30.06.2011

وزیر دادگستری: حرف‌های مجید انصاری بی‌اساس است

خودنویس: به دنبال انتشار ادعاهای مجید انصاری در باره برکناری لاجوردی با خواست آیت‌الله خمینی، مرتضی بختیاری، وزیر دادگستری و از یاران لاجوردی گفت که مرتضی بختیاری تاکید کرد که اسنادی وجود دارد كه نشان می‌دهد آیت‌الله خمینی از بركناری لاجوردی بی اطلاع بوده و پس از شنیدن خبر آن هم «ناراحت» می‌شود.

حجت الاسلام مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، و رییس سازمان زندان‌ها در دهه ۶۰ در گفتگو با پایگاه جماران ضمن اعتراض به کسانی که نام وی را جزو کسانی می‌برند که در اعدام‌های سال ۶۷ نقش داشته گفته است که وی در آن زمان از سمت خود استعفا داده و نقشی در آن اعدام‌ها نداشته است. انصاری همچنین ادعا کرده بود که لاجوردی سعی داشته آقای خمینی را مجاب کند که مجاهدین «جنایت‌های» زیادی را مرتکب شده‌اند و مستحق مجازات‌اند، رهبری نپذیرفته و بر «حقوق والای زندانیان» تاکید کرده است.

وی گفته است: «البته من بعدها شنیدم مرحوم لاجوردی خدمت حضرت امام رفته بودند و در آنجا از جنایتهای منافقین صحبت كردند و گزارش مفصلی خدمت امام دادند، امام فرمودند” آقای لاجوردی اگر جمهوری اسلامی به‌دست اینها(منافقین) ساقط شود بهتر از آبروی اسلام است كه با این كار‌ها(خودسری‌های داخل زندان) برود. شما بروید مسئولیت را تحویل دهید”. چون آقای لاجوردی مسئولیت را تحویل نمی‌دادند.»

اما مرتضی بختیاری، وزیر دادگستری و از یاران قدیمی لاجوردی ادعای مجید انصاری را در کرد. به گزارش سایت آینده، بختیاری در گفت و گو با «سیاست نامه» با رد سخنان حجت الاسلام مجید انصاری، اظهارات وی را بی‌اساس خواند.

مرتضی بختیاری تاکید کرد که اسنادی وجود دارد كه نشان می‌دهد آیت‌الله خمینی از بركناری لاجوردی بی اطلاع بوده و پس از شنیدن خبر آن هم «ناراحت» می‌شوند.

بختیاری با اشاره به یكی از این اسناد می گوید: «آیت الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات سال ۶۳ خود در ۱۷بهمن ماه به این موضوع اشاره كرده و از قول مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج احمدآقا می نویسد كه امام از بركناری آقای لاجوردی بی اطلاع بوده‌اند و پس از شنیدن آن اظهار نارضایتی كرده‌اند. با این اوصاف قطعا آقای انصاری معتقد نیستند كه آقای هاشمی یا مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج احمد آقا غیر واقع مطلبی را گفته‌اند پس چگونه است كه این اظهارات بی اساس پس از سال‌ها شهادت آن عزیز عنوان می‌شود.»

لازم به ذکر است که بسیاری از مسوولین حکومتی در طول سالیان گذشته سعی کرده‌اند از پذیرفتن هرگونه مسوولیتی در قبال اعدام‌های دهه ۶۰ اظهار بی‌اطلاعی کنند و مسوولیت را گردن دیگران بیاندازند. چندی پیش نیز آیت‌الله موسوی اردبیلی به نامه‌نگاری‌هایش به آیت‌الله خمینی در باره این اعدام‌ها اشاره کرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates