02.06.2011

معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز: دریافت پول جزء حقوق شهروندی روحانیون است

amame.jpg
دیگربان: ابوالحسن نواب، معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز می‌گوید استفاده حوزه‌های علمیه از منابع مالی دولت جزء «حقوق شهروندی» روحانیون است.

به گزارش روز دوشنبه (نهم خرداد) مرکز خبر حوزه٬ آقای نواب گفته است: «آنچه حوزویان از دولت دریافت کردند، بودجه عمومی کشور بوده و مطابق قانون اساسی و از حقوق شهروندی است.»

به گفته وی٬ خدمات مختلف مرکز خدمات حوزه­‌های علمیه به طلاب و روحانیون٬ «خدمات معمولی شهروندی» است که در قانون اساسی برای همه شهروندان پیش‌بینی شده است.

آقای نواب در بخش دیگری از سخنان خود گفت که طلاب و روحانیون در بسیاری از موارد «از حقوق شهروندی که به سایر اقشار تعلق می‌­‌گرفت، مانند طرح بیمه تامین اجتماعی محروم بوده‌اند.»

معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز گفته است: «آن میزانی که حوزه برای دولت‌­‌ها هزینه می‌کند، خیلی بیشتر از هزینه‌های دولت برای حوزه است.»

با این حال نواب نگفته است که آیا سایر شهروندان نیز می‌توانند از این حقوق بهره‌مند باشند یا خیر.

اظهارات این روحانی در واکنش به گفته‌های علی‌اکبر جوانفکر مدیرعامل خبرگزاری ایرنا مبنی بر کمک ۷۶۰ میلیارد تومانی دولت احمدی‌نژاد به روحانیون ایراد شده است.

اعلام این کمک‌های دولتی با واکنش گروهی از روحانیون حامی خامنه‌ای مواجه شده، به طوری که مرتضی مقتدایی مدیر حوزه‌های علمیه کشور حاضر نشده این حمایت‌های مالی را تائید کند.

آقای مقتدایی روز شنبه (هفتم خرداد) گفته که «اگر چنین خدمتی هم به حوزه‌های علمیه شده باشد، آیا مصلحت است که بیان شود؟»

محمودرضا جمشیدی، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران هم پول دادن دولت به حوزه‌های علمیه را به معنای ارتباط داشتن با حوزه‌ ندانسته و گفته است: «پول دولت، پول ولی فقیه است.»

محمدتقی رهبر رئیس فراکسیون روحانیون مجلس نیز گفته که «حوزه‌های ‌‌علمیه از جیب دولت ارتزاق نمی‌کنند که وامدارش باشند.»

آقای رهبر افزوده است: «در مقابل این حجم عظیم هدررفت سرمایه ملی، حتی تخصیص ۷۶۰ میلیارد تومان به حوزه‌های علمیه اندک و ناچیز است.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates