10.05.2011

آیا خریدار ماشین احمدی نژاد بدهکار بانکی است؟

البرز: سخنگوی ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: خریدار ماشین احمدی نژاد و مدیرعامل بانک تات جزو بدهکاران بانکی نیستند.

به گزارش پانا، علی آقا محمدی عصر روز گذشته(یکشنبه) در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران افزود : این بدهکاران کسانی هستند که طرح های بزرگ اقتصادی در دست دارند اما برخورد با آنها به معنای تعطیلی فعالیت آنها نیست.
وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود یکی از کسانی که جزو لیست ۶۵ نفر بوده ، ماشین رییس‌جمهور را در حراج خریده است گفت: چنین چیزی نیست و اسم او در این لیست نبوده است.
سخنگوی ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در پاسخ به سوال خبرنگار پانا که آیا مدیرعامل بانک تات هم در این لیست قرار دارد، تصریح کرد: این خبر هایی که اخیرا برخی ها مطرح کرده اند شایعه ای بیش نیست.
وی با بیان این که ۲۵ نفر از ۳۵ نفر بدهکار بزرگ بانکی از اواخر سال گذشته نسبت به پرداخت معوقه های خود اقدام کرده اند، گفت: ۱۰ نفر دیگر از بدهکاران بزرگ بانکی طی هفته اخیر نسبت به پرداخت معوقات خود اقدام کردند.
آقا محمدی، میزان معوقات بانکی در متوسط جهانی تا شش درصد وام دهندگان است اما این میزان در کشور به ۲۳.۵ درصد رسیده بود که یک نقطه بحرانی بود.
معاون اقتصادی معاون اول رییس جمهوری خاطرنشان کرد: اکنون این میزان با توجه به اقدامات انجام شده به ۱۳.۸ درصد رسیده است که رقم بسیار خوبی است.
وی یادآور شد: برنامه هدف گذاری شده در جهت رسیدن این رقم به ۱۰درصد بود اما رقم یاد شده ۱۳.۸ رقم مناسبی است.
معاون اقتصادی معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر این که تلاش ما برای کاهش این میزان به شش درصد است، خاطرنشان کرد : عدم پرداخت اقساط بانکی به سه بخش اقساط سررسید، بدهکاران معوق و مشکوک الوصول ها تقسیم بندی می شوند.
آقا محمدی تصریح کرد: کسانی که بیش از دو قسط خود را پرداخت نکرده باشند اقساط آنها سررسید گذشته محسوب می شود ، کسانی که شش ماه اقساط خود را پرداخت نکرده باشند جزو بدهکاران معوق بانکی و بدهکارانی که ۱۸ ماه از اقساط خود را پرداخت نکرده باشند جزو مشکوک الوصول ها محسوب می شوند.
وی با تاکید بر این که تمام تلاش بازگرداندن وضعیت این بدهکاران به حالت عادی است تا اقساط خود را پرداخت کنند گفت: ایجاد مشکل در طرحهای تولیدی و اقتصادی یکی از مهمترین دلایل ایجاد اقساط معوق است که باعث می شود برخی از وام گیرندگان نتوانند اقساط را پرداخت کنند.
آقا محمدی خاطرنشان کرد: فردی که اعلام شد با ۱۰۰۰ میلیارد تومان بزرگترین بدهکار بانکی است در جهت پرداخت اقساط بانکی خود از هفته گذشته اقدام کرده است.
به گفته آقا محمدی بدهکارانی که سرانجام آنها به دادگاه و زندان ختم می شود رفع مشکل اقتصادی و تولیدی آنها غیرقابل علاج بوده و از نظر اقتصادی به نقطه صفر می رسند.
وی برخی از بزرگترین بدهکاران بانکی را در بخش معادن ، صنعت و بازرگانی نام برد و گفت: بدهکاران بانکی همیشه در هر دوره ای وجود دارند و این در نظام اقتصادی یک مساله طبیعی است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates