12.05.2011

خبرنگار ایرانی تبار گمشدۀ تلویزیون “الجزیره” در ایران است

رادیوفرانسه: مطابق بیانیه “الجزیره”، این خبر از طریق مسئولین سوریه در اختیار آنان قرار گرفته است. مسئولین سوریه قبلاً تأیید کرده بودند که “دورتی پرواز” خبرنگار ایرانی تبار، در دست آنهاست و بزودی آزاد می شود.

کانال تلویزیون ماهواره ای “الجزیره” در قطر، چهارشنبه یازدهم ماه آوریل اعلام کرد که خبرنگار این شبکه خبری، “دورتی پرواز” که در سوریه ناپدید شده بود، در حالیکه هیچ خبری از او موجود نیست، در دست ایرانیان است.

تلویزیون الجزیره از تهران خواسته است تا این خبرنگار را به سرعت آزاد کنند.

چنانچه در بیانیه “الجزیره” آمده است، این خبر از طریق مسئولین سوریه در اختیار آنان قرار گرفته است. مسئولین سوریه قبلاً تأیید کرده بودند که “دورتی پرواز” خبرنگار ایرانی تبار، در دست آنهاست و بزودی آزاد می شود.

“دورتی پرواز”، که آمریکائی- کانادائی و ایرانی است، از سال 2010 برای بخش انگلیسی زبان شبکه تلویزیونی الجزیره کار می کند.
وی هنگام ورود به دمشق، در تاریخ 29 آوریل دستگیر شده است.

مسئولین آمریکائی، ضمن ابراز نگرانی شدید از سرنوشت این خبرنگار ایرانی تبار، علیرغم تلاش بسیار تا کنون نتوانسته اند اطلاعات دقیق تری از او، از طریق سوریه به دست آوردند.

روزنامه الوطن، نزدیک به دولت سوریه، خبر داده بود که این خبرنگار 39 ساله، در تاریخ اول ماه مه سوریه را ترک کرده است اما “الجزیره” روز سه شنبه این خبر را تکذیب کرد.
روزنامه الوطن ادعا کرده است که خبرنگار “الجزیره” ویزای خبرنگاری نداشته و می خواسته با ویزای توریستی کار خبری کند و به همین دلیل از ورود او به سوریه جلوگیری شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه شبکه تلویزیونی “الجزیره” به دلیل پوشش خبری حوادث منطقه مورد انتقاد سوریه است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates