25.05.2011

آمریکا مجازات های جدیدی علیه برنامۀ اتمی ایران وضع کرد

رادیوفرانسه: دولت ایالات متحد آمریکا شماری از شرکت های خارجی به ویژه چینی و از جمله سه شرکت اسرائیلی و اماراتی و شرکت نفت ونزوئلا را به دلیل کمک به برنامه های اتمی و موشکی ایران هدف مجازات قرار داد.

دولت آمریکا امروز سه شنبه مجازات هایی را علیه شماری از شرکت های خارجی، به ویژه شرکت های چینی اعمال کرد که به گفتۀ وزارت امور خارجۀ آمریکا در زمینۀ تولید سلاح های کشتار عام و موشک های دوربرد با ایران مبادلات تجاری دارند.
جیم اشتانبرگ نفر دوم وزارت امور خارجۀ آمریکا با اعلام این خبر افزود که هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجۀ آمریکا تصمیم گرفت که شماری از شرکت خارجی از جمله شرکت نفت ونزوئلا، دو شرکت بلاروس، سه شرکت و یک شهروند چینی، یک شرکت اسرائیلی، دو شرکت اماراتی، پنج شرکت و یک شهروند ایرانی و یک شرکت کره شمالی را هدف مجازات های آمریکا قرار بدهد. سپاه قدس سپاه پاسداران ایران نیز از دیگر هدف های مجازات های جدید آمریکا علیه برنامه های اتمی و موشکی ایران هستند. به موجب این مجازات ها دولت آمریکا هرگونه رابطه ای را با این شرکت ها قطع می کند و مانع از صادرات محصولات آنها به ایالات متحد آمریکا می شود.
دیروز نیز اتحایه اروپا بیش از صد شرکت ایرانی را به دلیل مشارکت در برنامۀ اتمی جمهوری اسلامی مورد مجازات قرار داد.
دولت آمریکا موفق شده بسیاری از کشورها و شرکت های چندملیتی را از انجام معاملات تجاری با حکومت اسلامی ایران منصرف سازد. شرکت های بزرگ نفتی نظیر شل، توتال، پتروناس از فروش مواد پالودۀ نفتی به ایران خودداری می کنند و شرکت بزرگ بیمۀ “لیودس” نیز از بیمه کردن کشتی های باری حامل مواد نفتی به جمهوری اسلامی صرف نظر کرده اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates