26.06.2011

قوه قضاییه دولت را تهدید کرد؛ دستگیری‌های دیگری در راه است

خودنویس: دادستان تهران امروز گفت به جز سه دستگیری اخیر از نزدیکان رحیم مشایی، امکان دارد که در آینده افراد دیگری نیز از مجموعه دولت بازداشت شوند. همچنین رئیس قوه قضاییه در سخنانی به شدت به دولت اخطار داده که اعمال خود را با قانون تطبیق دهد.

به گزارش خبر آنلاین، غلامحسین محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور که در حاشیه همایش قوه قضاییه با خبرنگاران سخن می‌گفت، درباره دستگیری محمد شریف ملک‌زاده گفت که وی در بازداشت است و پرونده در مرحله تحقیقات قرار دارد. همچنین در مورد بازداشت دو تن از روسای مناطق آزاد کشور گفت: «این دو مدیر، به لحاظ سازمانی با بخشی از دولت مرتبط بودند، ولی دستگیری آنها از لحاظ قضایی، مربوط به پرونده آقای ملک‌زاده نیست.»

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه گفت که «ممکن است در این پرونده، اشخاص دیگری نیز دستگیر شوند.»

در چند روز گذشته علاوه بر ملک‌زاده، علیرضا مقیمی مدیر عامل منطقه آزاد ارس و علی اصغر پرهیزگار مدیر عامل منطقه آزاد اروند بازداشت شده‌اند. هر سه این افراد از نزدیکان رحیم مشایی هستند. نزدیکان دولت دستگیری این سه نفر را ناشی از پرونده‌های متعدد مالی و همینطور وابستگی به «جریان انحرافی» می‌دانند. جریان انحرافی نامی است که اصول‌گرایان حامی رهبری برای نام بردن از نزدیکان احمدی‌نژاد از آن استفاده می‌کنند.

همچنین رئیس قوه قضاییه در جریان یک سخنرانی به دولت اخطار داد که اعمال خود را با قانون تطبیق دهد. وی گفت: «دستگاه اجرایی بداند تخلفات آنها در مرئا و مسمع قوه قضاییه است و احدی به خود جرات ندهد حقوق مردم را پایمال کند.»

آملی لاریجانی همچنین از سازمان بازرسی کل کشور و دیوان عدالت اداری خواست «در کار خود اهتمام بیشتری کنند تا مردم شریف احساس کنند دستگاه قضایی به وظایف دولت، نظارت می‌کنند.»

به نظر می رسد پس از حملات چند وقت اخیر اصولگرایان به تیم احمدی‌نژاد، با دخالت مستقیم و آشکار قوه قضاییه، این رویارویی در آستانه انتخابات مجلس وارد فاز جدیدی شود. پیش از این در چند مرحله تعدادی از نزدیکان دولت به دلایل مختلف بازداشت شده بودند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates