30.06.2011

آمریکا نیروی انتظامی ایران را این‌بار به خاطر سوریه تحریم کرد

بی‌بی‌سی: آمریکا می گوید آقای رادان در سفر به سوریه برای سرکوب معترضان مشاوره داده است

دولت آمریکا نیروی انتظامی ایران، اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده این نیرو و احمد رضا رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی را به اتهام کمک به سوریه در سرکوب معترضان این کشور تحریم کرده است.

وزارتخانه های خزانه داری و امور خارجه آمریکا در بیانیه ای احمدرضا رادان را متهم کرده اند که در ماه آوریل سال جاری به دمشق سفر و درباره سرکوب معترضان سوری به مقام های امنیتی حکومت بشار اسد (کمکهای) “تخصصی” ارائه کرده است.

سوریه اتهام دریافت کمک از ایران برای سرکوب معترضان را بی اساس می داند.

آمریکا همچنین سازمان امنیت سیاسی سوریه را به اتهام سرکوب معترضان تحریم کرده است.

ژنرال جمیل حسن، رئیس سازمان اطلاعات نیروی هوایی ارتش سوریه نیز در این رابطه تحریم شده است. سازمان وی پیشتر از سوی آمریکا تحریم شده بود.
نیروی انتظامی ایران

آمریکا پیش تر نیروی انتظامی را بدلیل نقض حقوق شهروندان ایرانی تحریم کرده بود

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در اواخر ماه آوریل طی فرمانی سه مقام سوریه، سازمان اطلاعات این کشور و نیروی قدس سپاه پاسداران ایران را به اتهام شرکت در سرکوب معترضان سوریه مشمول تحریم کرد.

نیروی قدس که شاخه برون مرزی سپاه پاسداران ایران است پیش‌تر نیز به اتهام فعالیت های تروریستی مورد تحریم آمریکا قرار گرفته بود.

دولت آمریکا نیروی قدس را متهم کرده است که به نیروهای امنیتی سوریه برای سرکوب تظاهرکنندگان کمک مادی می کند.

ایران این اتهام را بی اساس می‌داند.

پیش از این دولت باراک اوباما سپاه پاسداران، سازمان بسیج، نیروی انتظامی و اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی ایران را به اتهام نقض جدی حقوق بشر شهروندان ایران تحریم کرده بود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates