01.06.2011

هاله سحابی در تشییع جنازه پدرش درگذشت

مردمک: هاله سحابی، دختر عزت‌الله سحابی که امروز یازدهم خردادماه در مراسم تشییع جنازه پدرش شرکت کرده بود، بعد از درگیری با نیروهای امنیتی درگذشت.

نزدیکان خانواده سحابی در گفت‌وگو با مردمک درگذشت خانم سحابی را تایید کرده‌اند.

فاطمه گوارایی، عضو شورای فعالان ملی مذهبی به رادیو فردا گفته است که سر هاله سحابی خونی بوده و وجود «آثار ضرب و جرح» روی پیشانی او را تایید کرده است.

خبرگزاری مهر با تایید خبر درگذشت خانم سحابی دلیل آن را «عارضه قلبی» دانسته است. مهر نوشت: دختر عزت الله سحابی نیز که پیش از این از عارضه‌هایی چون فشار بالای خون و قند رنج میبرد در مراسم تشییع با «مشکل قلبی» مواجه شده و در پی انتقال به بیمارستان از دنیا رفت.

به گزارش سایت جرس، نزدیک به مخالفان دولت، خانم سحابی «به ضرب پنجه بوکس لباس شخصی‌ها به قتل رسیده است.» یحیی شامخی، فرزند خانم سحابی اما در میزان خبر، نزدیک به فعالان ملی مذهبی استفاده از پنجه بوکس را در مرگ مادرش رده کرده است.

واکنش یک مقام امنیتی

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری تهران علت درگذشت خانم سحابی را «بیماری قلبی» اعلام کرده است. علیرضا جانه به ایسنا گفته است که: «علت فوت خانم هاله سحابی، درگیری با نیروهای امنیتی نبوده است. ایشان بیماری قلبی داشتند. مدارک پزشکی وی نیز موجود است. فوت پدر و گرمای هم مزیرد برعلت و منجر به فوت ایشان شد.» او درگیری نیروهای امنیتی و انتظامی را با خانم سحابی رد کرده است.

این مقام امنیتی گفت که خانواده سحابی همکاری خوبی با ما داشته اند و ما نیز در بحث مراسم تدفین به آنها کمک کرده ایم.

این اتفاق در حالی افتاد که مراسم تشییع جنازه عزت‌الله سحابی تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد. گفته می‌شود که این مراسم تحت فشار نیروهای امنیتی زودتر از زمان اعلام شده، انجام شد و ماموران امنیتی سپس با مردمی که در مراسم حاضر شده بودند، درگیر شدند.

از زندان تا مرگ

هاله سحابی، مردادماه سال ۸۸ و در حالی که در تجمعی در اعتراض به مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد در مقابل ساختمان مجلس شرکت کرده‌ بود، بازداشت و به دو سال زندان محکوم شد.

عزت‌الله سحابی، رئیس شورای فعالان ملی – مذهبی در نخستین ساعات دیروز ۱۰ خردادماه در سن ۸۱ سالگی درگذشت.

آقای سحابی دهم اردیبهشت ماه دچار سکته مغزی شد و برای دومین بار برای بیرون آوردن لخته خون از مغز عمل شد‌.

پیش از این نیز یک عمل روی استخوان لگن خاصره او انجام شده بود. او یک روز بعد با وخامت حالش به کما رفته بود.

عزت‌الله سحابی، متولد سال ۱۳۰۹، از فعالان سیاسی قدیمی ایران بود که در دو حکومت پهلوی و جمهوری اسلامی زندانی شده و جمعاً مدت ۱۵ سال از عمرش را در زندان گذراند‌.

او عضو شورای انقلاب، اولین رئیس سازمان برنامه و بودجه جمهوری اسلامی ایران در دولت بزرگان و نماینده دوره اول مجلس بود.

عزت‌الله سحابی از طرفداران جنبش سبز بود و در زمستان سال گذشته و پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ۸۸ احضار و با تهدید نیروهای امنیتی روبه‌رو شد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates