05.06.2011

مداحان اهل بیت،تمام قد در مقابل مشائی

وبلاگ سوتیتر: مهدی عسگری مورودی-
این مطلب در رابطه با خبر قبلی است

حاج منصور ارضی و آغاز جدال

حسینیه لباس فروشان تهران که چندین سال است میزبان برگزاری هیئات مذهبی است صدای جانسوز مردی را همواره در بردارد که علاوه بر ذاکری اهل بیت (ع) هر از گاهی و به فراخور موضوعات سیاسی کشور گریزی هم به عالم سیاست زده و همواره با انتقادات خود نسبت به کاستی ها و ضعف های موجود ، دیدگاه های طیف حزب اللهی را نیز بیان می کند.

حاج منصور ارضی که یکی از پایه گزاران جریان موسوم به نوسازی معنوی حزب ا… نیز می باشد این بار در قاموس یک منتقد به جریانی از جریانات سیاسی کشور انتقاد نموده که نه تنها این جریان در تقابل با نوسازی معنوی حزب ا… نبوده بلکه در مقاطعی به عنوان مکمل یکدیگر در رقابت های سیاسی در کنار هم گام برداشته اند.

حاج منصور ارضی اینبار قرعه را به نام مشائی و احمدی نژاد رقم زد و البته شاید پیش بینی نمی کرد که دولت منتسب به جریان حزب ا… به جای اقناع ارضی و همفکرانش به رویارویی با این جریان بپردازد و دست به شکایت بزند.

شکایت رئیس جمهور و مشائی به اظهارات ارضی در محرم 1389 برمی گردد جایی که عنوان کرده بود: « پول مردم و بیت المال را ببینید چه طور دارند خرج می کنند! می آیند و 50 میلیون و 100 میلیون به حساب امام جمعه ها می ریزند البته آنها هم عودت می دهند ولی باز دوباره به طریقی به حسابشان می ریزند!

تو، رییس دفتر رییس جمهوری؟! یا بنگاه معاملات ملکی داری؟!

ارضی افزود: آنهم با آن پرونده اش! و متأسفانه آن آقا(…؟)می گوید به او کاری نداشته باشید. ان شاألله من به وقتش همه چیز را خواهم گفت.

وی خاطر نشان کرد: این سلیقه های مختلف گاهی به دین مختلف تبدیل می شود؛ یعنی وهم و خیال، خودش تبدیل به یک دین می شود. اینکه مقام معظم رهبری بارها تأکید کردند که برخی دین را با قرائتها و سلیقه های گوناگون می خواهند ؛ نتیجه اش می شود همین که می بینید.

وی بااشاره به قیام مردم کشورهای منطقه نیز گفت: باید حواستان باشد که انقلاب مصر ، تونس ، لیبی و … همه خوب است و باعث بیداری شده اما نباید گول بخورید که بعضی ها مرتب می گویند که «ظهور نزدیک است»! از زمان مصیبت بر حضرت زهرا (س) گفته شده که ظهور نزدیک است؛ قرآن هم فرموده که ظهور نزدیک است؛ امامان (ع) هم فرموده اند… ما هم می گوییم که ظهور نزدیک است؛ اما کی؟ فقط خدا می داند و بس. مراقب باشید که گول نخورید.

وی انتشار میلیون ها جزوه با موضوع ظهور را درهمین راستا عنوان کرده می افزاید:معلوم است که اینها از کجا آمده – به عنوان اینکه ظهور نزدیک است و طوری القا می کنند که انگار همین فرداست و مردم را با این کارها بدبین می کنند به آقا و ظهور ایشان و این کار، خواستِ وهابیت است.

این مداح سرشناس در خصوص ساخت یک کلیپ صوتی که در آن، حضرت آدم (ع) را مورد محاکمه قرار می دهند، گفت: در این کلیپ می خواهد همه چیز را به خدا برساند و به خدا وصل کند و درنهایت می خواهند با این کار، امامت و مهدویت را یک طوری خدشه دار کنند. فریب نخورید. مانند آن کسی که می گوید «پول یارانه ها مال امام زمان(عج) است و…» ؛ که باید به آنها گفت: این یارانه ها مال مردم است و به خودشان بر می گردد. تا حالا کالاها و خدمات با سوبسید بوده اما الآن آزاد شده و پولش را به مردم میدهید و می گویید که هزینه واقعی اینقدر است و باید مدیریت کنید و درست مصرف کنید.

وی تصریح کرد: خب این کار، خیلی خوب است و ما هم ممنونیم ولی اینکه «این مال امام زمان(عج) است درست نیست. چرا که اگر زمانی این دولت یا دولت بعد نتوانست یارانه را پرداخت کند، آیا مردم به امام زمان بدبین نمی شوند؟ این مردم که بهترین مردم هستند و در طول این سالها با گرانی ها ساخته اند؛ دیگر چرا این یارانه ها را به «آقا» نسبت می دهید؟ کلّ زندگی ما به امام زمان (عج) بر می گردد. تمام خلق بواسطه آنها روزی می خورند.

وی باابراز تاسف از انتشار این گونه مطالب افزود: متأسفانه تقسیرهایی که این«بی بی سی» ملعون از صحبتهای این آقایان میکند خیلی خطرناک است و اینکه بارها مقام معظم رهبری فرمودند «مراقب سخنان خود باشید» برای همین است.»

شکایت از مداح معروف تهرانی

پس از اظهارات ارضی بود که منابع خبری از شکایت معاونت حقوقی ریاست جمهوری از وی خبر دادند و بر پیگیری جدی این شکایت تاکید کردند. در همین راستا یکی از سایت های حامی مشائی نوشت: دفتر رییس جمهور از حاج منصور ارضی بدلیل اهانت به آقای مشایی به مراجع قضایی شکایت کرده است.

سایت مذکور درادامه می افزاید: مشایی حتی حاضر به شکایت نبوده است و اعلام داشته که از حق خود می گذرد اما برخی از نزدیکان رییس دفتر رییس جمهور معتقد بودند هتاکی این مداح به این شکل نباید بی پاسخ بماند.

شکایت مزبور محملی شد تا ارضی بار دیگر اظهارات تازه تری در خصوص شخصیت مشائی و تفکرات وی مطرح نماید.

ارضی با مخاطب قراردادن احمدی نژاد گفت: این مشایی کسی هست که دارد به دین خدا و به پیامبران خدا ، (نوح وغیره) توهین می کند. می گوید آنها مدیریت ندارند، فراری هستند. همه اینها را گفته و به نبوت ما اهانت کرده و ما هم اهانت می کنیم. همه پیامبران را مسخره کرده و بعد هم گفته «دین ایرانی». یواش یواش هخامنش و کوروش و داریوش را هم آوردند.

متأسفانه آن آقا (احمدی نژاد) در هیئت دولت می گوید: «این شخص (مشایی) خیلی زلاله و من به حال این فرد غبطه می خورم». ببینید چه طور مسخ می شوند بعضی آدمها. این یک حقیقت است که دارند اهانت می کنند و وقتی جوابشان رو می دهی، صدایشان در می آید.

ما اطلاع داریم که بعضی از اعضاء هیئت دولت هم از این آقا و حرف هایش ناراحت هستند و شاید آنها هم مجبور به استعفا شوند.

بلوتوث جنجالی

کش و قوس های پیش آمده میان دولت و حاج منصور ارضی، پای شاگردان این مداح با سابقه تهرانی را نیز به این مناقشه باز کرد. سعید حدادیان دیگر مداح تهرانی اینبار در انتقاداتی شدید خطاب به احمدی نژاد ، مشائی را فاقد صلاحیت حضور در دولت دانست و در اظهاراتی بسیار تند، اخطار های لازم به احمدی نژاد را داد.

حدادیان که از حامیان پر و پا قرص احمدی نژاد در دو انتخابات ریاست جمهوری بود اینبار در اظهاراتی عنوان کرد: آقای احمدی نژاد تکلیف مشائی را روشن کن.

وی به عدم توجه احمدی نژاد نسبت به انتقادات علما و روحانیون در خصوص مشائی اشاره کرد و اظهار داشت: چرا احمدی نژاد به انتقاد علما و مراجع و شخصیت های اصولگرا در خصوص مشایی توجهی نمی کند . حیف وقت علما و روحانیون و شخصیت های سیاسی است که وقت بگذارند و جواب او صحبت های او را بدهند و با مشایی باید با طنز انتقاد کرد.

وی با اخطار شدید خطاب به احمدی نژاد گفت : آقای احمدی نژاد تا از بهشت حزب الله اخراج نشدی سریع تر دور مشایی را خط بکش .

انتشار یک بلوتوث حاوی اظهارات حدادیان خطاب به مشائی و احمدی نژاد در سطحی وسیعی در کشور همان اتفاقی را رقم زد که در موضوع حاج منصور ارضی نیز واقع شده بود. مشائی و معاونت حقوقی ریاست جمهوری از حدادیان شکایت کردند.

موضوع شکایت ریاست جمهوری از حدادیان ،زودتر از آنچه که پیش بینی می شد در سطح جامعه منتشر شد تا جایی که برخی از سایت های خبری از بازداشت حدادیان خبر دادند.

خبر بازداشت حدادیان در حالی منتشر شد که وی در زیارت عتبات عالیات در کشور عراق بسر می برد ، همین امر سبب شد تا سریعا موضوع بازداشت وی تکذیب گردد.

اما این موضوع هم پایان مناقشه نبود و اینبار سعید حدادیان بر لزوم جراحی غده ای چرکی در دولت تاکید کرد و گفت: به هر حال در تبیین چهره جدید نفاق ما از جان گذشته ایم . غده ی عفونی دولت باید خارج شود . آقای مشایی برای این دولت و مملکت مشکل ساز و مخل نظام است .

تقابل گروهی

تنش ایجاد شده میان دو مداح کشور و مشائی ،پای دیگر مداحان کشور را هم به این نزاع گفتاری باز کرد و انتقادات نسبت به عملکرد مشائی و جریان شکل گرفته پیرامون وی رو به فزونی نهاد.

در همین خصوص سایت جهان نیوز متعلق به علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و از منتقدین به جریان مشائی نوشت: در پی به وجود آمدن جو هتاکانه که رسانه‌های دولتی علیه مداحان کشور به راه انداخته‌اند جامعه مداحان کشور نسبت به این انحرافات و اتهام پراکنی‌ها واکنش نشان دادند.

حاج غلامرضا سازگار، حاج مرتضی طاهری و حاج محسن طاهری در گفت‌وگو با “جهان‌نیوز” این اقدام هماهنگ رسانه‌های دولتی را غیر حرفه‌ای و بی‌اخلاقی خواندند و از ادامه این تخریب‌ها در ایام سوگواری ائمه اطهار ابراز نگرانی کردند.

غلامرضا سازگار یکی از مداحان و شاعران مطرح اهل بیت علیهم السلام در این خصوص گفت:کسانی که مخالف دستگاه امام حسین علیه السلام هستند معمولا از گریه بر مصائب اهل بیت تا خود اهل بیت را مورد توهین قرار می‌دهند.

وی در ادامه افزود: این افراد کارشان را از زیر سوال بردن گریه بر اهل بیت و سپس اتهام افکنی به مداحان شروع کرده و در نهایت با خرافی خواندن روایات ایشان و توهین به عترت پیامبر اهداف خود را دنبال می کنند.

این شاعر اهل بیت در پاسخ به برخی اتهام پراکنی‌ها از سوی رسانه‌های جریان انحرافی به مداحان خاطرنشان کرد: دشمنان اهل بیت، داخلی و خارجی ندارند و هرکس با اهل بیت و مداحان ایشان مشکل داشته باشد چه داخلی و چه خارجی به نتیجه ای نخواهد رسید و به قول شاعر: ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست/ عرض خود می بری و زحمت ما می داری.

سازگار گفت: کسی که در دستگاه امام حسین باشد بیمه ایشان است ونباید از این اظهار نظرها که هدفی جز «اظهار وجود» در آن نیست غصه‌دار شود چرا که این‌ها بیش و پیش از آن که ما را ناراحت کنند خودشان را خسته می‌کنند.

حاج مرتضی طاهری، یکی دیگر از مداحان اهل بیت علیهم السلام نیز با اشاره به اینکه تاثیر گذاری مداحان و مرثیه اهل بیت انکار ناپذیر است به “جهان” گفت: دشمنان داخلی و خارجی نظام با دقت به این موضوع نگاه می‌کنند و برای هر کس به فراخور شیطنت خود برنامه ریزی می‌کند.

وی افزود: دشمنان داخلی نیز تاثیر مداحان را در این عرصه سیاسی و بخصوص انتخابات ۸۸ دیدند و با خراب کردن جامعه مداحی سعی در کم کردن اثر آنها بر اجتماع دارند و البته در این کار موفق نخواهند بود چرا که دستگاه امام حسین علیه السلام به آنان چنین اجازه ای نخواهد داد.

طاهری خاطرنشان کرد: مداحان ما هم باید مواظب باشند اخلاص را با با مسائل دیگر آلوده نکنند و ما باید مردم را به سمت ولایت حرکت دهیم. این کشور ولی و صاحب دارد و حضرت آیت الله خامنه‌ای به عنوان نماینده امام عصر حامی این مردم هستند و نمی گذارند این کشور از مسیر اصلی انقلاب منحرف شود.

وی اتهاماتی را که برخی رسانه های جریان انحرافی به نقل از اساتید دانشگاه به صورت هدفمند به جامعه مداحان وارد می‌کنند اخلاقی ندانست و تاکید کرد: این اتهام زنی ها از حب به علی علیه السلام نیست و بنده به عنوان کسی که ۴۰ سال در دستگاه امام حسین نوکری کردم اولین شاکی اشخاص اساتید نما و جریان انحرافی هستم که به جامعه مداحان عزیز کشور تهمت و افترا وارد کرده است.

این مداح اهل بیت اتفاقات اخیر علیه جامعه مداحی کشور را نوعی تسویه حساب سیاسی دانست و افزود: باید جامعه را از این جنجال های سیاسی خارج کرد، کسی حق ندارد به جامعه مداحی کشورتوهین کند چرا که این قشر از ابتدا مورد احترام بزرگان و مراجع بوده است.

حاج محسن طاهری، از دیگر مداحان اهل بیت علیهم السلام نیز نظر خود را اینگونه مطرح کرد که: نظر شخصی حقیر این است که حرف لغو زدن برای مومن بد است و در سوره مومنون هم گفته شده مومنان کسانی هستند که از لغو گویی می‌پرهیزند. برخی از اعضای جامعه مداح امروز مورد اتهام کسانی قرار گرفته می‌گیرند که روزی در روی کار آمدن آنها بسیار موثر بوده‌اند.

وی در ادامه اشاره داشت: بحث این جاست که امروز عده ای در حال ماهیگیری از این آب گل آلود هستند و فریاد «وا دولتا» سر داده‌اند که هیچ‌گاه با این دولت موافق نبوده‌اند. ما توهین به دولت را قبول نداریم اما وقتی می‌بینیم افرادی با نیتی ناپاک در حال دست اندازی در کار مداحان و خراب کردن چهره آنان هستند این کار را محکوم می‌کنیم.

این مداح اهل بیت تصریح کرد: این که دوبرادردینی و مومن و معتقد به نظام به یکدیگر انتقادی وارد کرده‌اند را نباید در بوق جنجال‌های رسانه‌ای قرار داد و باعث نا آرام شدن اوضاع شد و نباید کاری کرد که از یک قصه کوچک و یک انتقاد معمولی جریانی علیه مداحان کشور ایجاد شود و بهانه به دست دشمنان داد.

طاهری با نام بردن از کسانی که امروز در تیر راس دشمنان خارجی و منافقان داخلی قرار گرفته‌اند،خاطرنشان کرد: آقایان سعید حدادیان و حاج منصور ارضی از دوستان ما هستند و ما آن ها را به ثمن بخس به دست نیاورده‌ایم که بخواهیم به ثمن بخس بفروشیم. اینها از دوستان ما هستند و همگی دیده‌ایم که در زمان انقلاب، درحماسه جنگ و یا در برانگیختن همین دولت چه نقش داشتند.

دادستان: ما را درگیر نکنید

فضای بوجود آمده میان مداحان کشور و جو سنگین حاکم بر مشائی و همچنین موضوع شکایت دولت از مداحان که روزی حامی روی کار آمدن همین دولت بودند ، محور پرسش و پاسخی شد میان خبرنگاران و دادستان تهران که عباس جعفری دولت آبادی (دادستان تهران) در پاسخ به این سوال که افرادی که از دو مداح شکایت کرده‌اند، خود پیش از این اظهارنظرهایی در مورد پیامبران داشته‌اند، آیا برای این افراد پرونده‌ای تشکیل شده یا خیر؟ گفت: بارها گفته‌ام که ما را با دستگاه‌های دولتی به دعوا نیندازید ما اگر جایی احساس کنیم جرمی واقع شده ورود پیدا می‌کنیم. درخصوص این مداحان نیز واحدهای دولتی طرح شکایت کرده‌اند که پرونده ارجاع نیز شده است. اما مدعی‌العموم شکایتی نکرده، اجازه دهید دادستانی در حوزه‌های فکری و عقیده‌ای افراد ورود پیدا نکند مگر اینکه این مورد خیلی بزرگ باشد.

حدادیان: شیطنت کرده اند

اما این پایان ماجرا نبود و سعید حدادیان طی روزهای گذشته با دیگر ضمن انتقد از مشائی توضیحاتی را در خصوص اظهارات 8 ماه پیش اش مطرح کرد و انتشار بلوتوث حاوی صحبت های وی را مظلوم نمایی جریان موسوم به انحرافی دانست و اظهار داشت: اریخ دقیق سخنان بنده به برنامه مناجات شب اول ماه رمضان سال گذشته یعنی حدود ۸ماه قبل برمی گردد که اخیرا جریان انحرافی آن را با سوء نیت به صورت گسترده در سایت ها منتشر کرد تا به این وسیله جلوی انتقاد نیروهای انقلابی را بگیرد. وی با اشاره به انتقاد آیت الله علم الهدی و آیت الله خاتمی در خطبه های نماز جمعه نسبت به دولت تاکید کرد: آقای احمدی نژاد در پاسخ به این انتقادها گفت بیائید با مشایی مناظره کنید و البته همه میدانیم که مناظره یک عالم دینی با کسی مثل مشایی تحقیر علماست و منم در آن زمان برخورد تاخیری کردم. این مداح با تاکید بر اینکه آقای احمدی نژاد در آن زمان هیچ ایرادی به بنده نگرفت تصریح کرد: رئیس جمهور پس از آن جلسه پیغامی را به بنده داد با این مضمون که فلانی شما که دانشگاهی هستید چرا حرف من را متوجه نمی شوید. وی افزود: تا همین چند وقت پیش آقای احمدی نژاد در شرایط مختلف با ما ارتباط داشته و یکبار هم نشد که به بنده بابت آن انتقاد ، گلایه و شکایتی کند.

سعید حدادیان با بیان اینکه توزیع این فایل صوتی پس از گذشت ۸ماه سوال برانگیز است گفت: دست جریان انحرافی دولت برای جلوگیری از انتقاد نیروهای انقلابی در توزیع و انتشار گسترده این سخنان در کار است و مطمئن باشید که با اینگونه اعمال راه به جایی نخواهند برد.

وی افزود: کسانی که با اینگونه اعمال قصد لطمه به آبروی یک نوکراهل بیت را دارند بدانند که آبروی ما دست حضرت زهراست و تا جایی که جان در بدن داریم در مسیر ولایت مقابل جریان های انحرافی ایستاده و از مواضع اصولی خود عقب نشینی نمی کنیم.

به نوشته فاطمیون، این مداح همچنین با اشاره به اینکه منظور بنده از زشتی را اهل حدیث متوجه می شوند اظهار داشت: نباید برای زشتی در یک انسان جایی وضع کنید زیرا زشتی یک انسان می تواند در پیشانی یا بازو و یا در چشمانش باشد که البته آن عیب را می تواند بپوشاند.

حاج سعید حدادیان ادامه داد: این حرف بنده را علما و البته دادگاه خوب متوجه می شوند و آقایان برای محکوم کردن آن تلاش نکنند چون مبنای تفسیری دارد و برخی از آن اشتباه برداشت کرده اند. وی همچنین شایعه دستگیریش توسط دادگاه را تکذیب کرد و گفت: انتشار اینگونه اخبار دروغ در سطح جامعه به علت صدمه زدن به آبروی نوکر اهل بیت است و این در حالیست که نمی دانند آبروی ما دست اهل بیت است که خدا کند در محضر آنان شرمنده نباشیم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه تنها راه نجات از فتنه های آخر الزمان حرکت در مسیر ولایت است گفت: ولایت فقیه است که انقلاب را از انحراف نجات می دهد و در تمام عرصه های باید گوش به فرمان آقا حرکت کنیم.

احمدی نژاد بر سر دوراهی

حال باید به انتظار نشست که آیا دولت و بویژه رئیس جمهور که همواره از حمایت طیف حزب الهی کشور بویژه مداحان مطرح تهرانی برخوردار بوده به سوی تداوم حمایت های این طیف اقبال نشان می دهد تا با جانبداری از مشائی ضمن تداوم این مناقشه عقیدتی ، جمع کثیری از حامیان اعتقادی خود را از دست خواهد داد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates