14.07.2011

حدود 2 درصد مردم ایران طلبه حوزه های علمیه هستند

شفاف: استقبال خواهران برای ادامه تحصیل در حوزه های علمیه بسیار چشمگیر است و این روند رو به افزایش است. / اكثر حوزه های علمیه در دو سطح دو و سه كه شامل مدارك كارشناسی و كارشناسی ارشد می باشد، فعالیت دارند.

معاون شهرستان های مركز مدیریت حوزه های علمیه خواهران كشور گفت: بیش از 130 هزار نفر طلبه خواهر و برادر در حوزه های علمیه مناطق مختلف كشور به تحصیل مشغول هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رسول ابراهیمیان در سفر به یزد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 100 هزار نفر از برادران و بقیه هم خواهران هستند.

وی اضافه كرد: استقبال خواهران برای ادامه تحصیل در حوزه های علمیه بسیار چشمگیر است و این روند رو به افزایش است.

وی اضافه كرد: خوشبختانه اكثر حوزه های علمیه در دو سطح دو و سه كه شامل مدارك كارشناسی و كارشناسی ارشد می باشد، فعالیت دارند.

معاون شهرستان های مركز مدیریت حوزه های علمیه خواهران كشور با بیان اینكه 280 مدرسه علمیه مخصوص خواهران در كشور فعال است تاكید كرد: توجه به كیفیت در برنامه ها و فعالیت های علمی و فرهنگی بر كمیت در این حوزه ها اولویت دارد.

ابراهیمیان خاطرنشان كرد: تحقق اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقابله با تهدید نرم و اهداف فرهنگی دشمن یكی از برنامه های این حوزه ها می باشد. وی گفت: خواهران طلبه با تحصیل علم و اخلاق در این حوزه ها می توانند در تربیت نسل جوان و آینده سازان كشور بسیار نقش آفرین باشند.

وی افزود: هم اكنون حوزه های علمیه خواهران در هشت منطقه در سطح كشور فعالیت دارند و استان هایی كه مدرسه علمیه زیادی داشته باشند خودشان به صورت مستقل یك منطقه تلقی می شوند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates