03.06.2011

وخامت وضعیت جسمی مجید توکلی

دانشجونیوز: زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج (گوهردشت) روز چهارشنبه یازدهم خرداد ماه، یازدهمین روز از دور ششم و نهایی اعتصاب غذای اعتراضی خود را در حالی سپری کردند، که وضعیت جسمانی دانشجوی دربند مجید توکلی رو به وخامت گرایید.

به گزارش رسیده به جرس، زندانیان سالن ۱٢ بند ۴ زندان رجایی شهر کرج، پیش از آغاز دور نهایی اعتصاب غذای اعتراضی خود که به صورت نامحدود و تا زمان رسیدن به خواسته های به حق ایشان دنبال خواهد شد، طی یک ماه و نیم گذشته بیست و یک روز را بصورت اعتصاب غذای محدود و هفتگی سپری کرده بودند.

زندانیان سیاسی این زندان پیش از این و از اواخر فروردین ماه سال جاری در اعتراض به شرایط بد زندان از جمله محدودیت های اعمال شده بر علیه ایشان و خانواده هایشان مانند قطع تمامی ملاقات های حضوری و تماس های تلفنی و همچنین نقض سیستماتیک حقوق بشر از سوی حکومت جمهوری اسلامی اعتصاب غذای اعتراضی خود را به صورت هفتگی و محدود آغاز کردند.

به گفته مسئولان این زندان دستور قطع تماس های تلفنی و ملاقات های حضوری زندانیان بند ویژه امنیتی این زندان مستقیماً توسط عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران و کرج صادر گردیده است.

لازم به یادآوری است علاوه بر مجید توکلی، گزارش های دریافتی حاکی از وضعیت نامناسب جسمانی سید مهدی محمودیان، عیسی سحرخیز، کیوان صمیمی و همچنین انتقال رسول بداغی به بهداری این زندان در اثر وخامت وضعیت جسمانی وی می باشد.

بنا بر آخرین گزارش های دریافتی در پی درخواست «محمد مردانی» رئیس زندان گوهر دشت از رسول بداقی برای شکستن اعتصاب غذا و رد این درخواست از سوی بداغی، «مردانی» دستور به قطع سهمیه آب و چای وی می دهد که در اثر این اقدام، بداغی بیهوش و به بهداری این زندان منتقل شده و پس از وصل سرم به انفرادی بازگردانده می شود.

همچنین بنا به گزارش های رسیده از سوی منابع خبری، روز پنجشنبه دوازدهم خرداد، در پی انتشار اخبار مربوط به حمله ماموران به مراسم تشییع مهندس سحابی و شهادت فرزند ایشان در سالن ملاقات زندان رجایی شهر و تاثر و ابراز خشم زندانیان سیاسی، ماموران با هجوم به سالن ملاقات اقدام به توهین و هتاکی و بعضا ضرب و شتم زندانیان سیاسی این زندان نمودند.”

بر اساس گزارش ها، در جریان ملاقات امروز پنجشنبۀ زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر با خانواده های خود، مسعود باستانی از سوی ماموران زندان در برابر چشمان همسر و مادرش مورد ضرب و شتم قرار گرفت و خانواده های زندانیان سیاسی رجایی شهر از تشدید فضای امنیتی و برخوردهای خشن تر و زشت با خود و عزیزان دربندشان در جریان ملاقات خبر داده اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates