14.05.2011

شهادت استاد آکسفورد علیه مهدی هاشمی

خودنویس: پروفسور شیخ‌الاسلامی شهادت داده است که مهدی هاشمی برای گرفتن پذیرش از دانشگاه آکسفورد «کمک» گرفته است. این استاد با سابقه تاکید کرده که می‌خواهد مدرک دکترایش را در اعتراض به روش دانشگاه آکسفورد برای پذیرش فرزند رئیس اسبق جمهوری ایران کنار بگذارد و با مدرک فوق لیسانس کار کند. پروفسور شیخ‌الاسلامی از محمد جواد اردلان به عنوان نویسنده پروپوزال برای مهدی هاشمی نام برده است.

این استاد دانشگاه آکسفورد به روزنامه مستقل دانشجویی این دانشگاه «چرول» گفته است که یک دانشجوی شرق‌شناسی به نام محمد جواد اردلان که در سال ۲۰۰۷ پذیرفته شده، موظف به نوشتن «پروپوزال» برای مهدی هاشمی بوده است.

این استاد با سابقه، پذیرش مهدی هاشمی را تبعیض‌آمیز وخوانده و می‌گوید سابقه درسی آقای هاشمی هیچ ربطی به رشته تحصیلی‌اش دربخش شرق‌شناسی آکسفورد ندارد.

بنا بر همین گزارش، دکتر شیخ‌الاسلامی علاوه بر اطلاعاتی که به کمیته بررسی زیر نظر «سر پیتر نورت» داده، در استشهادنامه‌ای قسم یاد کرده که پروفسور هرزیگ، استاد بخش ایران شناسی به آقای اردلان دستور داده که برای ثبت نام و نیز تهیه «پروپوزال» دکترای مهدی هاشمی، فرزند رئیس جمهوری اسبق ایران را یاری کند.

شیخ‌الاسلام همچنین می‌گوید که در ساعت سه بعد از ظهر روز ۲۶ مارس سال جاری[یک روز پیش از انتشار نتایج تحقیقات روزنامه گاردین]، آقای محمد جواد اردلان به دیدارش رفته و به او گفته است که با مهدی هاشمی در «هتل راندالف» دیدار کرده تا در باره کاری که باید برایش انجام دهد و پولی که بگیرد صحبت کند.

این درحالی است که کمیته بررسی کننده اعلام کرده بود که هیچ کار خطایی در روند پذیرش «دانشجو» مشاهده نکرده است. با وجد اینکه کمیته بررسی پرونده را در ماه آوریل بسته بود، اطلاعات اخیر باعث شده برخی از اساتید خواستار گشوده شدن پرونده شوند.

پروفسور شیخ‌الاسلامی به روزنامه چرول می‌گوید که دانش مهدی هاشمی از زبان انگلیسی در حدی نیست که بتواند در آکسفورد پذیرفته شود.

همچنین دکتر کاوه موسوی که اتهام‌هایی را متوجه مهدی هاشمی کرده بود معتقد است که کمیته بررسی زیر نظر سر پیتر نورت امکان بازرسی مدارک و اسناد بانکی محمد جواد اردلان و مهدی هاشمی را نداشته است، به همین دلیل متوجه هیچ ارتباط خطایی نشده. کاوه موسوی از اینکه پروفسور هرزیگ از محمد جواد اردلان خواسته که به یاری مهدی هاشمی بشتابد بی‌خبر بوده است.

دکتر شیخ‌الاسلامی در باره نحوه بررسی پرونده تخلف از سوی دانشگاه آکسفورد می‌گوید: «اگر دانشگاه بخواهد همه چیز را در خفا نگاه دارد، چاره‌ای جز انجام تحقیقاتی علنی نخواهیم داشت.»

به گزارش روزنامه چرول، مهدی هاشمی به این روزنامه گفته است که اتهامات بی‌پایه پیش از کریسمس را به او وارد کرده‌اند و توسط کمیته‌ای زیر نظر سر پیرر نورت بررسی شده و نتیجه‌اش این بوده که هیچ پایه و اساسی برای این اتهامات نیافته‌اند. مهدی هاشمی همچنین گفته است که پذیرش پروپوزال او بعد از ۷-۹ بررسی توسط بیش از یک استاد انجام گرفته است.

پروفسور هرزیگ نیز به چرول گفته است که ادعاهای طرح شده علیه او در کمیته‌های بررسی شده و او هیچ نظری فراتر از آنچه دفتر مطبوعاتی دانشگاه اعلام کرده ندارد.

پیش از این هم دکتر هما (همایون) کاتوزیان که مسوول بررسی پروپوزال مهدی هاشمی بوده است گفته بود که به هیچ وجه متوجه نشده بود که مهدی هاشمی، فرزند هاشمی رفسنجانی، رئیس جمهوری اسبق ایران بوده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates