18.06.2011

گزارشی از آخرین وضعیت بحرانی محافظه‌کاران، طفره حامیان خامنه‌ای از مناظره با تیم احمدی‌نژاد

دیگربان: درخواست مناظره حامیان محمود احمدی‌نژاد از سوی هواداران علی خامنه‌ای بی‌پاسخ مانده است. آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی خطاب به حامیان رهبر جمهوری اسلامی گفته است: «چرا می‌گویید منحرف اما مناظره نمی‌کنید؟»

حائری شیرازی پس از آغاز تنش‌ها میان خامنه‌ای و احمدی‌نژاد نخستین کسی بود که خواستار برگزاری مناظره میان موافقان و مخالفان محافظه‌کار دولت احمدی‌نژاد به خصوص اسفندیار رحیم‌مشایی شد.

پس از چند هفته از طرح این موضوع٬ محمود نبویان از شاگردان محمدتقی مصباح یزدی از رحیم‌مشایی درخواست مناظره کرد که بهمن شریف‌زاده از روحانیون حامی دولت برای این مناظره اعلام آمادگی کرد.

از زمان ارائه درخواست مناظره از سوی هواداران خامنه‌ای٬ تیم احمدی‌نژاد پیگیر برگزاری این برنامه است٬ اما منتقدان محافظه‌کار دولت به خصوص شاگردان مصباح یزدی به دلایل نامعلوم این مسئله را پیگیری نمی‌کنند.

سایت «ابصار‌نیوز» نزدیک به دولت نوشته که «مشخص نیست اگر این جریانی که آن‌ را منحرف می‌خوانند، از چنان انحرافی برخوردار است که برای همه عیان شده، چرا از مناظره در این خصوص طفره می‌روند؟»

حامیان خامنه‌ای از تیم احمدی‌نژاد با عنوان «جریان انحرافی» در بین محافظه‌کاران یاد می‌کنند٬ در مقابل نیز هواداران احمدی‌نژاد نزدیکان خامنه‌ای را «جریان اقتدار‌گرا» ٬ «تکفیری» و «تحمیل‌گرا» می‌نامند.

تنش‌ها میان خامنه‌ای و احمدی‌نژاد از زمان علنی شدن اختلاف‌ آن‌ها بر سر ادامه کار حیدر مصلحی در وزارت اطلاعات آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

سایت‌ها و رسانه‌های محافظه‌کار منتقد دولت پس از هفته‌ها حمله به تیم احمدی‌نژاد و افشای برخی اسناد درباره فساد افتصادی نزدیکان رئیس دولت دهم تصمیم گرفته‌اند از شدت حملات خود کاهش دهند.

این رسانه‌ها در هفته اخیر به سایت‌های همسو توصیه کرده‌اند که حملات یک‌جانبه به نزدیکان احمدی‌نژاد منجر به «مظلوم‌نمایی» می‌شود که این مسئله به نفع محافظه‌کاران منتقد دولت نیست.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates