04.07.2011

حمید بقایی معاون پر کار رئیس جمهور و دانشجوی مستعد دانشگاه آزاد

شفاف: اما در این میان تحصیل آقای بقایی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار در مقطع کارشناسی ارشد جغرافیای سیاسی سوالات و ابهامات زیادی را ایجاد کرده است .
شفاف : حمید بقایی در گفت و گو با یک روزنامه صبح ایران از گرفتاری ها و مشغله هایش به عنوان معاون رئیس جمهور سخن گفته است .

این در حالی است که بسیاری از کارشناسان سیاسی و مدیریتی نیز معتقدند وقتی فردی معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری باشد طبیعتاً مشغله های خیلی زیادی دارد که وقت رسیدگی به خیلی از کارهای شخصی اش را ندارد .

اما در این میان تحصیل آقای بقایی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار در مقطع کارشناسی ارشد جغرافیای سیاسی سوالات و ابهامات زیادی را ایجاد کرده است . چرا که مطابق قانون ” ممنوعيت ادامه تحصيل كارگزاران كشور در ساعات اداري ” مصوب سال 1372 ” اشتغال و ادامه به تحصيل كارگزاران شاغل در جمهوري اسلامي ايران اعم از قوه مجريه، قوه مقننه و قوه‌قضاييه و نهادهاي انقلاب اسلامي و شركتهاي تابعه دولت و كليه مؤسساتي كه به نحوي از بودجه عمومي كشور استفاده مي‌نمايند در ساعات اداري‌روزهاي كاري هفته در داخل و خارج كشور ممنوع مي‌باشد و متخلفين به انفصال موقت از خدمت از يك سال تا سه سال محكوم مي‌شوند. ”

اکنون این پرسش مطرح است که آقای بقایی واقعاً زمان خالی داشته است که بتواند برای تحصیلش وقت بگذارد ؟ یا اینکه به خاطر معاونت ریاست جمهوری با الطاف ویژه مدیر گروه مربوطه مواجه شده است و نیازی به حضور در کلاس درس و امتحانات پایان ترم نداشته است ؟

امابه کارگیری دکتر لطفی مدیر گروه جغرافیای سیاسی دانشگاه آزاد گرمسار در منطقه آزاد قشم ابهامات جدیدی را در این زمینه ایجاد کرده است .

هر چند سایت های نزدیک به بقایی مدعی هستند که بقایی دانشجوی مستعد دانشگاه آزاد گرمسار بوده و مانند همگان سر کلاس های حاضر می شده و حتی زودتر از بقیه پایان نامه اش را آماده کرده است ، اما واقعاً این نظم ادعایی در کلاس و ارائه پایان نامه با پست بقایی به عنوان معاون رئیس جمهور در تضاد است . به هر حال امیدواریم دانشجویان دانشگاه آزاد گرمسار در این زمینه سایت شفاف را یاری کنند تا انشاالله ابهامات درباره یار پرکار رئیس جمهور و دانشجوی مستعد و ممتاز دانشگاه آزاد گرمسار بر طرف شود !

‌قانون ممنوعيت ادامه تحصيل كارگزاران كشور در ساعات اداري

ماده واحده – از تاريخ تصويب اين قانون اشتغال و ادامه به تحصيل كارگزاران شاغل در جمهوري اسلامي ايران اعم از قوه مجريه، قوه مقننه و قوه‌قضاييه و نهادهاي انقلاب اسلامي و شركتهاي تابعه دولت و كليه مؤسساتي كه به نحوي از بودجه عمومي كشور استفاده مي‌نمايند در ساعات اداري‌روزهاي كاري هفته در داخل و خارج كشور ممنوع مي‌باشد و متخلفين به انفصال موقت از خدمت از يك سال تا سه سال محكوم مي‌شوند.

‌تبصره 1 – ادامه به تحصيل تمام وقت كاركنان با استفاده از مأموريت يا مرخصي با تعيين جانشين ايشان به شرطي مجاز است كه همزمان با‌تحصيل، اشتغال اداري نداشته باشند.

‌وزارت آموزش و پرورش مي‌تواند براي ادامه تحصيل كاركنان آموزشي و پرورشي خود ماموريت تحصيلي نيمه‌وقت نيز صادر كند، مشروط بر اينكه‌مدت ماموريت تحصيلي آنان در طول خدمت حداكثر از 36 ماه تجاوز نكند.

‌تبصره 2 – جانبازان پنجاه درصد به بالا و رزمندگان و آزادگاني كه 3 سال تمام متوالياً يا متناوباً سابقه حضور در جبهه و اسارت داشته باشند از‌شمول اين قانون مستثني مي‌باشند.

‌تبصره 3 – استفاده از بودجه و امكانات دولتي مانند وسيله نقليه، راننده، هزينه اياب و ذهاب براي ادامه تحصيل ممنوع مي‌باشد و با متخلف به‌عنوان متصرف غير قانوني در اموال دولتي برابر قوانين و مقررات مربوطه عمل خواهد شد.

‌تبصره 4 – سازمان امور اداري و استخدامي كشور مسئول اجراي اين قانون مي‌باشد و در هر سه ماه يك بار گزارش كار را به كميسيونهاي امور‌اداري و استخدامي و فرهنگ و آموزش عالي مجلس شوراي اسلامي ارائه مي‌نمايند.

‌تبصره 5 – امتيازات مربوط به قبولي كارگزاران تا زمان استفاده از مجوزهاي در اين قانون محفوظ مي‌باشد.

‌تبصره 6 – آيين‌نامه اجرايي اين قانون حداكثر ظرف مدت يك ماه پس از تصويب اين قانون توسط سازمان امور اداري و استخدامي كشور تهيه و به‌تصويب هيأت وزيران خواهد رسيد.

‌قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و شش تبصره در جلسه روز سه شنبه چهاردهم دي ماه يك هزار و سيصد و هفتاد و دو مجلس شوراي اسلامي‌تصويب و در تاريخ 1372.10.22 به تأييد شوراي نگهبان رسيده است.

‌رئيس مجلس شوراي اسلامي – علي‌اكبر ناطق نوري

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates