10.07.2011

بحران سوریه موضوع گفتگوهای احمد داووداغلو با مقامات ایران است

رادیوفرانسه: بعد از ریاض وزیر امور خارجۀ ترکیه وارد ایران می شود و با رهبران جمهوری اسلامی در مورد بحران منطقه و به ویژه بحران بی سابقۀ سوریه کشور همسایه ترکیه دیدار و گفتگو می کند.

یک مقام دولت ترکیه گفت که احمد داوود اغلو وزیر امور خارجۀ این کشور امروز در سفر به ایران مسائل و بحران های منطقه و به ویژه بحران در سوریه را با رهبران تهران در میان خواهد گذاشت. پیش از سفر به ایران وزیر امور خارجۀ ترکیه به عربستان رفته است. بعد از ایران وزیر امور خارجۀ ترکیه عازم سوریه خواهد شد که در آن یک جنبش اعتراض عمومی و رِیم بشار اسد را با بحرانی بی سابقه روبرو ساخته است.
به غیر از سوریه و ایران احمد داووداغلو به بحرین، لبنان و مصر نیز سفر خواهد کرد.
ترکیه تنها کشور مسلمان عضو ناتو و نامزد پیوستن به اتحادیه اروپا نفوذ چشمگیری در کشورهای مسلمان و به ویژه کشورهای مسلمان منطقه دارد و به عنوان سرمشق موفق از سوی افکار عمومی این کشورها مورد توجه قرار می گیرد.
قرار است جمعه آینده ترکیه میزبان گروه تماس دربارۀ لیبی در شهر استانبول باشد که در آن به غیر از قدرت های غربی و دبیر کل ناتو، آندرس فوگ راسموسن، نمایندگان مخالفان معمر قذافی نیز حضور خواهند داشت.
یک سخنگوی وزیر امور خارجۀ ترکیه گفته است که گفتگوهای احمد داووداغلو با مقامات ریاض و تهران بر روی بحران سوریه متمرکز خواهد بود که بیش از همۀ موجب نگرانی دولت آنکارا است، ولی اوضاع بحرین و لیبی نیز در این گفتگوها مورد توجه قرار خواهد گرفت. قرار است امروز داووداغلو با علی اکبر صالحی وزیر امور خارجۀ جمهوری اسلامی ملاقات کند و سپس فردا با دیگر رهبران تهران ملاقات و گفتگو داشته باشد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates