25.06.2011

یک ماه پس از اعلام کمک ۷۶۰ میلیارد تومانی دولت به روحانیون، بودجه مساجد و حوزه‌های علمیه ناچیز است

دیگربان: یک ماه پس از افشای کمک ۷۶۰ میلیارد تومانی دولت به روحانیون و نهاد‌های مذهبی٬ یک مقام حوزه علمیه از بودجه «ناچیز» حوزه‌ها انتقاد کرد.

محمدحسن نبوی، معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه گفته که «برای تامین هزینه‌های ضروری از جمله در عرصه تبلیغ دین با مشکل مواجه هستیم.»

به گزارش روز پنجشنبه (دوم تیر) مرکز خبر حوزه٬ آقای نبوی اظهار داشته که «متاسفانه من به عنوان یکی از کسانی که وظیفه‌ام خدمت‌رسانی به مبلغان دینی است بودجه‌های بسیار ناچیزی در اختیار دارم.»

وی اضافه کرده که «اگر بودجه و هزینه یک مربی فوتبال را به ما بدهند، می‌توانیم چند هزار مبلغ را به مناطق محروم اعزام ‌کنیم.»

تقی قرائتی (برادر محسن قرائتی) رئیس مؤسسه «مسجد» هم در گفتگو با سایت «خبر آنلاین»٬ از دولت احمدی‌نژاد به خاطر کمک «ناچیز» به مساجد و نهاد‌های دینی انتقاد کرده است.

آقای قرائتی گفته است: «پول‌هایی که دولت احمدی‌نژاد به مساجد اختصاص داد کم بود، اما درصد عظیمی از آن بودجه را به کانون مساجد داد در حالی که کانون مساجد پول خاصی را صرف امورات مسجد نمی‌کند.»

وی افزوده که «دولت آقای احمدی‌نژاد، به تعداد ریالی که پول برای مسجد داد برای جاهای دیگری که بر علیه مسجد یا به نوعی رقیب مسجد بودند، ساختمان ساخت.»

آقای قرائتی اضافه کرده است: «این پول‌هایی که دولت به اسم مساجد داده است را هیچ‌گاه به خود مسجد نداده است. یعنی درصد پولی را که به مساجد داده است خیلی کم است.»

این اظهارات در شرایطی مطرح می‌شود که از زمان اعلام کمک ۷۶۰ میلیارد تومانی دولت به حوزه‌های علمیه و روحانیون کمتر از یک ماه است که می‌گذرد.

اعلام این کمک‌های دولتی با واکنش گروهی از روحانیون حامی خامنه‌ای مواجه شده، به طوری که آیت‌الله مرتضی مقتدایی مدیر حوزه‌های علمیه کشور حاضر نشده است این حمایت‌های مالی را تائید کند.

محمودرضا جمشیدی، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران هم پول دادن دولت به حوزه‌های علمیه را به معنای ارتباط داشتن با حوزه‌ ندانسته و گفته است: «پول دولت، پول ولی فقیه است.»

آقای جمشیدی افزوده که «عدم ارتباط وثیق با روحانیت با پول دادن به حوزه درست نمی‌شود، کمک‌های مالی به حوزه‌ها صرف ساخت و ساز می‌شود و این پول‌ها منتی بر سر حوزه نیست.»

پیش‌تر ابوالحسن نواب رئیس سابق مرکز خدمات حوزه‌های علمیه هم بود گفته بود حوزه علمیه به این کمک‌ها نیازی ندارد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates