05.07.2011

عدم توانایی رهبری در سرپوش گذاشتن بر اختلافات داخلی

رادیوفرانسه: با وجود دخالت رهبری، درگیری میان جناح های اصولگرا خاموش نشده است و پس از سخنان اخیر محمود احمدی نژاد در مورد قاچاق کالا و دفاع از اعضای دولت، بار دیگر اختلافات در سطح مجلس و رسانه ها عریان شده است.

با وجود هشدارهای اخیر آیت الله خامنه ای برای تخفیف درگیری های جناحی، انتقاد از محمود احمدی نژاد ادامه دارد و علاوه بر نمایندگان منتقد مجلس که همچنان حق طرح سؤال از ریاست جمهوری را برای خود محفوظ می دانند، سپاه پاسداران نیز از سخنان اخیر محمود احمدی نژاد که بصورت غیر مستقیم از دخالت سپاه در قاچاق کالا صحبت کرده بود، خشمگین است.
به نظر می رسد که پس از سخنان اخیر محمود احمدی نژاد در مورد قاچاق کالا و دفاع از اعضای دولت و تعیین خط قرمز برای کابینه، بار دیگر اختلافات در سطح مجلس و رسانه ها عریان شده است.
در عین حال، نمایندگان منتقد مجلس شورای اسلامی که پس از دیدار خصوصی رئیس مجلس با آیت الله خامنه ای و دخالت رهبر طرح سؤال از احمدی نژاد را متوقف کرده بودند، اکنون قرائت دیگری از سخنان رهبری ارائه می دهند.
پس از اینکه روز یکشنبه “رضا حسینی” نماینده شهر بابک در مصاحبه با خبر آنلاین اعلام کرد که رهبری طرح سؤال از احمدی نژاد را نفی نکرده است، “رضا اکرمی” نماینده تهران نیز در گفتگو با همین سایت ابراز داشت “چیزی که طبق قانون باشد، نه رهبری مانع آن می شود و نه صحیح است که کس دیگری هم در مقابل قانون بایستد.”
پیش از این، “روح الله حسینیان” رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی، طرح سؤال از رئیس جمهور را مورد عدم رضایت رهبری دانسته بود.
از سوی دیگر، نماینده زنجان در گفتگو با سایت خبری “فرارو” درعین اینکه سؤال از رئیس جمهور را حق نمایندگان دانست اعلام کرد که این موضوع بیش از حد بزرگنمائی شده است. وی گفت نباید برای هرموضوع خردی پای رهبری را به میان کشید و افزود که “برخی متوسل به سوء استفاده از نام رهبری می شوند تا از این جایگاه برای ممانعت از اعمال این حق قانونی نمایندگان هزینه کنند.”
اما بحث های موجود تنها به نمایندگان مجلس محدود نمی شود.
سخنان روز شنبه محمود احمدی نژاد در ارتباط با قاچاق کالا که در آن از قاچاقچیان با اصطلاح “برادران قاچاقچی” خودمان نام برد، مورد اعتراض شدید فرمانده سپاه که سپاه پاسداران را هدف حمله احمدی نژاد می دید، قرار گرفت. سرلشگر جعفری محمود احمدی نژاد را در طرح چنین بحث هایی ذینفع دانست.
از طرف دیگر محمد جعفر منتظری رئیس دیوان عدالت اداری به تعیین خط قرمز برای اعضای دولت از طرف رئیس جمهور، اعتراض کرد و گفت که “قوه قضائیه در برخورد با متخلفان خط قرمزی ندارد” وی افزود که دستگیری مقام های دولتی نزدیک به محمود احمدی نژاد، از جمله دستگیری محمد شریف ملک زاده، معاون سابق وزیر امور خارجه و دبیر شورای عالی ایرانیان خارج از کشور به دلیل “تخلف” آن ها صورت گرفته است و نه “سیاسی کاری”.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates