29.05.2011

نمایندۀ ولی فقیه: برخی افراد ازطرق شیطانی توانایی‌هایی بدست می آورند

رادیوفرانسه: نمایندۀ ولی فقیه درسپاه پاسداران، با صراحت از رفتارهای محمود احمدی‌نژاد در قبال سیاست‌های رهبری انتقاد کرد و اسفندیار رحیم مشایی را از جمله به دلیل استفاده از سحر و جادو، فاسد وعامل نفوذی دانست. اوگفت: “با وجود اینکه دولت فعلی کارهای خوبی انجام داده است اما متاسفانه به بلایی بزرگ گرفتار شد و این بلای بزرگ، وجود عناصر نفوذی فاسد در دولت بود که کار را به اینجا کشاندند”…

نمایندۀ ولی فقیه درسپاه پاسداران، حجت الاسلام علی سعیدی در گفتگو با خبرگزاری مهر، درمورد نقش رهبری توضیحاتی داد و گفت “اگر یک قوه ای مانند قوه مجریه یا قوه مقننه درصدد برآمد که ساختار شکنی کند و از خطوط قرمز عبور کند یا اصولی را نقض کند، این رهبری است که به آنها هشدار می دهند و نهایتا اگراین هشدارها و تذکرات تاثیرگذار نبود با آنها برخورد می کنند”.

سی سال مقابله با “جریان‌های انحرافی”

حجت الاسلام علی سعیدی با نگاهی به بحران‌های سیاسی سی سال اخیر، موارد نهضت آزادی، ابوالحسن بنی‌صدر و آیت‌الله منتظری را مثال زد و همۀ این موارد را نوعی انحراف از خط رهبری دانست.
از نظر او “چون گفتمان نهضت آزادی، گفتمان جبهه ملی و گفتمان بازرگان با گفتمان امام تفاوتهای ماهوی داشت، امام هشدار و تذکر دادند و در نهایت آنها از صحنه کنار رفتند”.
وی در بارۀ “جریان بنی صدر” نیز چنین گفت: “گفتمان بنی صدر با متغیرهایی که داشت با گفتمان اسلام فاصله داشت لذا امام هشدار لازم را به او دادند و در نهایت منجر به برخورد با بنی صدر شدند و مجلس هم به میان آمد و کفایت این شخص را زیر سئوال برد”.
و بالاخره در مورد آیت‌الله منتظری گفت: “امام متوجه شده بودند که گفتمان آقای منتظری با گفتمان خودشان متفاوت است و مسیری که می رود مسیر دیگری است. لذا امام بعد از مراحل طولانی با تذکرات و ارشادات زیادی که به آقای منتظری دادند، سرانجام برخورد لازم را با ایشان بعمل آوردند و آقای منتظری هم از صحنه خارج شد”.

نمایندۀ ولی فقیه در سپاه پاسداران در ادامۀ سخنانش “جریان کارگزاران”، “دورۀ اصلاح‌طلبان” و بالاخره “مسئلۀ فتنه” را نیز به عنوان موارد انحرافی مثال زد.

“زاویۀ” دولت کنونی با رهبری

پس از این مقدمه‌چینی، حجت الاسلام علی سعیدی به وضعیت کنونی و دولت احمدی‌نژاد پرداخت. وی گفت از این دولت چیزهایی دیده است که “با شعارهای احمدی نژاد و آرمانهایی که قبلا می گفت و حتی با آرمانهای انقلاب و رهبری هم زاویه داشت”.
او افزود: “واقعا جای تعجب دارد چطور کسانی که با شعار مقابله با اشرافیگری به صحنه قدرت آمدند امروز در زیر سایه خود، جریان اشرافیگری تازه ای را می پرورانند، این پدیده عجیب و غریبی است. یک جریانی در طول زمان به ضد خودش تبدیل می شود؟”
او جای دیگری گفت: “با وجود اینکه دولت فعلی کارهای خوبی انجام داده است اما متاسفانه به بلایی بزرگ گرفتار شد و این بلای بزرگ، وجود عناصر نفوذی فاسد به معنای واقعی کلمه در دولت بود که کار را به اینجا کشاندند”.
او گوشزد کرد که از ابتدای کار احمدی‌نژاد، آیت‌الله خامنه‌ای از وی حمایت کرده است و سپس با انتقاد از رفتار احمدی‌نژاد، مستقیماً به اسفندیار رحیم‌مشایی حمله کرد و گفت: “نظر مبارک آقا این بود که احمدی‌نژاد نزدیک ترین فرد به خودش را بعنوان معاون اول خود منصوب نکند اما احمدی نژاد با تاخیر این نظر را پذیرفت و حتی طوری عمل کرد که اختیارات این فرد از سمت معاون اولی بیشتر باشد”.
سعیدی همچنین به شیوۀ برکناری منوچهر متکی و حیدر مصلحی اشاره کرد و گفت: “احمدی نژاد که با شعار مهرورزی بر سر کار آمد، وزیر امور خارجه را در هنگام ماموریت خارج از کشور برکنار کرد، آیا این مهرورزی است؟ آیا برخورد با وزیر اطلاعات به بدترین شکل مهرورزیست؟ آیا برکناری وزیر نفت که ریاست اوپک را هم برعهده دارد مهرورزیست؟”

سحر و جادو در اسلام حرام است

نمایندۀ ولی فقیه در سپاه پاسداران وجود برخی توانایی‌های جادویی را تأیید کرد و گفت: “از طریق شر و انجام کارهای خلاف شرع می توان به توانائیهایی رسید بطوری که برخی افراد از طرق شیطانی و اضرار بر نفس، توانایی انجام یک سری از کارها را بدست می آورند و در اثر فعل و انفعلاتی که بر اثر خلاف شرع صورت می گیرد ممکن است بر یک سری از عناصر شری تسلط پیدا کنند و یا حتی اقدام به سحر و جادو کنند که البته این موضوع هم واقعیت دارد”.
او با ابراز تاسف از این که کسانی در دولت به چنین اعمالی دست می‌زنند، گفت: “عناصری که این کار را انجام می دهند به معنای واقعی فاسد هستند، زیرا فن سحر و جادو در اسلام حرام است و تسلط بر موجودات غیرطبیعی اضرار به نفس و اضرار به موجودات ذیحیات دیگر است که انسان نیستند، تسلط بر آنها و شیاطین و اجنه شر که جز شرارت کار دیگری نمی کنند درست نیست و اصولا در احکام فقهی ما آمده است که سحر و جادو کار حرامی است”.

حمایت روحانیت از دولت، مشروط است

حجت الاسلام سعیدی در جای دیگری از سخنانش به موضوع فعال شدن “جریان نفوذی دولت” برای انتخابات مجلس اشاره کرد و هشدار داد که دولت نباید در انتخابات دخالتی داشته باشد. او گفت: “این وظیفه دستگاه های نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور و شورای نگهبان و ناظرین شورای نگهبان در استانها است که مسئولیت دارند که دیگران تخلفی نکنند”.

نمایندۀ ولی فقیه در سپاه پاسداران در پایان به احمدی‌نژاد توصیه کرد که رفتارش را تغییر دهد. وی گفت: “احمدی‌نژادی که با شعار ولایتمداری آمد، وقتی احساس می کند رهبری مطالبه ای دارند ولو بصورت شفاهی، از جان و دل بپذیرد نه اینکه آقا دستور صریحی بدهند ولی احمدی نژاد تامل کند”.
وی به طور غیرمستقیم رییس جمهور را تهدید کرد که “اینها باید بدانند که امت حزب الله و روحانیت، حمایتشان از مسئولان مشروط است و شرط اساسی هم این است که همه در قید ولایت باشند… اما اگر زاویه پیدا کردند دیگر نباید انتظار داشته باشند که مردم متدین و جریان حزب اللهی و اصولگرا از آنها حمایت کند”.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates