31.05.2011

خامنه ای: ملت به این قدرت‌طلبان بی‌اعتناست، اما گناه آنها نابخشودنی است

شفاف: رهبر انقلاب افزودند: گناه كسانی كه در روند حركت همگانی ملت ایران، آرمانهای انقلابی ملت را از یاد بردند و به مسائل فردی و قدرت طلبی مشغول شدند گناهی بزرگ و نابخشودنی است كه البته به فضل الهی، ملت اینگونه كارها را از این افراد یاد نمی گیرد و به آنان بی اعتناست./این بنیاد و پایه مستحكم را مردان مؤمن، مجاهد، و لبریز از شور انقلابی در حوادث دشوار سالهای اول انقلاب بنا نهادند.

به گزارش شفاف به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبر انقلاب، آیت الله خامنه ای صبح امروز در مراسم مشترك دانش آموختگی دانشجویان «دانشگاه افسری و تربیت پاسدار امام حسین (ع)»، با اشاره به نیاز روز افزون كشور به نیروهای «مؤمن، جهادگر، مبتكر، پرشور و بصیر» افزودند: شكست سیاستهای شیطان بزرگ امریكا در منطقه بسیار حساس خاورمیانه، و احیای نویدبخش شعارهای اسلامی در میان ملتهای به خروش آمده منطقه، تحقق بخشی از وعده های الهی به ملت ایران است كه ایستادگی و ثابت قدمی در این راه، تحقق كامل نصرت الهی را به همراه خواهد آورد.

فرمانده كل قوا، با اشاره به درخشش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در میدانهای مختلف 32 سال اخیر، حضور فعال، موفق و مؤثر این نهاد در روند عمومی حركت انقلاب و نظام را ناشی از «قاعده و زیربنای مستحكم» سپاه دانستند و خاطرنشان كردند: این بنیاد و پایه مستحكم را مردان مؤمن، مجاهد، و لبریز از شور انقلابی در حوادث دشوار سالهای اول انقلاب بنا نهادند.

ایشان، ایمان و شور انقلابی شكل دهندگان سپاه را موجب جوشش روح ابتكار و دانایی روز افزون سپاه دانستند و افزودند: این نهاد مردمی، در پرتو رهنمودهای امام راحل عظیم الشأن، هم در دفاع مقدس و میدان رزم با دشمنان متجاوز خوش درخشید و هم در رزم جهادی و انقلابی، در میدانهای به شدت مغشوش و مبهم حوادث درون كشور، امتحان بسیار خوبی داد.

آیت الله خامنه ای، پاسداران جوان امروز را، قاعده و پایه بنای مستحكم این نهاد در سالها و دهه های آینده برشمردند و افزودند: انقلاب اسلامی در مقایسه با 30 سال پیش در موقعیتی بسیار بالاتر قرار دارد و جوانان امروز سپاه نیز باید به همین نسبت، پیشروتر، مجاهدتر، بصیرتر، عالمتر و مهذبتر از نسل اول سپاه، خود را برای ادامه رسالت عظیم این نهاد، آماده كنند.
رهبر انقلاب اسلامی، شرایط امروز كشور و منطقه را تحقق برخی از وعده های الهی به ملت ایران دانستند و افزودند: شیطان بزرگ امریكا از اول انقلاب، «امپراطوری نظامی – مالی – تبلیغاتی و سیاسی» خود را با همه توان به میدان شكست انقلاب اسلامی و ملت ایران آورد اما واقعیات عرصه سیاسی ایران و منطقه، نشان می دهد كه امریكا، امروز خود در مقابل انقلاب اسلامی به زانو درآمده است.

ایشان با اشاره به اذعان تحلیلگران به شكست سیاست های بسیار حساس و تعیین كننده امریكا در خاورمیانه، افزودند: 30 سال قبل شیطان بزرگ تنها یكی از وابستگان فاسدش یعنی رژیم پهلوی را از دست داده بود اما امروز شاهد از دست رفتن گسترده رژیم های وابسته به خود است.
رهبر انقلاب اسلامی، انزوای امریكا و احیای نوید بخش اسلام در میان ملتهای منطقه را از دیگر نشانه های تحقق وعده های الهی برشمردند و افزودند: امروز، با بی نتیجه ماندن تلاشهای بی وقفه نظام سلطه، اسلام و قرآن حرف و سكه رایج جوانان و ملتهای منطقه شده است و این حقیقت، اهتزاز درخشان پرچمی است كه ملت ایران در سال 1357 در این سرزمین برافراشت.

آیت الله خامنه ای، شكست امریكا در مسئله فلسطین را از دیگر نشانه های درماندگی شیطان بزرگ خواندند و خاطرنشان كردند: در همین هفته های اخیر جوانان فلسطینی در كشورهای مختلف منطقه، بعد از گذشت 60 سال، در روز نكبت و در اقدامی بی سابقه، مرزهای رژیم صهیونیستی را شكستند و این حقیقت دلنشین، طلایه تحقق وعده پروردگار مبنی بر پیروزی قطعی اسلام و مسلمانان است.

فرمانده كل قوا، ثابت قدمی و هوشیاری ملت و مسئولان ایران را شرط لازم برای تحقق كامل وعده های الهی برشمردند و تأكید كردند: همه باید مراقب باشیم كه در این حركت عظیم و پرشتاب، پا سست نكنیم و ضمن فراموش نكردن اهداف اصلی، حواسمان به مسائل دیگر پرت نشود.

ایشان در همین زمینه افزودند: گناه كسانی كه در روند حركت همگانی ملت ایران، آرمانهای انقلابی ملت را از یاد بردند و به مسائل فردی و قدرت طلبی مشغول شدند گناهی بزرگ و نابخشودنی است كه البته به فضل الهی، ملت اینگونه كارها را از این افراد یاد نمی گیرد و به آنان بی اعتناست.

فرمانده كل قوا در پایان سخنانشان، پاسداران جوان را به تهذیب نفس، آمادگی روز افزون و انضباط برخاسته از انگیزه های معنوی توصیه كردند و حضور جوانان مؤمن در ارتش، سپاه، نیروهای انتظامی و بسیج را نویدبخش آینده ای روشن دانستند.

در ابتدای این مراسم سرود جمهوری اسلامی ایران نواخته شد. فرمانده كل قوا سپس با حضور در مقبره الشهدا، علو درجات شهیدان سرافراز اسلام و انقلاب را از پروردگار مسئلت كردند.

آیت الله خامنه ای سپس از یگانهای حاضر در میدان سان دیدند.

سردار سرلشكر جعفری فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب در این مراسم در سخنانی با اشاره به توانمندی سپاه پاسداران برای تحقق «اهداف انقلاب اسلامی، امام خمینی و ولایت»، تزكیه و تربیت اسلامی، بهره گیری از مربیان جوان و پرشور و افزایش آموزشهای تخصصی را از اولویتهای سپاه اعلام كرد.

دریادار پاسدار مرتضی صفاری فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) نیز در گزارشی طراحی مجدد الگوها، انتقال فرهنگ غنی دفاع مقدس به جوانان، توسعه دانشهای رزمی و تاكتیكی و تمركز خاص بر انضباط معنوی و اخلاقی را از برنامه های این دانشگاه بیان كرد.

در ادامه مراسم پس از مراسم تحلیف و قرائت دسته جمعی سوگندنامه دانشجویی، تعدادی از جانبازان، آزادگان، اساتید، مدیران، مربیان، فرماندهان نمونه و دانش آموختگان برگزیده، جوایز، درجه و سردوشی خود را از فرماندهی كل قوا دریافت كردند.

در پایان ضمن اجرای نمایش رزمی و برگزاری عملیات اعتماد به نفس، یگانهای حاضر در میدان از مقابل فرمانده كل قوا رژه رفتند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates