02.06.2011

افكار عمومی حوادث احتمالی روزهای آینده را به حساب عوالم غیبی نگذارند

شفاف: در حالی كه موجی از اخبار توسط جریان انحرافی درباره احتمال نزول بلا در روزهای آینده منتشر شده است، یك كارشناس مدیریت بحران با ارسال نامه ای به آینده، از افكار عمومی خواست تحولات غیرطبیعی رزوهای آینده را به حساب حوادث غیبی نگذارند.

به گزارش خبرنگار «آینده»؛ روز گذشته سایت منتسب به اسفندیار رحیم مشایی كه مشایی ارتباطش را با آن رد كرده، با انتشار خبری مدعی احتمال نزول بلا در روزهای آینده شد و از مومنین خواست برای جلوگیری از نزول بلا دست به دعا بردارند. این سایت همچنین اعلام كرد تا روز 16 خرداد تعطیل است.

در این حال یك كارشناس مدیریت بحران با ارسال نامه‌ای به “آینده” نوشت:

متاسفانه این روزها اخبار زیادی مبنی بر وقوع یك حادثه غیبی در رسانه ها منتشر شده است كه اثر منفی بر اعتقادات عمومی داشته است.

در حالت خوشبیننانه این یك پیش بینی عوامانه بوده كه پس از فرارسیدن آن زمان و عدم وقوع اتفاقی خاص، بی اعتبار بودن پیشگویان اثبات خواهد شد.

اما اگر فرض را بر رخ دادن یك حادثه غیرمترقبه بگیریم، افراد پیش بینی كننده به اشخاص مقدس و مرتبط با غیب در بخشی از جامعه تبدیل می شوند كه امكان هر گونه سوء استفاده سیاسی و امنیتی را خواهند داشت.

به خصوص آنكه جریان پیشگو بدون ذكر جزئیات، تنها به ذكر وقوع بلا پرداخته است و این بلا می تواند هر حادثه ای باشد.

اگر به برخی از حوزه های مطالعات و تحقیقات استراتژیك بنگریم، مشخص می شود قدرتهای جهانی به ویژه ایالات متحده آمریكا از چند دهه قبل مطالعه گسترده بر روی امكان دستكاری بشر در حوادث طبیعی را آغاز كرده‌اند كه مشهورترین این پروژه ها پروژه هارپ می باشد.

طبق بحثهای نظری، در پروژه هارپ با استفاده از امواج ماهواره‌ای، اقدام به ایجاد زلزله و طوفان های گسترده ممكن می گردد. اگرچه هنوز هیچ مرجع مستقلی میزان به واقعیت رسیدن پروژه هارپ و استفاده های احتمالی صورت گرفته از آن تا كنون را مشخص نكرده است. اما برخی از شواهد و قرائن بر وجود چنین امكانی صحه می گذارد.

در این شرایط برخی اخبار از وجود امكان استفاده از پروژه هارپ برای ایجاد یك حادثه غیر طبیعی در ایران طی روزهای آینده حكایت دارد، بنابراین در صورت وقوع چنین حادثه ای افكارعمومی به جای آن كه آن را به حساب عوالم غیب و ارتباط برخی سرحلقه های جریان انحرافی با عوامل غیبی و یا اجنه بگذارند، می توانند استفاده از هارپ را به عنوان یك عامل جدی مورد بررسی قرار دهند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates