22.05.2011

شاگرد آیت الله مصباح یزدی افشا کرد: التماس های ذلیلانه برای به امانت گرفتن منشور كوروش

صراط‌نیوز: مراسم رونمايي منشور كوروش در موزه ملي كه سال گذشته با حضور احمدي نژاد و مشايي و مسوولين سازمان ميراث فرهنگي برگزار شد،يكي از نكات پر ابهام و سوال برانگيز حضور سفير انگلستان در كنار عالي ترين مقامات اجرايي كشور بود . . .

“صراط” – علت همكاري سخاوتمندانه انگليسيها براي ارسال منشور كوروش به ايران روشن شد.

به گزارش صراط نيوز، حجت الاسلام نبويان در نشستي كه در دانشگاه شهيد رجايي برگزار شد با اشاره به تلاش افراطي جريان انحرافي براي دامن زدن به ملي گرايي و باستان گرايي، از ارتباط گيري جريان انحرافي با سفارت انگلستان براي آوردن منشور كوروش به ايران پرده برداشت.

بنابراين گزارش، استاد موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره) در اين نشست گفت:اما ملی گرایی را برای شما بگویم. اینقدر گند را بالا آوردند. باستان گرایی؛ رفتند کوروش را زنده کردند. اونقدر با ذلت؛ خیلی به خدا قسم درد دارد این نکته را آدم می‌گوید.

شاگرد آيت الله مصباح يزدي افزود: واقعا ذلیلانه رفتند زانو زدند سر پایین آوردند پیش سفیر انگلستان در ایران؛ همان کسی که، اصلا در فتنه‌ها بیشترین نقش را سفیر انگلستان داشت، که چی؟ شما لطف کنید منشور کوروش را که در موزه شما هست بدهید که شش ماه تو ایران باشد. ایشان هم لطف فرمودند منت گذاشتند!، ایران آوردند.

گفتني است در مراسم رونمايي منشور كوروش در موزه ملي كه سال گذشته با حضور احمدي نژاد و مشايي و مسوولين سازمان ميراث فرهنگي برگزار شد،يكي از نكات پر ابهام و سوال برانگيز حضور سفير انگلستان در كنار عالي ترين مقامات اجرايي كشور بود كه سبب شد در همان مقطع زماني رسانه ها از اين حضور به عنوان موضوعي مشكوك و قابل پرسش ياد كنند.

بر اساس اين گزارش ،علت پرسش برانگيز بودن اين حضور ،تلاش پيگير سفير انگليس در تهران در مقطع زماني منتهي به مراسم رونمايي منشور كوروش براي شكستن انزواي سياسي و انجام ديدار با بعضي از چهره هاي سياسي و مذهبي مانند آيت الله محمد يزدي ،حجت السلام سيد احمد خاتمي ،بذرپاش رئیس وقت سازمان ملی جوانان ، زريبافان ،اعضاي حزب موتلفه اسلامي و اعضاي فراكسيون زنان مجلس شوراي اسلامي براي ترميم چهره بشدت آسيب ديده انگلستان بعد ازفتنه 88 بود كه همه اين شخصيتها ،بالاتفاق ديدار با سفير ياد شده را بعلت نقش پررنگ اين دولت استعماري در فتنه 88 رد كرده و وي را به حضور نپذيرفتند و سفير اين دولت استعماري با حضور در مراسم رونمايي منشور كوروش با حضور احمدي نژاد ، بخشي از هدف خود در شكستن انزواي سياسي را با حضور در يك مراسم رسمي در كنار مسوولين بلند پايه دولتي تحقق بخشيد.

شايان ذكر است منشور كوروش در زمان رژيم پهلوي تنها 10 روز و به مناسبت جشن هاي 2500 ساله به كشور وارد شد در حاليكه سازمان ميراث فرهنگي به رياست بقايي موفق شد اين منشور را ابتدا براي يك دوره 4 ماه از موزه بريتانيا به امانت بگيرد كه اين مهلت بعدا با رايزنيهاي انجام شده تا سه ماه ديگر يعني تا پايان فروردين ماه 90 تمديد شد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates