04.07.2011

اعتراض علی باباچاهی به بی‌سوادی سانسورچیان وزارت ارشاد

خودنویس: یک نویسنده گفته است که در شرایط کنونی ایران نمی‌شود کار مهمی در زمینه ادبیات انجام داد و همزمان علی‌ باباچاهی نیز به بی‌سوادی سانسورچیان وزارت ارشاد اعتراض کرده است.

علي باباچاهي، شاعر پیشکسوت و پژوهشگر شعر معاصر ایران گفته است که سانسورچیان وزارت ارشاد با اين پيش‌فرض سراغ کتابها می‌روند كه در شعر شاعران معاصر مشكل‌ وجود دارد.

اين شاعر در گفت‌وگو با ايسنا ادامه داده است: «اگر بررس‌هاي محترم وزارت ارشاد از مطالعه حرفه‌يي بيش‌تري برخوردار باشند، فضاي ادبيات كشورمان با شور و انبساط بيش‌تري همراه مي‌شود.»

«در شرایط فعلی ایران نمی‌شود چیزی نوشت»

همچنین محمدعلی علومی، نویسنده و محقق گفته است: در شرایطی که باید ماه‌ها برای انتشار یک اثر منتظر ماند به نظرم نمی‌توان کار مهم و اساسی در زمینه ادبیات انجام داد.

محمدعلی علومی در گفتگو با مهر با اعتراض به معطلی هشت‌ماهه تازه‌ترین رمانش با نام «پریباد» برای دریافت مجوز گفت: فکر نمی‌کنم چیز مهم و اساسی بتوان در این شرایط نوشت. از سویی من نویسنده‌ام و کارم نوشتن است و نمی‌توانم ننویسم ولی دیگر انگیزه‌ای برای نوشتن ندارم چون فکرمی‌کنم با بحران انتشار روبه‌رو می‌شود.

رمان «پریباد» نتیجه دو دهه کار فشرده این نویسنده در زمینه فرهنگ ایرانیان است.

داستان ر‌مان «پریباد» به موضوع آداب و رسوم و جشن‌های ایرانی به ویژه مراسم تعزیه‌خوانی می‌پردازد و سعی دارد به نوعی شباهت‌های فرهنگی میان اقوام ایرانی را در خود به نمایش بگذارد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates