11.07.2011

جنگ زرگری تفکیک جنسیتی، طرحی برای فراموش شدن مشکلات کشور

انقلاب اسلامی: اعتدال/ بیچاره وزارت علوم! از یک طرف از دولت (به ریاست محمود احمدی نژاد) دستورمی رسد این طرح را اجرا نکنید و از طرف دیگر شورای عالی انقلاب فرهنگی (به ریاست محمود احمدی نژاد) می گوید انجام بدهید. در این میان یکی بودن اسامی روسای دولت و شورای عالی اتقلاب فرهنگی جالب توجه است! شباهت اسمی است؟ یا ملت سر کارند؟!

جعفر محمدی* – درست بعد از آن که محمود احمدی نژاد ، رئیس جمهور در نامه ای خواستار توقف طرح معروف به تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها شد ،وزارت علوم که تا روز قبل از آن با قاطعیت بر اجرای این طرح تأکید داشت اطلاعیه زیر را صادر کرد:

« آنچه اخیراً تحت عنوان طرح تفکیک‌جنسیتی از سوی برخی رسانه‌ها مطرح شده با واقعیت انطباق ندارد و وزارت علوم تاکنون طرحی تحت عنوان تفکیک‌جنسیتی در دانشگاه‌های کشور تدوین و ارائه نکرده است.
صراحتاً اعلام می‌شود آنچه که به جد مورد تأکید و تعقیب می‌باشد موضوع اسلامی شدن دانشگاه‌ها در دو بعد محتوا و ظاهر است که در این زمینه تغییر و تحول در سر فصل‌ها و محتوای دروس علوم‌انسانی به عنوان یک اصل است چرا که علوم انسانی مقصد را مشخص می‌کند و در عین حال اجرای مصوبات سال‌های ۱۳۶۶ و ۱۳۸۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان رعایت شئونات اسلامی و راهبردهای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب که بعضاً مغفول مانده پیگیری می‌شود.
بدیهی است دستور ریاست محترم جمهوری و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی نصب‌العین بوده و برنامه‌های این وزارتخانه در راستای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی به حیطه اجرا در می‌آید و وزارت علوم در صدد دستیابی به راهکارهای عالمانه‌تر و کارشناسی شده در اجرای تمام و کمال مصوبات مذکور بوده تا ضمن رفع نگرانی ریاست محترم جمهور، دغدغه مراجع عظام را نیز برطرف کرده و انتظار به حق مردم شریف و متدین ایران اسلامی را در تحقق دانشگاه اسلامی با طبع تدریجی تغییرات فرهنگی محقق سازد. »

درباره این اطلاعیه نکاتی چند قابل ذکر است:

۱ – بیچاره وزارت علوم! از یک طرف از دولت (به ریاست محمود احمدی نژاد) دستورمی رسد این طرح را اجرا نکنید و از طرف دیگر شورای عالی انقلاب فرهنگی (به ریاست محمود احمدی نژاد) می گوید انجام بدهید.
در این میان یکی بودن اسامی روسای دولت و شورای عالی اتقلاب فرهنگی جالب توجه است! شباهت اسمی است؟ یا ملت سر کارند؟!

۲ – باز هم طبق معمول وقتی کم آوردند ، از رسانه ها مایه گذاشتند و البته از روش قدیمی پاک کردن صورت مساله استفاده کردند: « آنچه اخیراً تحت عنوان طرح تفکیک‌جنسیتی از سوی برخی رسانه‌ها مطرح شده با واقعیت انطباق ندارد و وزارت علوم تاکنون طرحی تحت عنوان تفکیک‌جنسیتی در دانشگاه‌های کشور تدوین و ارائه نکرده است. »

بله ! واقعیت هم همین است و طرح تفکیک جنسیتی اصلاٌ وجود خارجی ندارد و همه رسانه هایی که در این باره ، نفیاً یا ایجاباً مطلب نوشته اند ، خواب نما شده اند.

راستی اگر چنین طرحی “با واقعیت انطباق ندارد” آقای رئیس جمهور برای چه نامه نوشته و از توقف کدام طرح سخن گفته است؟ شاید هم همه این ها خواب است و بیدار که شویم می بینیم خبری نبوده!

۳ – بالاخره وزارت علوم می خواهد چه کند؟ تا الان که می گفت “ما داریم مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را اجرا می کنیم” که نامه رئیس جمهور رسید که نکنید!
حالا در این اطلاعیه آمده که هم مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را اجرا می کنیم (جداسازی جنسیتی) و هم دستور رئیس جمهور را (عدم جدا سازی جنسیتی). هم گفته شده نظر مراجع را تأمین می کنیم (جداسازی) هم گفته نظر رئیس جمهور (عدم جداسازی) را .

به قول عادل فردوسی پور در گزارش هایش : چه می کنه این وزارت علوم!

۴ – شاید جواب بند ۳ در آخرین جمله اطلاعیه وزارت علوم نهفته باشد ، بدین گونه که فعلاً طرح را تعلیق می کنند و آبها که از آسیاب افتاد به تدریج روز از نو و روزی از نو .
این هم روش مجربی است و اتفاقاً خیلی هم جواب داده!

بعد از تحریر:

آقایان دولتمرد فکر نکنند با این موضوعاتی که هر روز علم می کنند ، مردم از مشکلات و مصائب اصلی جامعه غافل می شوند: گرانی های رو به تزاید ، فشل بودن بیمه های درمانی ، فروپاشی یک پنجم خانواده ها بر اثر طلاق ، اعتیاد ، اتهامات مالی برخی از دولتمردان معروف ، افتتاح های نمایشی، تضییقات رسانه ای ، عقب ماندن ایران از قطر در بهره برداری از مخزن مشترک گازی ، انتصاب افراد نالایق به پست های حساس ، خط قرمز نامیدن کابینه ، نا امنی زنان در جامعه ، کودکان کار ، کودک آزاری ، بی اعتبار شدن مدارج علمی و تحصیلی ، حذف یارانه شیر ،آلودگی کشنده هوا ، کیفیت نازل تولیدات داخلی ، ته کشیدن حساب دخیره ارزی ، بیکاری ، قیمت بالای مسکن و اجاره بها و صدها مشکل ریز و درشت دیگر … بیچاره مردم!

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates