03.06.2011

حذف دولت و برگزاری انتخابات سالم!

دی‌نا: دقت در برخی از تحلیل ها و اخباری که در رسانه ها منتشر می شود گاه می تواند خبر از آینده و برنامه هایی که قرار است به اجرا درآیند، دهد. این امر به خصوص در در امر سیاست گاه بسیار جالب توجه و حائز اهمیت است.

در چندماه اخیر و به خصوص هفته های گذشته بحث ها و تحلیل هایی مبنی بر دخالت دولت در انتخابات مطرح شده است. برخی دولت را متهم به برنامه ریزی برای دخالت در انتخابات می کنند و برخی دیگر نیز با بحث جریان انحرافی قصد دارند تا هر رقیبی را از صحنه فعالیت سیاسی حذف کنند.

تحلیلی که در یکی از سایت های وابسته به جریان مخالف دولت انتشار یافته است، پرده از پروژه ای بر می دارد که انتظار می رود در آینده ای نزدیک علیه دولت و نظام به اجرا درآید.

دقت در محتوا و سخنان مطرح شده در این تحلیل می تواند نشان دهد که در پس اتهام زنی ها به دولت چه اهدافی نهفته است.

نویسنده با این عنوان “چگونه نگرانی همیشگی نسبت به سلامت انتخابات برطرف می شود؟” در سطوری سعی می کند تا اصلی ترین عامل برای نگرانی از سلامت انتخابات را دولت معرفی کند. و برای خلاص شدن از وضعیت مورد نظر، خواستار تغییر فوری قانون اساسی و خلع مرجعیت دولت از برگزاری انتخابات می شود. این امر زمینه ساز برگزاری انتخابات سالم شمرده می شود.

با دقت در اینگونه تحلیل ها می توان گفت که در پس جریان سازی های مختلف علیه دولت، آماده کردن فضا و زمینه برای حذف دولت از پروسه برگزاری انتخابات نهفته است.

مخالفان قصد دارند تا با مخدوش کردن صلاحیت و مرجعیت دولت در برگزاری انتخابات، راه را برای مقاصد و منافع خویش محیا سازند.

احتمالا با همین هدف بحث ها در زمینه صلاحیت دولت در برگزاری انتخابات، در ماه ها و روزهای آینده با جدیت و گستره بیشتری دنبال شود. گرچه این پروژه در انتخابات سال 88 و با عناوینی چون کمیته صیانت از آرا و بحث تقلب مطرح گردید لکن به نظر می رسد که این بار با نسخه روزآمدتری مواجه هستیم. نسخه ای که این بار با ادبیاتی محافظه کارانه تر و در لفافه وارد میدان شده است.

در این زمینه هوشیاری فعالین سیاسی و مسئولین اجرایی و امنیتی می تواند از کلیدخوردن و اجرای دوباره طرح ها و برنامه هایی که نظم و ثبات نظام را نشانه رفته است، جلوگیری کند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates