14.06.2011

واکنش های شدید به انتقاد روزنامه دولت از مصباح یزدی

بی‌بی‌سی: محمدتقی مصباح یزدی تاکنون چند بار به عنوان یکی از مهم ترین نظریه پردازان جمهوری اسلامی، مورد تمجید آیت الله خامنه ای قرار گرفته است

انتشار مطلبی در روزنامه دولتی ایران در انتقاد از محمدتقی مصباح یزدی، عضو با نفوذ مجلس خبرگان رهبری، با واکنش شدید محافظه کاران مواجه شده است.

در جدیدترین واکنش، روزنامه کیهان در روز دوشنبه، ۲۴ خرداد (۱۴ ژوئن) با انتقاد از “ناسزاگویی جریان انحرافی” به آقای مصباح یزدی، دلیل این کار را اقدامات او در “آگاه کردن مردم” از ماهیت “این جریان انحرافی و پیوند خورده با دشمنان” دانست.

مقاله روزنامه کیهان، که توسط حسین شریعتمداری مدیرمسئول این روزنامه نوشته شده، در ادامه یادآوری کرد که “تا چند ماه قبل، اعضای این جریان انحرافی با کمتر از پیشوند علامه بزرگوار، حضرت آیت الله و امثال آن از استاد، یاد نمی کردند”.

این مقاله یک روز بعد از آن منتشر می شود که غلامحسین محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضائیه، در جدیدترین نشست مطبوعاتی خود گفته است: “با توجه به تهمتی که روزنامه نزدیک به دولت به یک شخصیت حوزوی و همچنین رئیس قوه قضائیه زده است حق شکایت را برای خودمان محفوظ می‌دانیم.”

شنبه گذشته، روزنامه ایران در ویژه نامه ای سیاسی با انتقاد از محمدتقی مصباح یزدی، صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه و محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران، آنان را” اقتدارگرا” و عامل “جنگ روانی علیه دولت” خوانده بود.

در حالی که در مطلب روزنامه ایران، با تیتر”جن‌گیرها و رمال ها را چه کسانی به دولت احمدی نژاد منتسب کردند”، چند نفر از مسئولان ارشد حکومت ایران مورد اشاره قرار گرفته اند، اما در میان آنها انتقاد از محمدتقی مصباح یزدی، در میان محافظه کاران بیشترین واکنش را به دنبال داشته ست.

در همین ارتباط سایت رجانیوز، که در سال های اخیر از مدافعان سرسخت محمود احمدی نژاد بوده و اخیرا به انتشار مطالبی علیه “جریان انحرافی” پرداخته، دیروز نسبت به وارد شدن به “حریم” آقای مصباح یزدی هشدار داده است.

“جریان انحرافی” اصطلاحی است که از سوی محافظه کاران متنتقد دولت، برای اشاره به اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر آقای احمدی نژاد و همفکران او مورد استفاده قرار می گیرد.
هشدار در مورد “شکستن حریم ها”

سایت رجا نیوز در مطلب دیروز خود خطاب به اعضای این جریان نوشته است که “حق ندارند حریم‌ها و جایگاه‌ها را بشکنند” و افزوده: ” بدانید اگر قرار باشد بین آیت‌الله مصباح یزدی و احمدی‌نژاد یکی را انتخاب کنیم، قطعا آیت‌الله مصباح را برخواهیم گزید.”

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: “گمان نکنید هر آنچه خواستید می‌توانید بنویسید و ما هم باز سکوت می‌کنیم… هر چه قدر شما وارد فاز رادیکالیسم شوید، ما هم متقابلا وارد خواهیم شد.”

در واکنشی جداگانه، دیروز حشمت‎الله فلاحت‎ پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به “اتها‌م‌های تریبون جریان انحرافی علیه برخی از شخصیت‌ها نظیر آیت‌الله مصباح‌یزدی و آیت‌الله لاریجانی”، اقدامات این جریان را “انتحاری” توصیف کرده است.

در اظهار نظر دیگری در همین ارتباط، زهره الهیان نماینده تهران در مجلس نیز خواستار برخورد دادگاه مطبوعات با انتشار “اظهارات نسنجیده و سخیف” در روزنامه ایران شده است.

آقای مصباح یزدی، در زمان روی کار آمدن محمود احمدی نژاد در سال ۱۳۸۴، از سوی بسیاری از ناظران مسائل ایران به عنوان “پدر معنوی” آقای احمدی نژاد و همفکرانش مورد اشاره قرار می گرفت.

این در حالی است که با آغاز دومین دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد، انتقادات محمدتقی مصباح یزدی از اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر آقای احمدی نژاد شدت گرفته و طی دو ماه اخیر، شخص آقای احمدی نژاد نیز هدف انتقادات آقای مصباح یزدی واقع شده است.

این عضو مجلس خبرگان، تاکنون چند بار به عنوان یکی از مهم ترین نظریه پردازان جمهوری اسلامی، مورد تمجید آیت الله خامنه ای قرار گرفته است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates