11.05.2011

انقلاب ایدئولوژیک در تیم مشایی

شفاف: از جمله منابع مکملی که برای این طرح اعلام شده، کتاب گفتارهایی پیرامون امام زمان (عج) نوشته سید حسن افتخارزاده است. افتخارزاده عضو شورای ۵ نفره انجمن حجتیه است که در زمان شیخ محمود حلبی تربیت شد تا جایگزین وی شود اما به دلیل اینکه افتخارزاده صحبت های تندی در سخنرانی هایش علیه امام(ره) داشت انجمن وی را به عنوان ریاست انجمن مطرح نکرد.
نادر نعمتی : از رییس جمهوری تکذیب و از سخنگوی قوه قضاییه ، تایید. محمود احمدی‌نژاد رییس جمهوری از کسانی که به گفته وی فلسفه ولایت فقیه را تغییر داده‌اند، به شدت انتقاد کرد و در بخشی دیگر از سخنانش به کسانی که وی و اطرافیانش را متهم به توسل به اجنه و رمالان می‌کنند، گفت: «بحث‌های شنیده شده در خصوص رمال در دولت باعث انبساط خاطر شد. اگر بنا باشد رمال و جن‌گیر کارایی داشته باشند چرا آنان کاری برای خودشان نمی‌کنند.» ولی حالا سخنگوی قوه قضائیه در سومین نشست خبری خود در سال 90 عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران در مورد افرادی که گفته می شود با عنوان رمال، پیشگو و جن‌گیر دستگیر شده اندگفت:‌ « این موضوع صحت دارد و دادستان با عنوان مدعی العموم وارد شده و پرونده در حال مراحل مقدماتی است ولی بحث طیف و گروه مطرح نیست. تنها جرمی وارد شده و وقتی جرم وارد می‌شود ما وارد می‌شویم.»

با این همه سخنان مشایی که این روزها در باره او حرف و حدیث بسیار است ، مجددا از طرف محرمانه ، یک سایت حامی دولت ، منتشر شده است. بنا به گزارش این سایت ، مشایی تاکید می کند که « جرات ندارید حرف دلتان را بزنید لذا به من می‌تازید؟ پشت سر هم جلسه گذاشتید و گفتید که با رییس جمهور نمی‌شود در افتاد چون از محبوبیت بالایی برخوردار است و از جنس مردم است و مردم رییس جمهور را نادیده نمی‌گیرند تا ما را انتخاب کنند. آن ها گفته‌اند چون نمی‌شود با رییس جمهور در افتاد ، اگر مشایی را بزنیم، خود به خود به رییس جمهور هم ضربه زده ایم.» از منظری دیگر مشایی معتقد است که « اگر احمدی نژاد از جریان اصولگرایی حذف شود چیزی در صحنه نمی‌ماند» چرا که « احمدی نژاد پشتیبان رهبر عزیز در عرصه سیاست و مدیریت کشور است. » به عبارت دیگر ، به نحوی در سخنان مشایی این نظریه ( بخوانید توهم) مشاهده می شود که بقای نظام جمهوری اسلامی به بقای دولت کنونی گره خورده است. با این همه مشایی در سخنانش به این موضوع هیچ اشاره ای ندارد که آن چه باعث شده تا به دیدگاه او از سوی طیف های تند رو و میانه رو اصولگرا تاخته شود ، مسئله دوگانه سازی در تئوری و ایدئولوژی این گروه است. به نحوی که آنان معتقدند در دوره صغر ظهور، تا جایی که امکان ارتباط با امام عصر ، امکانپذیر است ، دیگر چه نیازی به ولایت فقیه است. حمله به این تئوری تا آن جایی پیش رفته است که محمود احمدی‌نژاد رییس جمهوری درمقام پاسخ برآمده و از کسانی که به گفته وی فلسفه ولایت فقیه را تغییر داده‌اند، به شدت انتقاد می کند، منتها پاسخ رییس جمهوری باز هم به اصولگرایانی است که با کنارگذاشتن مصلحی وزیر اطلاعات از این سمت مخالف بوده اند. او ضمن دفاع از کلیت نظریه ولایت فقیه،‌ می گوید: «ولایت فقیه ادامه راه امام زمان(عچ) است و میراث عظیم و ارزشمندی است که طی صدها سال به ما رسیده است و این دولت با تمام وجود در این راستا و اعتلای ایران اسلامی خدمت خواهد کرد.» در ادامه پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری متن سخنان رییس جمهوری را منعکس کرده، که می گوید: «باید این راه را پرصلابت‌تر از گذشته ادامه دهیم، و از این پس وزرا در کلامشان نیز باید از ولایت فقیه دفاع کنند زیرا این یک تکلیف است.» رییس جمهوری در ادامه به «عملکرد دو گروه» که از ولایت فقیه دفاع می کنند حمله می کند: «گروه اول کسانی که فکر می‌کنند ولایت فقیه همچون ابزاری است که می‌توانند از آن در بگو مگوهای گروهی خود استفاده کنند و گروه دوم کسانی که نمی‌دانند چگونه باید از این پدیده زیبا دفاع کنند. چهره‌ای که امروز این گروه از ولایت فقیه ترسیم می‌کنند به شدت غیرواقعی و با فلسفه موضوع متفاوت است…وگروه دوم به‌جای اینکه به دنبال جذب حداکثری باشند، دائماً در حال دفع کردن هستند، در حالی که ولایت فقیه تماماً جاذبه است، الا کسانی که خود را از این دایره الهی خارج می‌کنند.»

با این همه رییس جمهوری اشاره ای به تدریس کتاب انجمن حجتیه به مدیران دولتی نمی کند که در آن محوریت حول و حوش نظریه امام زمان (عج) بدون تکیه بر نظریه ولایت فقیه است. همان نگرانی ای که اصولگرایان را این چنین آشفته خاطر کرده است. این نگرانی به منزله آن است که تجدید نظر در باره نظریه ولایت فقیه ، دوره پوست اندازی خود را دارد طی می کند به نحوی که دوران جدیدی غیر از آن چه در 30 سال گذشته در این کشور جریان داشته ، دارد ظهور می کند امری که می تواند به آن استحاله ایدئولوژیک یا انقلاب ایدئولوژیک نامید. شاید این نگرانی در پروژه های کلان دولت نیز تجلی ویژه داشته باشد. به گزارش سایت مشرق ، به دنبال تفاهم سه جانبه معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور و دو وزارتخانه کشور و ارشاد، مدیران دولتی موظف به حضور در کلاس هایی آموزشی و فرهنگی با عنوان «طرح سلمان» شدند. دستگاه های اجرایی موظفند این دوره ها را تا پایان سال ۱۳۹۰ به اجرا بگذارند. در بخشنامه ارسالی، «ارتقاء سطح بینش و مهارت مدیران کشور» یکی از ارکان مهم استرات‍ژی فرهنگی دولت توصیف شده و بر این اساس، عناوینی چون فرهنگ مهدویت مورد توجه قرار گرفته که در مجموع ۴۰ ساعت به طول می انجامد.

یکی از قابل توجه ترین این عناوین دوره آموزشی که الزام آور نیز هست ، دوره مربوط به فرهنگ مهدویت است که هدف کلی آن در بخشنامه ابلاغی به استان ها، «ارتقای دانش و تعمیق نگرش فراگیران در خصوص نقش و جایگاه مهدویت در بسترسازی برای حکومت جهانی» است.

به گزارش مشرق، از جمله منابع مکملی که برای این طرح اعلام شده، کتاب گفتارهایی پیرامون امام زمان (عج) نوشته سید حسن افتخارزاده است. افتخارزاده عضو شورای ۵ نفره انجمن حجتیه است که در زمان شیخ محمود حلبی تربیت شد تا جایگزین وی شود اما به دلیل اینکه افتخارزاده صحبت های تندی در سخنرانی هایش علیه امام(ره) داشت انجمن وی را به عنوان ریاست انجمن مطرح نکرد. افـتـخـارزاده در سال ۱۳۶۷ به دلیل اهانت به شهدا و برخى از مقدّسات دینى دستگیر شد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates