13.06.2011

گزارش خیابانی یک شهروند روزنامه‌نگار از ۲۲ خرداد ۱۳۹۰ در تهران

خودنویس: این گزارش شامل مشاهدات خیابانی نگارنده حد فاصل زمانی ساعات ۷ – ۸ عصر از میدان ونک تا پارک ساعی است. در اطراف میدان ونک نیروهای لباس شخصی با بی‌سیم لابلای جمعیت عابر دیده می‌شدند، استقرار نیروهای لباس شخصی، بسیج و گارد پیاده در هر دو طرف پیاده رو‌های خیابان ولی عصر قابل رویت بود و عده‌ای از لباس شخصی‌ها با دوربین‌های آماتوری از جمعیت عابران فیلمبرداری می‌کردند.

بر اساس دعوت شورای هماهنگی راه سبز امید بر راهپیمایی سکوت حد فاصل میدان ونک تا میدان ولی عصر، عصر امروز خیابان‌های شهر شاهد حضور چشم‌گیر نیروهای انتظامی، بسیج، لباس شخصی و هواداران جنبش سبز بود که بعد از چندین ماه مجددا به خیابان آمده بودند.

۱- میدان ونک

صحن آب‌نمای سابق میدان ونک توسط نیروهای لباس شخصی، گارد ویژه کلاه کج و استقرار موتورهای انها تماما اشغال بود و اجازه عبور افراد از وسط میدان داده نمی‌شد. پیاده روهای میدان ونک تقاطع خیابان ونک، خیابان ملاصدرا توسط نیروهای انتظامی و گارد ویژه موتورسوار اشغال شده بود. همین وضعیت در برابر ایستگاه تاکسی میدان ونک نبش ملاصدرا دیده می‌شد.

چند مینی بوس نیروی انتظامی با رنگ فـُرم سبز و چند مینی بوس فیات قدیمی که ظاهرا بصورت اجاره در اختیار نیروهای انتظامی قرار گرفته بود در خیابان ولی عصر تقاطع میدان ونک مستقر و نیروهای انتظامی کادر در ان بصورت کشیک اماده باش بودند. تمام مینی بوس‌ها پر بود.

در اطراف میدان ونک نیروهای لباس شخصی با بی‌سیم لابلای جمعیت عابر دیده می‌شدند؛ ماشین‌های شخصی دراطراف میدان پارک کرده بودند و افراد بیسیم بدست در انها قابل رویت بودند.

۲- ولی عصر از ونک به سمت توانیر

خطوط ویژه اتوبوس و خط‌های حرکت ماشین‌های شخصی به جولان‌گاه لباس شخصی‌های موتور سوار تبدیل شده بودند، ترکیب موتور سوارها شامل لباس شخصی. نیروهای گارد با لباس‌های مشکی و کلاه کج‌ها با باتوم‌های حمایل به پشت و گاز اشک آور و گاه موتور سوارهای لباس خاکی.

استقرار نیروهای لباس شخصی، بسیج و گارد پیاده در هر دو طرف پیاده رو‌های خیابان ولی عصر قابل رویت بود و عده‌ای از لباس شخصی‌ها با دوربین‌های آماتوری از جمعیت عابران فیلمبرداری می‌کردند. حضور نیروهای پیاده نظام و مستقر در دو طرف خیابان ولی عصر در محدوده توانیر و پل همت چند برابر می‌شد. ارتفاعات و پارک نزدیک توانیر کاملا در اشغال نیروهای لباس شخصی بود و امکان عکس برداری یا فیلمبرداری به کسی از این بلندی‌ها داده نمی‌شد.

همین وضعیت در ادامه خیابان ولی عصر تا پارک ساعی دیده می‌شد؛ نیروهای لباس شخصی گاه عابران موبایل به‌دست را مورد بازرسی قرار می‌دادند.

حضور خیابانی سبزها

برخلاف روزهای عادی پیاده روهای خیابان ولی عصر مملو از رهگذران دختر و زن جوان و پسران و مردان میان‌سال بود که عده‌ای به سمت ونک و عده ای به سمت پایین در عبور و مرور بودند.

مانند راهپیمایی‌های قبلی اجازه توقف عابران در پیاده روها داده نمی‌شد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates