31.05.2011

حاکمیت آماده برکناری رئیس دولت دهم: قاسمی: به حزب‌الله آماده‌باش داده شده است

دیگربان: سعید قاسمی عضو شورای مرکزی قرارگاه «عمار» اعلام کرد به حزب‌الله اعلام شده خود را برای رویارویی با تیم احمدی‌نژاد آماده کند.

آقای قاسمی در یک سخنرانی که زمان و مکان آن مشخص نیست و فایل صوتی آن در روز‌های اخیر پخش شده٬ به طور تلویحی گفته که تیم احمدی‌نژاد زود‌تر از موعد مقرر به «خط» {رویارویی با ولایت فقیه} زده است.

بشنوید

وی افزوده که حزب‌الله از برنامه‌های آینده تیم احمدی‌نژاد اطلاعی ندارد و نمی‌داند چقدر توان دارد تا در مقابل اقدامات این تیم بایستد.

این عضو قرارگاه «عمار» با انتقاد از فعالیت کنونی نهاد‌هایی همچون بسیج دانشجویی٬ نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها و سایر نهاد‌های زیرنظر خامنه‌ای گفته‌ که «ما‌ها را با اس‌ام‌اس و بولوتوث له می‌کنند.»

قاسمی افزوده که «خط حزب‌الله» سوراخ بوده و شکست پذیر است و باید مراقب «غضنفر‌هایی» بود که مشغول ضربه زدن به جمهوری اسلامی هستند.

وی گفته «فتنه‌های داخلی به قدری نگرانی» ایجاد کرده که نمی‌توان برنامه‌ای برای حضور در کشور‌هایی چون بحرین و لیبی داشت.

اظهارات این فعال سیاسی‌-فرهنگی محافظه‌کار در شرایطی ایراد می‌شود که رابطه خامنه‌ای و احمدی‌نژاد به سردی گرائیده است.

تنش‌ها میان این دو مقام جمهوری اسلامی تا جایی پیش رفته که گزارش‌هایی از آمادگی رهبر جمهوری اسلامی برای کنار گذاشتن احمدی‌نژاد منتشر شده است.

محمدرضا باهنر نماینده مجلس نیز گفته که احمدی‌نژاد در این تنش‌ها که عامل اصلی علنی‌ شدن آن اختلاف بر سر ادامه کار وزیر اطلاعات بود٬ تا مرز استعفا پیش رفته بود.

سایت «آینده‌نیوز» هم امروز به نقل از یک مقام بلند‌پایه نظام که به نظر می‌رسد علی خامنه‌ای باشد٬ نوشته ادامه کار دولت دهم منوط به عملکرد احمدی‌نژاد است.

براساس گزارش «آینده نیوز» این مقام گفته است: «اراده نظام بر این قرار گرفته که آقای احمدی‌نژاد حتی‌الامکان تا پایان دوره فعلی به مسئولیت خود ادامه دهد.»

این مقام همچنین افزوده که اگر احمدی‌نژاد بخواهد «سرنوشت خود را به جریان انحرافی گره بزند٬ قطعا نظام با وی مماشات نخواهد کرد.»

وی همچنین گفته است: «نظام در شرایط فعلی به هیچ وجه در حالت ابهام و تردید و انتخاب نیست. بلکه این آقای احمدی‌نژاد است که باید سرنوشت خود را انتخاب کند.»

محمود احمدی‌نژاد ماه گذشته در اعتراض به دستور خامنه‌ای مبنی بر ادامه کار وزیر اطلاعات ۱۱ روز در خانه نشست و حاضر نشد به نهاد ریاست جمهوری برود.

در آن زمان از سوی حامیان رئیس دولت دهم گزارش‌هایی مبنی بر استعفای احمدی‌نژاد منتشر شد، به طوری که مرتضی آقاتهرانی نیز در سخنانی از فرصت خامنه‌ای به احمدی‌نژاد برای پذیرش حکم حکومتی خبر داد.

به گفته آقاتهرانی٬ رهبر جمهوری اسلامی به احمدی‌نژاد گفته بود بین پذیرش حکم حکومتی و استعفا یکی را انتخاب کند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates