشنبه نهم خرداد ماه، يك خودرو پژو پرشياي نقره‌اي رنگ مقابل بانك صادرات شعبه «زرافشان شمالي» توقف كرد و اين در حالي بود كه دقايقي قبل، خودرو حمل پول بانك پس از تحويل گرفتن وجوه نقد به همراه ماموران قصد ترك محل را داشت كه ناگهان سه سرنشين مسلح پژو از خودرو پياده شده و بلافاصله اقدام به تيراندازي كردند.

متهمان پس از اين اقدام به سرعت به سمت صندوق خودرو پاترول حمل پول بانك رفته و پس از شليك به سمت دو مامور بانك، مقاديري وجوه نقد را به سرقت برده و سپس از محل متواري شدند و در اين ميان دو مامور بانك نيز در پي شليك ناگهاني متهمان، يكي از ناحيه شكم و ديگري از ناحيه زانوي پا مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.

اين در حالي بود كه از حدود 7 ميليون تومان وجه نقد داخل خودرو، سه ميليون تومان آن توسط متهمان به سرقت رفته بود.

رييس مركز اطلاع‌رساني نيروي انتظامي تهران بزرگ در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اين كه در پي وقوع اين حادثه، ماموران كلانتري 134 «شهرك غرب» بلافاصله در محل حضور يافته و با توجه به شماره پلاك خودرو متوجه شدند، خودرو متهمان سرقتي است، گفت: ماموران محافظ خودرو حمل پول در برابر خواسته سارقان مقاومت كرده بودند و به همين دليل از سوي آنها مورد شليك گلوله قرار گرفتند.

وي افزود: يكي از ماموران كه از ناحيه زانوي پا مضروب شده بود، پس از انتقال به بيمارستان آتيه به دليل سطحي بودن جراحات مرخص شد، اما مامور ديگر كه از ناحيه شكم مجروح شده بود، پس از انتقال به بيمارستان آتيه تحت عمل جراحي قرار گرفت و سپس به بيمارستان ديگري كه احتمالا مربوط به بانك صادرات است، منتقل شده است.

در محل وقوع سرقت، يكي از كسبه محل كه زمان وقوع حادثه شاهد تيراندازي بود، ‌به ايسنا گفت: حدود ساعت 10:5 صبح امروز، خودرو حمل پول بانك صادرات كه يك راننده، دو محافظ و يك نفر حمل كننده پول داخل آن بودند، مقابل بانك صادرات متوقف شد كه ناگهان يك خودرو پژو پرشياي نقره‌اي رنگ با چهار سرنشين به فاصله كمي از خودرو حمل پول توقف كرد و بلافاصله سه سرنشين داخل آن كه سه اسلحه كلاش و كلت كمري به همراه داشتند، از خودرو پيدا شده و در اقدام ناگهاني شروع به شليك چندين تير هوايي كردند.

اين در حالي بود كه متهمان، سلاح يكي از ماموران مسلح را نيز از وي گرفته و زماني كه وي قصد حركت داشت، به فاصله نيم متري به سمت او و يكي ديگر از محافظان شليك كردند كه به مجروحيت دو مامور از ناحيه زانوي پا و ناحيه شكم منجر و خساراتي نيز به چندين خودرو وارد شد كه پس از آن، افراد مسلح بلافاصله سوار خودرو پژوي خود شده و محل را ترك كردند.

شاهد عيني حادثه همچنين در خصوص ظاهر متهمان كه بين 30 تا 35 سال سن داشتند، گفت: يكي از متهمان ريش داشت و شلوار شش جيب بر تن داشت و ديگري نيز كت و شلواري بود، اما از ابتداي تيراندازي تا فرار متهمان نزديك به چهار دقيقه زمان برد كه پس از آن مسوولان بانك بلافاصله با بستن درب اصلي بانك به سرعت آژير را به صدا درآوردند و از همان زمان بود كه بانك فعاليت كاركنانش را تعطيل كرد.

وي اضافه كرد: ماموران مضروب خودرو حمل پول بانك حدودا 35 ساله بودند كه از سوي خودروهاي عبوري و شخصي به بيمارستان منتقل شدند و زماني كه آمبولانس اورژانس به محل رسيد، مجروحان از آنجا منتقل شده بودند.

اين شاهد محلي تاكيد كرد: تمام صحنه تيراندازي و سرقت وجوه نقد از طرف شخصي كه در طبقه چهارم ساختمان بالاي بانك قرار داشت، فيلمبرداري شده و در اختيار پليس قرار گرفته و اين در حاليست كه متهمان، هيچ پوششي روي صورت خود نداشتند.

بر اثر اين تيراندازي، چندين گلوله به سمت خودرو پرايد متوقف شده در محل اصابت كرد و در اين رابطه اين شاهد محلي گفت: يكي از تيرها، پس از شليك به مامور بانك از بدن وي گذشته و به خودرو پرايد اصابت كرده است.

يكي از كسبه محل با بيان اين كه به نظر مي‌رسد يكي از دلايل انتخاب محله سرقت از سوي متهمان خلوت بودن اين منطقه است،‌ گفت: بانك صادرات شعبه زرافشان در منطقه‌ خلوتي در شهرك غرب واقع شده كه كار را براي متهمان آسان كرد.

به گفته اين شاهد، پس از وقوع حادثه ماموران كلانتري شهرك غرب به همراه رييس كلانتري در محل حاضر شده و بررسي‌هاي خود را جهت شناسايي متهمان آغاز كردند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates